Fitness Seller

Steken in schouders (Lateral)

Bezoekers in dit topic

JvR90

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
6.209
Waardering
220
Lengte
1m90
Massa
90kg
Hallo,

Jaja het zoveelste schouder topic, maar iedereen heeft specifieke klachten en hier zijn die van mij:

Tijdens het trainen van mijn leterals krijg ik altijd nare pijnlijke steken, eigenlijk bij alle oefeningen voor zijkant-schouders. Ik twijfelde of het mijn spieren waren of mijn gewrichten, maar ik denk het laatste. Ik voel de pijn al bij lichte side raises (8kg) maar wel al een stuk erger bij 12kg. De militarypres begint ook wat minder prettig aan te voelen. Verder kan ik nog wel lekker zwaar borst trainen zonder last te krijgen.

Iemand een idee wat dit is en wat ik er tegen kan doen? Ik heb er last van sinds ik een split schema ging volgen met een schouders/benen dag, waarbij ik voor het eerst begon met het afbeulen van mijn schouders met isolatie oefeningen. Tegenwoordig heb ik de drie koppen van mijn schouders verdeeld over de week. Mijn schema ziet er als volgt uit:

Ma: Borst & Schouders (Anterior)
Di: Benen & Abs
Wo: Rug & Schouders (Posterior)
Do: *Rust*
Vr: Biceps & Triceps & Schouders (Lateral)

- Op maandag pak ik hooguit 2 setjes MP, ik pak mijn schouders wel genoeg bij de borst oefeningen en mijn anteriors lopen toch voor
- Op woensdag pak ik 4 setjes bent over side raises, deze gaan zonder problemen.
- Op vrijdag pak ik 4 setjes oefeningen voor mijn letarals, en deze voelen dus allemaal zwaar klote.

Ik hoop dat ik hierbij voldoende infomatie heb kunnen geven voor een soort van diagnose van de experts.
 
Als ik je klachten zo hoor denk ik dat je wat externe rotatie oefeningen moet gaan doen en de bezemsteel/handoek oefening elke avond voor het slapen gaan doen.

Sowieso even voorzichtig met te zware gewichten, je kan nu beter wat lichter pakken en meer herhalingen pakken.
 
steken zijn naar mijn mening vaak irritaties van vliezen. zoals je botvlies..

goed rusten en goed eten om een eventuele ontsteking te verminderen..
ontstekingsremmend voedsel eten
 
Als ik je klachten zo hoor denk ik dat je wat externe rotatie oefeningen moet gaan doen en de bezemsteel/handoek oefening elke avond voor het slapen gaan doen.

Sowieso even voorzichtig met te zware gewichten, je kan nu beter wat lichter pakken en meer herhalingen pakken.

Iedere avond? Ook op en rondom dagen dat je schouders traint? Ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Iig bedankt voor de tip.

steken zijn naar mijn mening vaak irritaties van vliezen. zoals je botvlies..

goed rusten en goed eten om een eventuele ontsteking te verminderen..
ontstekingsremmend voedsel eten

Goed eten doe ik wel. Maar kan je wat voorbeelden noemen van ontstekingsremmend voedsel?
 
vette vis, zoethout thee..

of je kan het makkelijk doen door te zoeken naar SORenzyme van LAbrada. of WOBenzyme
 
houd 5 dagen rust

dat deed voor mij wonderen
 
steken zijn naar mijn mening vaak irritaties van vliezen. zoals je botvlies..

goed rusten en goed eten om een eventuele ontsteking te verminderen..
ontstekingsremmend voedsel eten

Botvlies van de schouder???

Het klinkt eerder als subacromiaal impingement syndroom. Daarvoor zou ik ff naar de fysio gaan.
 
Iedere avond? Ook op en rondom dagen dat je schouders traint? Ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Iig bedankt voor de tip.

Zo lang je het maar niet vlak voor je training doet, want je vermoeid ze wel een beetje voor op die manier.
 
Klinkt inderdaad als een impingement. Op naar de fysio. Ik heb het al een half jaar. Bij mij gaat er binnenkort een spuit in de schouder. Ik heb 3 mnd niet getraind maar daar ging het niet van weg. Ik hoop bij jou wel met een beetje fysio en rustig aan doen. Pas op met side raises en db presses dat je het niet erger maakt.
 
Iedere avond? Ook op en rondom dagen dat je schouders traint? Ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed zou zijn. Iig bedankt voor de tip.

Dat klopt. De dag dat je schouders traint moet je de oefening niet doen, en de dag ervoor en erna niet ;)
 
Deze oefening toch?
http://www.youtube.com/watch?v=33P5AI27eiU

Holy shit ik kom maar iets verder van boven m'n hoofd :eek:
Mijn borst staat nog veelte strak door de training van maandag. Ik ga m morgen weer ff proberen.
 
Deze oefening toch?


Holy shit ik kom maar iets verder van boven m'n hoofd :eek:
Mijn borst staat nog veelte strak door de training van maandag. Ik ga m morgen weer ff proberen.

Ja, dat is hem. Probeer anders een iets wijdere grip, dat helpt in het begin. Als je geen stok hebt die lang genoeg is kan je gewoon een badhanddoek gebruiken.
 
