MuscleMeat

steken in achterhoofd bij legpress (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

achilles

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
14 feb 2003
Berichten
36
Waardering
0
Hallo,

ik heb even een vraagje. Sinds twee weken heb ik bij het doen van de legpress steken in mn achterhoofd (aan het eind van de nek, ik denk in het cerebellum voor de kenners). Ik volg nu een HIT schema en de legpress is de oefening waarbij ik naar mijn gevoel het zwaarst bij ga. De leg press is de derde oefening in mn schema, na de leg curl en leg extension. Ik doe nu zo'n 8 weken aan HIT en de eerste 6 weken had ik er geen last van. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het voelt echt heel pijnlijk aan.

BVD
 
raadpleeg je dokter..hoge bloeddruk
 
of gewoon een blessure
 
Cervicogene hoofdpijn. gaat vanzelf over.
 
cerebellum dat is toch een deel van je hersenen (kleine hersenen) ...?
 
In je hersenen zitten bijna geen gevoelszenuwen. Dus de kans dat je je kleine hersenen kan voelen is erg klein ;) . Een piek in de bloeddruk tijdens het uitvoeren van de oefening zou je klachten kunnen veroorzaken.
Ik zou de huisarts even opbellen voor de zekerheid...
 
waarom nou de huisarts opbellen? die zegt toch dat je rust moet nemen
 
Miss zit er nog een speld ofzo in het kussen van
de legpress.

:o
 
@Leeman: dus als jij ernstige hartkloppingen hebt, dan bel je ook de huisarts niet want je weet toch al wat ie gaat zeggen ? ;) Better safe than sorry
 
Ik heb het de laatste paar keren ook gehad, ineens kreeg ik een pijnscheut in m'n nek, en dat trok dan door over m'n hoofd richting voorhoofd, meestal laatste setje als je echt zwaar ging.
Ik had het idee dat het een zenuw of spiertje was die ff verschiet ofzo, ik had er wel meerdere dagen nog last van, dat als je je hoofd in een bepaalde stand hebt, dat je het weer voelt trekken, en dat het weer een beetje pijn deed.

Sindsdien heb ik 'em geskipped, en doe ik nu squatten, en daar heb ik geen last van :)
 
@ capricorn ...ernstige hartkloppingen? daar heb ik t helemaal niet over...en ik heb zelf ook wel s hartkloppingen..gaat vanzelf wel weer over
 
heb zelf een keer een adertje geknapt in mn hoofd tijdens leg press. cervicogene hoofdpijn. maar toen kon ik een week geen gewicht aanraken, want met een beetje inspanning kwam het gelijk terug. een van meest vreselijke pijnen die ik ooit gehad heb
 
neem een week (of twee) 'vrij' van trainen. dikke kans dat het over is, ik had precies hetzelfde.
 
hoe is je ademhaling?


als je je adem inhoud tijdens een zware leggpress, kan ik me voorstellen dat je hoofd op knappen staat

( voor de press inademen, tijdens langzaam uitademen, helpt bij mij;) )
 
Back
Naar boven