XXL Nutrition

Steekpartij in Gent : toestand slachtoffer kritiek maar stabiel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Masterhit

Monstrous Giant
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
14 apr 2006
Berichten
12.699
Waardering
1.031
GENT - De toestand van de 14-jarige leerling die gisterenmiddag werd neergestoken nabij een Gentse school, is nog altijd kritiek maar stabiel. Dat werd vanmorgen vernomen bij het Gentse parket.

De 14-jarige leerling van het Vrij Instituut voor Secundair Onderwijs (VISO) in Gent werd na schooltijd op straat met een mes in de hals gestoken door twee medeleerlingen, broers van 15 en 16 jaar.

Het jonge slachtoffer werd geraakt in de halsslagader en verloor meteen erg veel bloed. Terwijl het bloed uit de steek wonde gutste, strompelde het slachtoffer terug naar zijn school om de hoek. Een politieagent die toevallig in de buurt was, redde het leven van de jongen door zijn halsslagader dicht te knijpen.

De jongen werd in kritieke toestand naar het Universitair Ziekenhuis in Gent gebracht, maar hij had volgens het ziekenhuis gisteravond laat nog geen operatie ondergaan.

Over de ondervraging van de 15-jarige verdachte geeft het parket geen details. 'De jongen werd tot laat in de nacht verhoord, maar over een motief voor de feiten is nog niets geweten', zegt parketwoordvoerder Annemie Serlippens.

'Ik kan nog geen nieuwe informatie geven over de zoektocht naar het wapen of naar een mogelijke tweede dader.'

Het parket zegt evenmin of de verdachte bekentenissen heeft afgelegd.

Over het motief is nog geen duidelijkheid. Maar het gerucht ging dat een van de broers al sinds vorig schooljaar vond dat hij nog een appeltje te schillen had met het slachtoffer.

Broer

De politie is op zoek naar een tweede dader, de broer van de opgepakte verdachte. Het gaat om twee minderjarige jongens uit Merelbeke, van Russische afkomst.

De broers spreken volgens buren nauwelijks Nederlands. Ze werden geboren in Israël en groeiden op in Rusland. Sinds vijf jaar verblijven ze in ons land met hun ouders en nog enkele andere broers en zussen.

Het gerecht zoekt ook naar getuigen van de steekpartij, die omstreeks 16.30 uur in de Willem Tellstraat plaatsvond.

(bron : nieuwsblad)

te triest voor woorden dit, op 5 min. van waar ik werk :(
 
Weer een wapen. Verrassend:(
 
triest, zo stereotype weer maar tzijn weer allochtonen ... Je mag nu zeggen wat je wil maar ik ken echt géén enkele blanke die met een mes ofzo op zak loopt, maar sommige jongeren ..
 
Om een appeltje te schillen kan je een mes nodig hebben natuurlijk.

Trieste zaak, iemand in de nek steken geeft wel aan dat die gast de intentie had om iemand te doden.
 
Om een appeltje te schillen kan je een mes nodig hebben natuurlijk.
:roflol:

Maar zonder dollen echt zeer triest inderdaad, ook nog in z'n hals steken. Lijkt me gewoon poging tot doodslag/moord ipv zware mishandeling.
 
@ smurf: in welke school is dit gebeurd?
 
triest, zo stereotype weer maar tzijn weer allochtonen ... Je mag nu zeggen wat je wil maar ik ken echt géén enkele blanke die met een mes ofzo op zak loopt, maar sommige jongeren ..


Russen zijn toch blank???
En in de straat waar wij vroeger woonden, had ook iemand wel eens een mes bij.
Dat hoort erbij in de puberteit of bij de stoerdoennerij.

Tis idd een zeer trieste zaak maar je weet natuurlijk niet wat er net gebeurd is.
Pesten door een groep waarvan de jongen bv lid was ofzo...
En van de Russen zul je het ook niet te horen krijgen, want zij spreken blijkbaar de taal niet eens.
Voor hetzelfde geld, kan het zelfs zijn dat het een steekpartij om niets was.
Wat het NOG erger maakt natuurlijk.
 
Russen zijn toch blank???
En in de straat waar wij vroeger woonden, had ook iemand wel eens een mes bij.
Dat hoort erbij in de puberteit of bij de stoerdoennerij.

Tis idd een zeer trieste zaak maar je weet natuurlijk niet wat er net gebeurd is.
Pesten door een groep waarvan de jongen bv lid was ofzo...
En van de Russen zul je het ook niet te horen krijgen, want zij spreken blijkbaar de taal niet eens.
Voor hetzelfde geld, kan het zelfs zijn dat het een steekpartij om niets was.
Wat het NOG erger maakt natuurlijk.

Hehe idd:) maar ik hoorde hiernet op de radio dat het gaat om een Russisch-Israelisch persoon. Het motief zal maar flauw geweest zijn, de analyse van de moord hier is volgens mij deels het feit dat het een allochtoon is.
 
Moord? Is die jongen overleden dan?
 
15 en 16 jaar ? :eek: waar gaat de wereld heen.
 
Russen zijn toch blank???
En in de straat waar wij vroeger woonden, had ook iemand wel eens een mes bij.
Dat hoort erbij in de puberteit of bij de stoerdoennerij.

Tis idd een zeer trieste zaak maar je weet natuurlijk niet wat er net gebeurd is.
Pesten door een groep waarvan de jongen bv lid was ofzo...
En van de Russen zul je het ook niet te horen krijgen, want zij spreken blijkbaar de taal niet eens.
Voor hetzelfde geld, kan het zelfs zijn dat het een steekpartij om niets was.
Wat het NOG erger maakt natuurlijk.

jah maar ze groeiden op in rusland en zijn geboren in isreal :D:p
 
@ smurf: in welke school is dit gebeurd?

Vrij Instituut voor Secundair Onderwijs (VISO),
weet wel niet precies of het om een afdeling van het St. Bavo gaat.
 
oostblokkers in Belg en Nederl zijn totaal niet aangepast aan onze taal en leefwereld. bovendien vechten die mannen op leven en dood als ze ruzie hebben , terwijl dat meestal helemaal niet nodig is..
komt waarsch door hun achtergrond, maar wat ook is dat die mannen langs daar nog altijd een verplichte keiharde legerdienst krijgen, dus vergeleken met ons zijn die gasten soms regelrechte vechtmachines..
 
het zijn toch die finnen niet weer :rolleyes:
 
In de Spaanse hoofdstad Madrid gooide gisteren op klaarlichte dag een man zuur in het gezicht van zijn vrouw. De Spaanse politie heeft de 43-jarige Roemeen aangehouden, schrijft de Telegraaf.

De vrouw wordt behandeld voor tweedegraads brandwonden in haar gezicht en op haar handen en benen. De 19-jarige zoon van het echtpaar was erbij toen zijn vader zijn moeder met het goedje te lijf ging, en probeerde hem tegen te houden. De zoon liep bij de worsteling ook lichte verwondingen op.

ook leuk
 
tja ik kijk niet meer op van zulke berichten
 
tja ik kijk niet meer op van zulke berichten

als ik zoiets ergens anders zie gebeuren doet het me ook vrij weinig, maar omdat het hier zo vlakbij was
was het wel even schrikken.
 
Back
Naar boven