Dat klopt. De dag dat je schouders traint moet je de oefening niet doen, en de dag ervoor en erna niet ;)

Ik weet dat dat jou theorie is, maar hoe kom je daar op?

Toen ik last had van mn schouder deed ik er dagelijks een stuk of 50.
 
Ik weet dat dat jou theorie is, maar hoe kom je daar op?

Toen ik last had van mn schouder deed ik er dagelijks een stuk of 50.

Is niet mijn theorie, is de theorie van Dante van DC, die deze oefening eigenlijk op de kaart heeft gezet. Ik heb het overigens weleens zelf geprobeerd, bijvoorbeeld op zondag de oefening doen en dan op maandag schouders trainen. Heb tijdens de training en de dagen erna enorme foute pijn aan mijn schouders gehad. Dit gaf voor mij direct de bevestiging.
 
Is niet mijn theorie, is de theorie van Dante van DC, die deze oefening eigenlijk op de kaart heeft gezet. Ik heb het overigens weleens zelf geprobeerd, bijvoorbeeld op zondag de oefening doen en dan op maandag schouders trainen. Heb tijdens de training en de dagen erna enorme foute pijn aan mijn schouders gehad. Dit gaf voor mij direct de bevestiging.

Goede tip. Ik dacht er nog aan om deze oefening vandaag nog te doen maar aangezien ik morgen schouders train zal het maar beter laten.
 
Is niet mijn theorie, is de theorie van Dante van DC, die deze oefening eigenlijk op de kaart heeft gezet. Ik heb het overigens weleens zelf geprobeerd, bijvoorbeeld op zondag de oefening doen en dan op maandag schouders trainen. Heb tijdens de training en de dagen erna enorme foute pijn aan mijn schouders gehad. Dit gaf voor mij direct de bevestiging.

Oke duidelijk.

Zelf ondervind ik niet echt problemen als ik de oefening dagelijks doe, maar wellicht pak ik de stok iets te breed.
 
Oke duidelijk.

Zelf ondervind ik niet echt problemen als ik de oefening dagelijks doe, maar wellicht pak ik de stok iets te breed.
Volgens mij is het de bedoeling dat je hem zo smal mogelijk pakt, waarbij je wel een full rom kunt uitvoeren zonder dat je moet gaan trekken.

ik doe deze oefening ook al een tijdje, is echt perfect: RC work, pec stretch en upperback activation. Heerlijke oefening..
Alleen die naam.. shoulder dislocations :S
 
Oke duidelijk.

Zelf ondervind ik niet echt problemen als ik de oefening dagelijks doe, maar wellicht pak ik de stok iets te breed.

Ah ok. Misschien zijn mijn schouders weer anders dan de jouwe met andere problemen, dat kan uiteraard ook.

Het is inderdaad de bedoeling de stok zo smal mogelijk beet te pakken. Wat je ook kan doen is breed beginnen en dan na 10 reps elke keer iets smaller pakken. Telkens iets smaller pakken is de sleutel bij deze oefening.
 
Hallo,

Jaja het zoveelste schouder topic, maar iedereen heeft specifieke klachten en hier zijn die van mij:

Tijdens het trainen van mijn leterals krijg ik altijd nare pijnlijke steken, eigenlijk bij alle oefeningen voor zijkant-schouders. Ik twijfelde of het mijn spieren waren of mijn gewrichten, maar ik denk het laatste. Ik voel de pijn al bij lichte side raises (8kg) maar wel al een stuk erger bij 12kg. De militarypres begint ook wat minder prettig aan te voelen. Verder kan ik nog wel lekker zwaar borst trainen zonder last te krijgen.

Iemand een idee wat dit is en wat ik er tegen kan doen? Ik heb er last van sinds ik een split schema ging volgen met een schouders/benen dag, waarbij ik voor het eerst begon met het afbeulen van mijn schouders met isolatie oefeningen. Tegenwoordig heb ik de drie koppen van mijn schouders verdeeld over de week. Mijn schema ziet er als volgt uit:

Ma: Borst & Schouders (Anterior)
Di: Benen & Abs
Wo: Rug & Schouders (Posterior)
Do: *Rust*
Vr: Biceps & Triceps & Schouders (Lateral)

- Op maandag pak ik hooguit 2 setjes MP, ik pak mijn schouders wel genoeg bij de borst oefeningen en mijn anteriors lopen toch voor
- Op woensdag pak ik 4 setjes bent over side raises, deze gaan zonder problemen.
- Op vrijdag pak ik 4 setjes oefeningen voor mijn letarals, en deze voelen dus allemaal zwaar klote.

Ik hoop dat ik hierbij voldoende infomatie heb kunnen geven voor een soort van diagnose van de experts.
hallo man ik was juist je topic aant lezen toen ik door had dat ik met het zelfde probleem zit als jij:(
Heb ook pijn aan de zijkant van me schouder ( lateral) maar aleen aan de linkse kant als ik side laterals doe heb ik een raar gevoel in me linkse schouder Het is zo een branderig gevoel en een scherpe pijn in het bot presies moeilijl uit te leggen. Ik heb geen enkele last van me schouders bij andere oefeningen aleen laterals doet pijn aan de linkse kant
Ga mss ook overwegen om die schoulder dislocations oefening is te proberen
Als er nog iemand is die tips heeft alles is welkom
 
Back
Naar boven