Fitness Seller

steekpenningen of vriendjespolitiek???

Bezoekers in dit topic

Morgan

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
5 mei 2004
Lengte
1m70
Ik heb een vraagje aan alle wedstrijd atletes.

Vinden jullie dat het jureren tijdens de wedstrijden berust op steekpenningen of vriendjes politiek? Of misschien wel een combinatie hiervan?

Krijg een beetje het idee dat je voeding en training bij Juliette moet vragen, poseerroutine bij Mascha en je staat in de top 3...

(Dit is natuurlijk overdreven, want als je er niet uitziet kun je het wel vergeten, maar toch...)

Hoe denken jullie hierover of ervaren je dit op de wedstrijden heel anders?

Aimee

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
2 nov 2004
Denk dat er zeker vriendjespolititiek in meespeelt, maar niet zozeer of je nu bij Mascha je poseren leert en je voeding bij Juliette. Vind meer dat de jurering wat onduidelijk is. Vooral bij klasse als Figure. De ene keer wint er een superslank gespierd meisje en de andere keer is dat weer een halve BBster. Maar denk dat er sowieso een hoop veranderd is met wedstrijden dan vroeger. Vooral als je kijkt naar de deelnemers.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Als dat je idee is, if you can't beat them, join them. Dus snel wat advies vragen aan Juliette Bergman en je poseerroutine door Mascha laten uitstippelen. Denk zelf dat het niet zo zwart/wit is, maar ben te weinig thuis in het wereldje van dit soort wedstrijden.

OP
M

Morgan

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
5 mei 2004
Lengte
1m70
Ik heb nu een paar wedstrijden in het publiek gezeten, maar als het gaat om jurering kan ik er geen hoogte van krijgen.
Wat weegt zwaarder, een symetrische fysiek of een leuk koppie?

De ene wedstrijd keuren ze iemand af omdat ze niet droog genoeg is, de volgende westrijd staat in het jury rapport, te droog en te hard niet vrouwelijk meer.

Ik vind het moeilijk de grens of balans te vinden, vooral nu ikzelf in wedstrijdvoorbereiding ben.
Zou het ergens wel als compliment opvatten als de jury zegt dat het te groot en te droog is, dan heb ik toch goed me best gedaan :p

Dani

Freaky Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
3 sep 2003
Lengte
1m64
Massa
58kg
Vetpercentage
16%
Ik denk dat wat het jureren vaak zo wazig maakt is dat juryleden ook beoordelen op persoonlijke voorkeur en smaak. Ook al zal dat ws niet bewust meespelen het speelt wel degelijk een rol.

Wat je er zelf aan kunt doen om wat meer inzicht te krijgen is na afloop de juryleden vragen waarop ze je goed/slecht hebben beoordeeld en waarom en hoe je dit een volgende keer kunt (proberen) te ondervangen.

Maar blijft lastig. 100 meter het snelst lopen kun je meten, wie het beste fysiek heeft niet.

GoHeavyLifter

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
3 jun 2004
ik vind het wel jammer voor sommige vrouwen. de lijn tussen fitness en figure is echt héél wazig?! dan heb je nog fysiek zeker (bb'ing?)

er zijn altijd wel een hele hoop vrouwen die achteraf te horen krijgen dat ze beter in een andere klasse stonden, omdat ze te droog stonden, of tegen het BB'ing aan kwamen.

zou fijn zijn als iemand eens kon uitleggen wat nu precies het verschil is tss al deze klassen... want ik weet het eigenlijk niet meer :D

Purple

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
2 apr 2003
Jurysporten zijn altijd lastig... Is toch net waar de voorkeur van de jury naar uitgaan.

Naar boven