Fitness Seller

steel-cut oats/gesneden haver vd dierenwinkel??

Bezoekers in dit topic

max020

Novice
Lid geworden
10 jan 2014
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
77kg
Ik heb net maar gesneden haver (steel-cut oats) van een dieren voeding zaak gehaald omdat ik het nergens anders kan vinden. Iemand anders hier ervaring mee?

Op het eerste gezicht ziet het er exact zo uit als biologische haver van de ecoplaza. Maar dan gesneden en een stuk goedkoper.

Iemand anders die dit geprobeerd heeft?
 
Haver is bij de supermarkt al hartstikke goedkoop, dus ik snap niet waarom je dat bij de dierenwinkel zou willen kopen.
 
Elke supermarkt verkoopt steel-cut oats, voor zover ik weet.
Meestal een doos van Quaker, maar vaak heb je ook goedkope merken die in een zak zitten.
 
Ga gewoon naar de supermarkt. Of haal je al je voeding in de dierenwinkel?
 
LiveLifeGorgeous-7-4.jpg


havermout2.jpg
 
Hahne oats is de shit, 0,36 cent en lekker.
 
Dat zijn geen steel-cut oats, dat zijn rolled oats. Oftewel haver-mout.
De reden dat ik steel-cut wou is omdat dat een hele andere textuur heeft. Niet zo papperig als havermout wordt, maar meer 'bite'.
 
Dat zijn geen steel-cut oats, dat zijn rolled oats. Oftewel haver-mout.
De reden dat ik steel-cut wou is omdat dat een hele andere textuur heeft. Niet zo papperig als havermout wordt, maar meer 'bite'.

Volgens mij worden de havermout die je in dierenwinkels koopt anders verwerkt.
Havermout voor consumptie worden strengere verwerkings eisen gesteld dan voor dieren.
vind jij de moeite waard om deze risico te nemen??
je kan de gewenste textuur ook in de winkel kopen, hopelijk lig je niet wakker van 1 euro?
 
Volgens mij worden de havermout die je in dierenwinkels koopt anders verwerkt.
Havermout voor consumptie worden strengere verwerkings eisen gesteld dan voor dieren.
vind jij de moeite waard om deze risico te nemen??
Daarom vroeg ik het hier ook, of iemand anders het al eens geprobeerd heeft. Ik wil niet onnodig risico lopen idd. Maar als ik het product bekijk, en vergelijk met haver uit de bio winkel ziet het er exact hetzelfde uit (op het gesneden na dan).
En ik denk dat er weinig risico aan verbonden is aangezien het om één ingrediënt gaat, die ook nog minder verwerkt is dan havermout.

Plus ik dacht ik probeer het uit omdat ik op het forum alleen maar vragen zie waar je steel-cut oats kan kopen, en op internet ook niet iets kan vinden over een winkel die het verkoopt (gericht op menselijke consumptie dan). Misschien kan dit de uitkomt zijn.

je kan de gewenste textuur ook in de winkel kopen, hopelijk lig je niet wakker van 1 euro?
Maar waar dan? Volgens mij verwarren jullie havermout met gesneden haver. Dus (rolled) oats en Steel-cut oats. Zie deze link voor uitleg over de verschillen. Een van de verschillen is dat Steel-cut (gesneden haver) een lagere GI heeft dan Rolled (havermout).

Een foto van de desbetreffende haver: Links de steel-cut, rechts "gewone" haver van de bio winkel. Zoals je ziet, is dit wat anders dan de haver''mout'' waar jullie het de hele tijd over hebben!
x1n0k1.jpg
 
Ik vind het idee om dingen uit een dierenwinkel te eten nogal vreemd :s (doet me direct denken aan hondenvoer ofzo)
Maarja haver = haver niet??
 
Dude. Eet gewoon havermout.

Geen enkel gezondheidsvoordeel om ongeplette haver te gaan eten vs geplette haver.

Niet zo moeilijk doen. Gaat niet je gains geven die je zoekt.
 
Van kattenvoer ga je ook niet dood.. Dus als jij haver uit de dierenwinkel wilt eten ;)
 
Heb je al gezien dat kattenvoer 30gr eiwit bevat? Misschien iets voor je? ???
 
Back
Naar boven