Fitness Seller

Steken in me kop!

Users who are viewing this thread

Angerfist

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 aug 2003
Hey,

Ik kreeg laatst na een set squats keiharde steken in me kop.

Ik deed het volgende, eerst een zware set van 7 herhalingen, toen met 75% van wat ik op de stang had nog 25 herhalingen. Ik voelde het bij rep 20 al aankomen, als een soort van kramp in me nek. Daarna ging het omhoog naar me kop. Toen ik stopte na de 25ste rep waren het ondertussen keiharde hoofdpijnsteken in me hoofd geworden, die ik voelde bij elke hartslag.

Ik heb dit al eerder gehad bij een set frontsquats. Gister tijdens een vrijpartij met m'n vriendin had ik het weer.

Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Ik denk dat het iets te maken heb met het inhouden van je adem en druk op me hoofd.

sbozic

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
3 apr 2006
heb je misschien het gewicht ongelukkig geplaatst waardoor een zenuw beetje teveel druk kreeg ? ik heb wel eens gehad dat ik een steek door mn hele rug kreeg tijdens het squatten ... volgens een fysio was dit doordat de barbell iets te hoog geplaatst was...

Rawplayer

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
30 jun 2005
Adem je door je buik? Ik doe in ieder geval altijd heel diep in -en uitademen zodat dus ook echt je longen leeg zijn en dat je weer genoeg "vers" zuurstof kan inademen

bear

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mei 2005
ik denk dat de oorzaak in een aanhechting van de nekspier ligt. ook ooit keertje gehad. kreeg soms een kloppend gevoel in me achterhoofd. heel irritant gevoel. verdween bij mij binnen 4 dagen.

IRON TRIATHLETE

Cool Novice
+10 jaar member
Lid geworden
21 apr 2006
mag je adem niet inhouden, bloeddruk gaat hoogte in, vandaar die steken, ook tijdens vrijpartij mits je bloeddruk dan ook stijgt.

victormor

Ripped Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
30 dec 2005
Lengte
1m77
ik denk dat de oorzaak in een aanhechting van de nekspier ligt. ook ooit keertje gehad. kreeg soms een kloppend gevoel in me achterhoofd. heel irritant gevoel. verdween bij mij binnen 4 dagen.

ja precies heb ik ook eens gehad maar herstel duurde wel iets van 2 weken bij mij....

Angerfist

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 aug 2003
  • Topic Starter Topic Starter

idd kloppend stekend gevoel. Morgen weer benen, dit keer geen squat, kijken ofk het dan ook heb!

keep ya'll posted,

Als jullie morgen rond 8 uur nix horen heb ik een hersenbloeding gehad

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
25 feb 2003
Is nogmaals hier langsgekomen..

Had t vroeger ook bij sommige zware lifts en ook bij het rukken..

Het gebeurd omdat de spieren in je nek de bloedtoevoer naar je hersenen plots afknellen.. Je krijgt dan zo'n KLOP in je kop waarna hevige hoofdpijn volgt..

Geen erg, niet druk maken, gewoon effe rustig aandoen en nekmasages ontvangen ;)

bear

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mei 2005
Als jullie morgen rond 8 uur nix horen heb ik een hersenbloeding gehad

je maakt ons ongerust:mad:

nee maar gast,
ik zou gewoon een weekje rustig aan doen. als je doorgaat met trainen kun je het alleen maar erger maken. dus 1 week rust en geen coïtus!

Angerfist

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 aug 2003
je maakt ons ongerust:mad:

nee maar gast,
ik zou gewoon een weekje rustig aan doen. als je doorgaat met trainen kun je het alleen maar erger maken. dus 1 week rust en geen coïtus!

haha ben je gek

Angerfist

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 aug 2003
ik leef nog! Maar verdomme weer pijn in me kop gehad!

DOC.FEELGOOD

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 sep 2005
Geen leuk verhaal maar mijn maatje van de sportschool had ook steken in zij kop(BLEEK EEN TUMOR TE ZIJN)maar hij had er al jaren last van,verwijderd en weer GROOT EN STERK

us kan een tumorje zijn...............

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
hm ja maar als je het tijdens je oefening het erin voelt schieten lijkt me dat wat onwaarschijnlijk. maar goed als het aan blijft houden naar de doc.

Mars

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
18 mei 2003
Geen leuk verhaal maar mijn maatje van de sportschool had ook steken in zij kop(BLEEK EEN TUMOR TE ZIJN)maar hij had er al jaren last van,verwijderd en weer GROOT EN STERK

us kan een tumorje zijn...............

Bullshit, ik heb precies hetzelfde gehad op de gym. werd veroorzaakt door teveel druk op me hoofd tijdens een krachtinspanning, gehad bij leggpress en bij bp een keer. kon zo een 2 weken niet trainen.
zijn trouwens meerdere topics over.
Cervicogene hoofdpijn.

DiSTuRBeD

Natural Fatty
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
14 jan 2004
Lengte
1m77
Massa
99kg
Vetpercentage
25%
No way! Een zinnige post van Mars!

*haha*

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Het lijkt mij ook bloeddruk, hoofdpijnen zijn meestal daar het gevolg van. Juiste ademhaling bij oefening kan dit wel voorkomen.

Dit lijkt me toch iets anders.

Angerfist

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
13 aug 2003
Bullshit, ik heb precies hetzelfde gehad op de gym. werd veroorzaakt door teveel druk op me hoofd tijdens een krachtinspanning, gehad bij leggpress en bij bp een keer. kon zo een 2 weken niet trainen.
zijn trouwens meerdere topics over.
Cervicogene hoofdpijn.

thx man.

muscleman1284

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
28 aug 2006
Ik heb al enkele malen harde steken gehad achteraan men kop, telkens toen ik in wedstrijdvoorbereiding zat, dit bleek een vochttekort te zijn bij mij. Drink je genoeg tijdens je trainingen? Ik kan natuurlijk moeilijk zeggen wat de oorzaak bij jou is, ik zeg enkel waardoor ik steken heb gekregen.

Naar boven