XXL Nutrition

Stel ik mezelf een reel doel?

Bezoekers in dit topic

Barthezz

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Hoi allemaal,

Enkele van jullie weten door mijn post te lezen dat ik vanaf maandag aanstaan voor de volle 100% mijn doel ga proberen te bereiken.

Nu heb ik nog nooit een laag vetpercentage (lees onder de 10) gehad. En ik weet ook bijgod niet hoe ik er dan uit kom te zien. Ik zit nu op 15% ofzo. Is het mogelijk om in een maandje of 3 met 100% aandacht voor voeding en training onder de 10% te komen, ik wil niet ultra ripped worden maar gewoon "normaal" zonder al die overbodig lovehandles en ander vet :)

Kan dit of maak ik mezelf illusies?

Vorderingen en andere informatie van mij kun je bijhouden op challenge2k3.web1000.com

Bedankt!

Zeker mogelijk. Succes! :thumb:

ik denk wel dat het moet lukken maar het zal zwaar zijn, geen junkdagjes meer. ik wens je veel SUCCES

Alles je r voor gaat komt dat helemaal goed! Maaruh, dan word het wel 3 maandjes door bijten!

Ik ken een jongen die het veel sneller heeft gedaan, met stackers en die is in 2 maanden ofzo zijn hele buik kwijt....

en of je dat gaat lukken
wel met de nodige discipline maar zeker geen mission impossible

zou wel zeker je schema aanpassen

je geeft aan dat je geen diee wilt volgen maar je eetgewoonten aan wil passen maar zou m zeker nog ff goed onder de spreekwoordeljke loep nemen. hou namelijk wel rekening met feoit dat t schema wat je hebt neergezet voor jou gericht is op 3/4 jaar verder he:)

Ik heb veel informatie geput uit het forum van Dutchbodybuilding.com. De jongens zijn geweldig daar en helpen je ook echt bij je problemen wat betreft je work-out en voedingsschema’s. Bedankt jongens!

:thumb:

edit: maybe minder vaak je spiergroepen trainen en cardio opsplitsen
ondanks da je je daar t lekkerst bij voelt maar cutten is niet de periode om je lekker te voelen he:D
gaat om t resultaat!

Laatst bewerkt:
3/4 jaar? Met dat schema? WOW. Dus als ik het in 3,4 maanden wil bereiken dan zou ik dus eigenlijk niks meer mogen eten ofzo?

(Er vanuitgaande dat ik 40 uur per week werk in de supermarkt, vullen en shit en 4x per week ga trainen)

Barthezz zei:
3/4 jaar? Met dat schema? WOW. Dus als ik het in 3,4 maanden wil bereiken dan zou ik dus eigenlijk niks meer mogen eten ofzo?

(Er vanuitgaande dat ik 40 uur per week werk in de supermarkt, vullen en shit en 4x per week ga trainen)

Het is mijn streven om aan het begin van de grote vakantie (zoals die voor mij valt eind juni) er lekker atletisch uit te zien. Dat is voor mij enige spiermassa, maar vooral een goede conditie, gezonde uitstraling, een lekker kleurtje en een laag vetpercentage (8%) bij een gewicht van ongeveer 70 kilogram
je zegt t zelf:)

waar ik op doel is als jij dat doel binne 3 maanden wil bereiken dat je echt je eetschema moet aanpassen

50 gram Brinta Fruitvit teveel suiker

350 ml. magere melk

1 glas vruchtensapidem, plus zo min mogelijk vloeibare voedingsmiddelen. hou t bij vaste voeding

2 sneden volkorenbrood

2 x mager beleg wat voor beleg en hoeveel. hoeveel gram (eiwitten)?

4 sneden volkorenbrood

1 x pindakaas verz vetten vermijden dus ook pindakaas

1 glas magere melk

2 stuks fruit

1 pakje tussendoor biscuit spreekt voor zich denk ik

200 gram aardappels na trainen neem ik aan?, dus vor trainen de biscuit en fruit...zucht
en shake?

200 gram groente

100 gram vlees

2 sneden volkorenbrood

Gericht op 2200 Kcal

Ondersteund door een goede multivitamine supplement (Centrum)
en zijn t er ook 2200. heb je t nagerekend

zowieoz meer eiwitten en onv vetten. minder kh (suiker)

en waar baseer je je energiebehoefte op?

Je hebt gelijk dandyman, sorry voor mijn lompe reactie

KCal is idd best hoog

ik richt me nu op 24x gewicht (72) = ongeveer 1500 KCal

300 ml yoghurt
1 glas vruchtensap

2 stuks fruit

4 sneden brood
1x pindakaas (onv. vetten en enig eiwit)
2x mager beleg (9 van de 10x kipfilet)
1 glas magere melk

2 stuks fruit

200 gram aardappels
200 gram groente
100 gram mager vlees (mager rundvlees, kip, vis)

2 sneden brood
2x mager beleg (ook hier 9 vd 10x kip)

Barthezz zei:

KCal is idd best hoog

24x72 = 1728 ;)
zit je volgens mij nog steeds veel te laag
Probeer deze veelgebruikte formule eens, denk dat je veel hoger zal uitkomen

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?t=10080
(in de post van CQ_Demolisher)

je kan veel beter, veel hoger met kcal beginnen dan dat je strax veel te snel op een plateau uitkomt.....

