XXL Nutrition

Stekende pijn tijdens dippen. (+KARMA) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Feyoso

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 dec 2009
Berichten
3.512
Waardering
306
Lengte
1m70
Massa
84kg
Wanneer ik dips uitvoer krijg ik altijd stekende pijn aan mijn middenrif..
Ik voel dat ik meer gewicht aan kan maar hoe meer kracht ik heef, hoe meer de stekende pijn is! Bij benchdips heb ik dit niet, daarom dat ik al altijd benchdips doe ipv dips.

Nuttige informatie + hulp = Karma!

Groeten Kevin.
 
Is je ademhaling wel goed?
 
Ligt niet aan je ademhaling, ik heb er zelf ook last van en 2 maten van mij ook. Ik heb het ooit gevraagd aan een instructeur op de sportschool en die begon een heel verhaal te lullen over dat je spier beweegt als je weer terug omhoog gaat en dat je dan pijn kan krijgen ofzoiets. Maar volgens mij zoog ie maar wat uit z'n duim, ik ben ook benieuwd!
 
Heb ik ook soms, volgens mij komt dat omdat ik mijn buik te ver uitrek.. kan het me niet goed herinneren maar volgens mij als ik mijn knieën wat hoger houd gaat het over.
 
ik heb het probleem ook, heb al met een belt geprobeerd maar hielp niet.. Fuuuuu!
 
De pijn komt alleen wanneer er dus spanning/kracht wordt gezet op mijn armen,
de dips zijn effectief voor mijn groei maar doe toch liever benchdips aangezien de steken daar niet van toepassing zijn.
 
Heb ik ook soms, volgens mij komt dat omdat ik mijn buik te ver uitrek.. kan het me niet goed herinneren maar volgens mij als ik mijn knieën wat hoger houd gaat het over.

De pijn komt alleen wanneer er dus spanning/kracht wordt gezet op mijn armen,
de dips zijn effectief voor mijn groei maar doe toch liever benchdips aangezien de steken daar niet van toepassing zijn.

Waarschijnlijk omdat je als je druk zet je buikspieren gebruikt net als met squat?
 
Negeer je mijn posts nou?
 
De pijn komt vanuit het middenrif dus denk niet dat buikenspieren hier iets mee te maken heeft :).
 
De pijn komt vanuit het middenrif dus denk niet dat buikenspieren hier iets mee te maken heeft :).
Als je daar nou even meteen antwoord had op gegeven had dat fijn geweest..

Ik heb zelf het idee dat het mijn buikspieren zijn maar goed.
 
Op welk punt van de ROM komt het op, of is het er al als je in positie klaar staat/hangt?
 
Als ik daal dan word de pijn heviger, hoe rechter ik mijn lijf houd hoe hoger de druk..
 
Klinkt voor mij een beetje alsof er iets aan de voorkant van je ribbenkast problemen heeft met uitgerekt worden +evt de druk of misschien juist tekort aan ondersteunende druk.

Maakt de positie van je benen -voor of achter je zwaartepunt - verschil? En waar voel je de pijn precies of is het je gehele middenrif?
 
Bij bench dips pak je minder je borst, bij parralel bar dips wat meer, misschien dat je borstspier wat kort is, en hij op het lage punt gaat rekken. (Voel je bij je pezen)
 
Back
Naar boven