MuscleMeat

Stefanovich's recepten

Bezoekers in dit topic

Stefanovich

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
10.772
Waardering
1.530
Lengte
1m86
Massa
96kg
Vetpercentage
15%
Hierbij wil ik op dbb een topic aanmaken waarin ik gerechten ga posten. Als er uitleg nodig is, zal dit er uiteraard ook bijkomen. Zie je een maaltijd en vraag je je af hoe dit zal smaken of gemaakt moet worden, post het en ik zal het proberen.

Een aantal steekwoorden:

- Gezond
- Lekker
- Vooral low-carb
- Superfood
- Anders dan anders
- Eiwitrijk





Topic zal wekelijks uitgebreid worden, maar hou het wel netjes. Onzinberichten worden verwijderd, daar is dit topic niet voor bedoeld
 
Laatst bewerkt:
Ingredient Low-Carb Fat-Free Protein Wraps

Hierbij een recept voor eiwit wraps met drie ingrediënten en nul gram eiwit poeder. Ik heb ze op deze manier - zonder poeder - omdat ze niet echt nodig deze keer. Ze zijn vrij hoog in eiwit als ze zijn! Look:

5 verse eiwitten
2 eetlepels psylliumvezels
Psylliumvezels
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
1/8 kopje melk

Dat is alles wat ik heb gebruikt om de wraps te maken. Ik doe al die ingrediënten in een kom en meng ze samen. Simpel, toch?

Routebeschrijving:

1. Mix alles

2. Pak een anti-aanbak pan uit en voeg wat caloriearme spray, kokosolie, of boter aan. Zet het vuur op HEET.

3. Zodra de pan heet warm is, giet je de helft van je ei mix erop en verdeel je het over de bodem van de pan met een lepel of spatel. Terwijl je dit doet, zet je het vuur laag tot medium (omdat je niet wilt dat de wraps te branden).

xpakrd.jpg


4. Wanneer het lijkt of je eerste wrap gaar is, draai je het om, en neem het dan van het vuur

5. Je kan je wraps vullen met vrijwel alles wat je wilt! Vandaag, vulde ik mijn met kipfilet, bacon, avocado, sla, cherry tomaten en magere rode peper hummus. Ze waren heerlijk!

Macro's per 2 wraps:

70kcals
10g eiwit
5g koolhydraten (waarvan 4 g vezel is dus netto koolhydraten = 1)
0g vet

Psyllium is een van de meest verbazingwekkende voedingsmiddelen die er zijn! Het zit vol vezels en veel vitamines. Psyllium poeder is het geheim van het maken van low-carb eiwit wraps dus omnoomomnon!

Eindresultaat:

jijrqp.jpg



Hoevaak ik dit topic zal uploaden hangt af van belangstelling, tijd en de reacties :)

Eet smakelijk! :meal:
 
1/8 kop is hoeveel ml? Niet elke kop is even groot he ;-)
 
dat is toch geen wrap man... dat is een eiwit omelet met reclame voor B&F ;) Een wrap is enkel bloem en water.

Maar granted, ziet er wel lekker uit :)
 
1/8 kop is hoeveel ml? Niet elke kop is even groot he ;-)

Een beetje melk gewoon, 1 scheut doe ik :)

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:43 ----------

dat is toch geen wrap man... dat is een eiwit omelet met reclame voor B&F ;) Een wrap is enkel bloem en water.

Maar granted, ziet er wel lekker uit :)

Sorry maar ik snap je post niet? Ik heb 5 eieren zonder eigeel geklutst, psylliumvezel erdoor, knoflookpoeder en in een pan gegoten.

Hij smaakte ook heerlijk, vanavond weer 2 als tussendoortje op me werk :D
 
Sorry maar ik snap je post niet? Ik heb 5 eieren zonder eigeel geklutst, psylliumvezel erdoor, knoflookpoeder en in een pan gegoten.

Hij smaakte ook heerlijk, vanavond weer 2 als tussendoortje op me werk :D

recept voor een wrap: bloem + water
recept voor een omelet: ei geklutst

dus het is gewoon een omelet met wat andere ingredienten erdoor :)
 
Inb4 allemaal gerechten met B&F producten.
 
recept voor een wrap: bloem + water
recept voor een omelet: ei geklutst

dus het is gewoon een omelet met wat andere ingredienten erdoor :)

Doelde meer op de reclame bro ;)
Precies vooral Psyllium is echt heel lekker en gezond. En hierdoor extra eiwitten :)

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:55 ----------

Inb4 allemaal gerechten met B&F producten.

Welkom! Wat zijn je doelen:)
 
Kip & Champignons met Low-Carb Pasta

Dit moet je echt proberen. Het is kippenborst met low-carb pasta, champignons, ui, voedingsgist, en extra vergine olijfolie. Het is heerlijk en de macro's zijn gek. Er is ook niets ingewikkeld aan en het kost weinig tijd om te maken.

1 kipfilet
1 geheel gesneden ui (of minder als je niet van uien houdt)
1 kopje gesneden champignons
2 eetlepels extra vergine olijfolie
Zout of herbamare naar smaak
2/3 eetlepels voedingsgist

1. Eerst bak je de gesneden ui met de gesneden champignons en zout of herbamare. Ik vind het heerlijk om ze te bakken in kokosolie, maar je kan ook spray zoals PAM gebruike. Laat de groenten koken op een hoog vuur tot de uien mooi zijn gekarameliseerd en de champignons zacht zijn.

2. Snijd de kip in reepjes en gooi het in de groentenmix, mix de hele zaak rond totdat de kip gaar is. Ik maak zelf altijd een altijd kipfilets klaar met de snelkookpan en dan leg ik deze in de koelkast of ik vries ze in voor de komende dagen.

3. Zodra de kip gaar is en je groenten klaar zijn, doe je de low-carb pasta in de pan met de kip en groenten. Roer het lekker door elkaar en serveren maar.

4. Voeg de gist en olijfolie pas toe aan het eind. Je wilt de extra vergine olijfolie niet verwarmen zo behoudt het al haar goede voedingswaarde.

Macro's per plaat die trouwens erg vult:

248kcals
28g eiwit
11g vet
5g koolhydraten


Eindresultaat:
jpirrd.jpg
 
Goede macro's :thumbs: alleen spijtig van die champignons :D
 
Kan zijn hoor maar ik lust het gewoon echt niet :o

Hhaha ok, wellicht iets anders erdoorheen dan ;) Het vult goed en is zeer verantwoord, past in elk dieet lijkt mij.
 
Dit topic ga ik maar eens volgen, nieuwe recepten zijn altijd leuk. :D
 
hnngg wafels

goedmakertje voor dat rare kipfilet/ui/champignon gerecht :mad:
 
Back
Naar boven