En toch niet zo goed naar Dandy geluisterd he ;)

300 ml yoghurt
1 glas vruchtensap
beter geen vruchtensap -> teveel suikers en daarnaast vloeibaar waardoor je al veel sneller honger krijgt (vind yoghurt zelf ook te vloeibaar en daarnaast bevat hij volgens mij ook nog de ONnodige suikers?)
vind daarnaast dat je je ontbijt stukken groter mag maken bijv. melk + havermout, lepel lijnzaad voor onv. vetten en wat kwark miss erbij?

2 stuks fruit
At eerst ook fruit, maar ben ermee gestopt vanwege verschillende redenen; vult mij niet echt, zitten suikers in (fructose wel te verstaan, dus als het bij 2 stukken blijft kan het imo wel) en daarnaast, na vaak gehoord te hebben van Dandy, vallen de nodige vitaminen ook gewoon uit een multi vit te halen, die je dus al neemt

waarom dan nog fruit nuttigen?

4 sneden brood
1 glas magere melk
probeer r ff de hoeveelheden bij te zetten, want je zal toch voor de nodige hoeveelheid eiwitten moeten zorgen, probeer ong. op de 30 gr per maaltijd te zitten en op minstens 2x VVM aan gram over de gehele dag verdeeld
Daarnaast vind ik pindakaas ook niet zo bevordelijk in cut, en dan niet vanwege de verz. vetten maar meer om de hoeveelheid die je op 1 boterham moet mikken om aan de nodige eiwitten te komen.....

2 stuks fruit
Denk dat je veel beter uit bent om hier nog wat brood met genoeg (eiwit-rijk)beleg te nuttigen

200 gram aardappels
200 gram groente
in principe een goede combinatie, alleen wat zijn de KEV en kcal waardes?

2 sneden brood
Ik neem aan dat dit je laatste maaltijd is en raad je dan aan om een eiwit rijke maaltijd met de nodige onv. vetten te nutigen voor de trage/regelmatige afgiftevan eiwitten gedurende de nacht.
Ikzelf (en geloof ook meerderen) nuttig hier kwark met een eetlepel lijnaadolie,op het moment beschouw ik deze maaltijd zelfs als mijn toetje :p

Zoals Dandy dus al zei: meer eiwitten en onv. vetten en daarnaast zou ik dat fruit ook schrappen en vervangen door een eiwitrijke maaltijd.

iig veel suc6, nog ff sleutelen en dan zal je die 10% cker wel halen in die 3 maanden :thumbs:

misschien kunnen we er zelfs ff een wedstrijd van maken ;)
ik zit nu namelijk op de 15.1 (na veel gekloot en geëxperimenteer :D) en ben van plan om vanaf maandag weer verder te gaan mn vet% te verlagen....
(ook al zullen de feestdagen met school mij wel enig tegen gaan werken :()

Laatst bewerkt:
Barthezz zei:

KCal is idd best hoog

300 ml yoghurt
1 glas vruchtensap

2 stuks fruit

4 sneden brood
1 glas magere melk

2 stuks fruit

200 gram aardappels
200 gram groente

2 sneden brood

Nee dat bedoelt Dandy niet. Hij wil weten hoe jij weet of wat jij eet ook echt 2200 Kcal is. Bovendien is 2200 niet echt hoog en weten we jou energiebehoefte niet. Daar moet je achter proberen te komen en er ca. 20% of 500 Kcal onder zitten. Niet in eens minder gaan eten maar afbouwen me ongeveer 100 Kcal per week.

http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html is ook makkelijker dan die op dr. Squat (zelfde formules)

En dan..

fruit is juist wel goed, wat in fruit zit haal je niet zo makkelijk uit vitamine tabs hoor, er zit nog veel meer in dan in die tabs.. heb je dus verkeerd begrepen van die fructose.
Om niet te veel fructose binnen te krijgen: niet meer dan 3 stuks/dag, beter niet te veel brood,pasta, aardappelen en zeker geen snoepgoed, limo of koekjes etc. dat is nutteloos. Vruchtensap is daarom ook niet goed, klok je achteloos weg.

Junkdag juist WEL. Anders daalt je testosteron te veel. Ook, als je meer dan 15% van je voedingsbehoefte afhaalt , daalt je testosteron ook.
Gevolg van daling testosteron: spierverlies!

espi

Esperantisto zei:
http://www.exrx.net/Calculators/CalRequire.html is ook makkelijker dan die op dr. Squat (zelfde formules)

En dan..

fruit is juist wel goed, wat in fruit zit haal je niet zo makkelijk uit vitamine tabs hoor, er zit nog veel meer in dan in die tabs.. heb je dus verkeerd begrepen van die fructose.
Om niet te veel fructose binnen te krijgen: niet meer dan 3 stuks/dag, beter niet te veel brood,pasta, aardappelen en zeker geen snoepgoed, limo of koekjes etc. dat is nutteloos. Vruchtensap is daarom ook niet goed, klok je achteloos weg.

Junkdag juist WEL. Anders daalt je testosteron te veel. Ook, als je meer dan 15% van je voedingsbehoefte afhaalt , daalt je testosteron ook.
Gevolg van daling testosteron: spierverlies!

espi

Bij deze wil ik mijn opmerking dan terug nemen en ben ik benieuwd wat er allemaal in fruit zit, wat ik dus niet binnenkrijg dmv die multi vit?

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven