XXL Nutrition

Steek meer gewicht maar spieren worden kleiner?!?

Bezoekers in dit topic

Girllover

Novice
Lid geworden
22 apr 2013
Berichten
15
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
70kg
Ik heb een vraagje, want dit snap ik helemaal niet meer.

Ik train nu al een tijdje maar de laatste tijd een beetje minder, waardoor ik een paar kg in spiermassa ben afgenomen. Ik ben ectomorph dus dat gebeurt redelijk snel bij mij. Normaal kom ik snel terug op niveau maar dat is nu niet het geval. Ik blijf afnemen van gewicht, maar wat eigenaardig is is dat ik meer kg kan heffen dan ooit tevoren.. Neem nu bijvoorbeeld bij biceps. Die zijn nu 2cm kleiner dan een paar weken terug maar bij bicepsoefeningen steek ik wel meer gewicht dan vroeger en het gaat zelfs vlot!! Iemand die hiervoor een verklaring kan hebben ? Het is met veel spiergroepen zo..
 
Hoe weet je dat dit spiermassa is en niet gewoon vet?
 
Ik heb amper vet dus neem aan dat het spieren zijn.. Zeker als ik bijvoorbeeld naar mijn biceps kijk daar zit niks van vet..
 
Die groei in kracht hebben alle beginnende trainee. Je zal vast wel vet zijn kwijt geraakt in die tijd dat je nu traint.
De kracht groei zal spoedig afnemen en als je lichter en kleiner blijft worden zal de kracht geleidelijk aan ook minder gaan worden.

Om dat tegen te gaan zal je meer moeten gaan eten en of beter gaan eten en de trainingen regelmatig blijven doen.
 
Denk dat je mss eens naar je voeding moet gaan kijken.beter en/of meer eten mss.
 
Of misschien beter trainen.
 
Je zenuwstelsel optimaliseert blijkbaar nog wel terwijl je spiermassa verliest.
Dit is op zich geen raar verschijnsels maar wel eindig, dus als je niet zorgt dat je massa verlies stopt zal je kracht gaan verliezen.
 
Volgens mij kan de dichtheid van de spiervezels ook verbeterd zijn waardoor de spier niet veel groter wordt, maar dat je wel sterker wordt.
 
Back
Naar boven