MuscleMeat

Stefanovich's recepten

Bezoekers in dit topic

ik las in je log dat je een receptentopic had, dus ff spieken en IN!
Ik ben wel benieuwd naar die lowcarbpasta waar je het over had, wellicht lees ik eroverheen maar heb je die gekocht/gemaakt/vervangen??
 
Brood zit in de oven, erg benieuwd naar het resultaat.
Ik heb ook geen dadels gebruikt, alleen heb ik gemalen kokosnoot ipv kokosmeel gebruikt en 1 el zelfrijzend bakmeel in plaats van bakpoeder, deze kon ik niet vinden.
Ook heb ik 1 vanillestokje gebruikt ipv vanille extract, kon ik ook niet vinden.
Ik heb voor 1 cup gewoon 1 senseo koffiekopje gebruikt.

De macro's van mijn brood zijn iets meer, namelijk per portie (1/10e dus):

97,6 kcal
4,1 eiwit
8 koolhydraat
5,4 vetten

Dankje voor je recept!!
 
Of je koopt gewoon zo'n plastic setje cups man :roflol: Kost nog geen euro in de GiFi ofzo en is makkelijker dan alles afwegen.
Juistheid is ermee wel ver te zoeken :p

Klopt als ik eens in een winkel ben koop ik ze gelijk, was hier laatst bij de Blokker maar die verkocht ze niet.

ik las in je log dat je een receptentopic had, dus ff spieken en IN!
Ik ben wel benieuwd naar die lowcarbpasta waar je het over had, wellicht lees ik eroverheen maar heb je die gekocht/gemaakt/vervangen??

Die heb ik gewoon bij Body&fitshop gekocht vanaf 2 zakjes 2 200gram kost dat € 2,49. Ziet er beetje gek uit in zo'n zakje maar het vult en is ontzetten laag in kcal en dus ook in koolhydraten. Ideaal voor me low carb dagen.

Op de tweede pagina staat het recept trouwens!

Brood zit in de oven, erg benieuwd naar het resultaat.
Ik heb ook geen dadels gebruikt, alleen heb ik gemalen kokosnoot ipv kokosmeel gebruikt en 1 el zelfrijzend bakmeel in plaats van bakpoeder, deze kon ik niet vinden.
Ook heb ik 1 vanillestokje gebruikt ipv vanille extract, kon ik ook niet vinden.
Ik heb voor 1 cup gewoon 1 senseo koffiekopje gebruikt.

De macro's van mijn brood zijn iets meer, namelijk per portie (1/10e dus):

97,6 kcal
4,1 eiwit
8 koolhydraat
5,4 vetten

Dankje voor je recept!!

Ik ook! Laat maar weten hoe het is gegaan ;) Bakpoeder kun je van Dr Oetker kopen bij de AH en de kokosmeel gewoon bij B&F.
Vanille extract zit een flesje ook van Dr Oetker, staat bij de bakproducten :)

En geen probleem hoor, karma vloeit ook goed haha.
 
Ik was bij de AH alleen alles stond een beetje door elkaar. Heb wel vanille gevonden, maar dat was aroma, geen extract (van Dr Oetker).
Ik zal de volgende keer beter kijken. Hij is mislukt (fuck..) volgende keer ook goed even de melk en ei afmeten, want het lijkt teveel te zijn geweest.
Hij smaakt wel goed verder haha alleen heel zacht en sompig.

Volgende keer beter :)
 
Ik was bij de AH alleen alles stond een beetje door elkaar. Heb wel vanille gevonden, maar dat was aroma, geen extract (van Dr Oetker).
Ik zal de volgende keer beter kijken. Hij is mislukt (fuck..) volgende keer ook goed even de melk en ei afmeten, want het lijkt teveel te zijn geweest.
Hij smaakt wel goed verder haha alleen heel zacht en sompig.

Volgende keer beter :)

Zacht en sompig had ik ook, daarom moet je ook Backin gebruiken dat is backing powder wat je vaak in recepten ziet.
 
Oef dat banana nut proteïnebrood is het eerste wat ik ga maken als ik terug van vakantie kom :D
 
Die heb ik gewoon bij Body&fitshop gekocht vanaf 2 zakjes 2 200gram kost dat € 2,49. Ziet er beetje gek uit in zo'n zakje maar het vult en is ontzetten laag in kcal en dus ook in koolhydraten. Ideaal voor me low carb dagen.

Op de tweede pagina staat het recept trouwens!

.

klopt recept had ik gezien, vandaar de vraag ;) Ik wist geeneens dat het bestond lowcarb pasta, thnx voor de tip (ik maak het meestal van courgette of pompoen met een spiraalsnijder, vandaar de vraag denk ik).
 
Oef dat banana nut proteïnebrood is het eerste wat ik ga maken als ik terug van vakantie kom :D

Hahah good luck en laat even weten hoe het geworden is :D

klopt recept had ik gezien, vandaar de vraag ;) Ik wist geeneens dat het bestond lowcarb pasta, thnx voor de tip (ik maak het meestal van courgette of pompoen met een spiraalsnijder, vandaar de vraag denk ik).

Jaaa is best een grote markt voor zelfs las ik op internet! Was bij mij op het winkelcentrum en toen zag ik dat ze het bij de Tuinen verkocht maar de voorraad was daar zo laag dat ik met 4 zakjes Penne het vak al leegkocht :P Thuisgekomen ging ik een aantal dingen bij B&F bestellen en toen zag ik dat zij het ook verkochten, dus nu vul ik me voorraad aan via hun. Klinkt ook nice maar ik blijf wel bij deze low-carb pasta haha ;)
 
Hele leuke thread Stefanovich! Thx voor de inspiratie
 
Heb je toevallig ook nog lekkere high carb, low fat recepten (voor carbloading..)
 
Heb je toevallig ook nog lekkere high carb, low fat recepten (voor carbloading..)

Waarschijnlijk wel :) Alleen ben ik nu in een periode dat ik dat soort eten probeer te weren maar die recepten zullen zeker komen. Ben niet van plan dit topic snel te sluiten!
 
Waarschijnlijk wel :) Alleen ben ik nu in een periode dat ik dat soort eten probeer te weren maar die recepten zullen zeker komen. Ben niet van plan dit topic snel te sluiten!
Good!
 
Laatst bewerkt:

Hij is nu aan het afkoelen, helaas was mijn pyrex schaal te diep en daardoor is het midden nog erg zacht.

Het ruikt wel echt heerlijk nu in huis haha :D
 
Ben benieuwd! Gisteren geprobeerd om citroen cake te maken maar daar is toch iets fout gegaan :D
 
Protene reep​

Dit is de allereerste reep die ik maak! :D

Ingredinten (droog):

1 1/2 kopje gemalen havermout
2 scoopsvanille eiwit poeder
1 eetlepel bakpoeder
1/2 theelepel zout
1/4 theelepel backing powder
1/4 kop gehakte pecannoten (of walnoten)



Ingredinten (nat):

4 eiwitten
2 theelepel vanille-extract
2 eetlepels kokosolie
6OZ yoghurt (of vanille dit maak het een tikkeltje zoeter)
250ml appelmoes
1/4 cup stevia
(2 kopjes courgette geraspt en geperst van overtollige sap) heb ik niet gedaan


Het klaarmaken:

1 Pak twee aparte kommen (nat in groter), meng en klop alle droge ingredinten. Meng en klop alle natte ingredinten (voeg een courgette bij en roer.

2. Voeg de droge ingredinten in beetje bij het natte.

2vmenfa.jpg


3 Plaats het bovenstaande in een Pyrex schotel. (hier is het bij mij helaas fout gegaan, mijn schaal was te diep waardoor het midden nog vloeibaar was)
Bak gedurende 30 minuten rond de 170 celsius. Hoop dat jullie allemaal genieten !! Ja, er is zit wat vet in maar dit is goed :D

sggvlx.jpg


Macro's per portie (van de 12):
117.8kcals
7.72g eiwitten
4.7g vet
10,4 g koolhydraten


Eindresultaat:

106ilub.jpg


Het hele huis rook ernaar, en de smaak van de goeie stukjes waar verrukkelijk! Ga deze zeker nog een keer maken in een goeie schaal.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven