XXL Nutrition

Stel me even voor en wat vragen.

Bezoekers in dit topic

LaurensB

Novice
Lid geworden
21 feb 2015
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
85kg
Vetpercentage
10%
hallo iedereen , ik doe aan gewichtheffen en heb al enorm veel bijgeleerd het laatste jaar via dit forum , nu zit ik toch met enkele vragen . eerst zal ik mij even voorstellen.

naam : Laurens
leeftijd : 23
lengte : 185cm
gewicht : 85kg
vetpercentage : +- 10%

ben op mijn 19jaar begonnen zonder verstand met bodybuilding op 67kg met +-9% en trainde in de basic fit te Turnhout , deed split, elke spiergroep 2x per week.

schema zag er zo ongeveer zo uit

Ma. borst en schouders
di. rug en benen
woe. bi , Tri en buik
do. rust of begin weer opnieuw met borst
...

Deed 4 oefeningen per spier en 4 sets met 15 12 10 8 , had 1 rustdag per week .

Toen ik daar trainde liet ik mij van alles wijsmaken dat je gewoon alles moest eten in combinatie met wat anabolen.

Dus ik at pizza's , lasagne, pasta`s ,.. niet veel eiwitrijke dingen dus.

Na 1jaar deed ik deca en tren , redelijk wat bijgekomen , maar meer vet dan spier.
Zat ongeveer op 78kg , vetpercentage weet ik niet precies , had eigenlijk meer bijwerkingen dan iets anders , kreeg serieus veel puisten , gyno(had het denk al van men pubertijd) en een buikske van zoveel te eten.
Natuurlijk was al men spier gewoon pap geworden door zo slecht te eten , dus na 2de jaar trainen dacht ik "ik ga nog is een kuur zetten"

Ik had deca en sust met nolva besteld van internet, geprikt en woog toen 93kg ongeveer,natuurlijk puisten,gyno veel erger geworden en vet ook rond 16-17% .
Had een gigantische ton gekregen , tetten hingen naar buiten , het trok gewoon op niks meer ..

Uiteindelijk m`n schijven uit m`n tepels laten halen , antibioticakuur voorgeschreven gekregen van 8maand voor men puisten.
Van die antibioticakuur was ik nog vetter geworden en zat toen op men zwaarste gewicht en dat was 107kg op 20% ,
Ik kon de trap niet meer oplopen of ik was stikkapot, men knieën konden men gewicht niet aan , had overal last van want al men pezen gingen niet mee met m'n spieren.

Heb in die 2 jaar eigelijk altijd hetzelfde getraind en vond mezelf eigenlijk gewoon een dikzak dus dacht van "zo kan het niet meer"

Dus ben ik op dutchbodybuilding beginnen kijken en van alle trainingsschema geprobeerd zoals icf,stronglifts,.. en dat lag me wel goed alleen was ik nog altijd zo`n mongool dat al zen oefeningen fout uitvoerde en met een ego trainde , dus deed ik meer kapot dan dat ik groeide.

Na 3jaar trainen in basicfit had ik besloten te vertrekken daar omdat het daar altijd stikdruk was en ik gewoon niet snel genoeg kon trainen , heb altijd men sets heel kort na elkaar gedaan omdat ik mezelf echt graag kapottrain,maar daar ging dat gewoon niet .

Ik woon ik een redelijk groot huis samen met men vriendin en men kindje,heb een hele grote garage dus ik dacht "ik schaf alles zelf aan!" .
Ik was toen nog dakdekker en stond dikwijls in Nederland te werken dus had sowieso ook niet veel tijd voor naar de fitness te gaan .
Dus ik was gaan zien voor 2dehands bankje , baar en schijven . Uiteindelijk een rommelbankje van kettler,een niet olympische baar en 80kg aan schijven ofzo.
Dus nu trainde ik thuis en deed icf of stronglifts, of creëerde zelf een schema met de oefeningen die ik kon doen.
Nu zat ik met een probleem met squatten, ik zette het bankje op wat hout zodat het hoger stond en probeerde ik zo de baar van het bankje af te pakken , dat heeft ook niet lang geduurd of ik brak mijn rug nog eens.Dus uiteindelijk een squatrekske gekocht voor 50euro + 1halter en nog wat schijven. (Heb nu ongeveer 130kg aan schijven)

Nu gingen men trainingen goed maar stond veel te vet. Dus ik wou afvallen , ben begonnen met wat minder te eten maar was heel moeilijk omdat ik kan blijven eten en men vriendin is het tegenovergestelde van mij dus dat maakt het al dubbel zo moeilijk.

Dus ik woog uiteindelijk 102 op 19% ongeveer maar ik raakte teveel spieren kwijt , toen leerde ik intermittent fasting kennen en verdiepte ik me in voeding en las heel de site nattyornot af en ben heel wat wijzer geworden. Dus direct 20uur vasten en 4u eten , het vet vloog eraf en behoudde nog redelijk wat spieren en begon ook droger te staan.

Maar kreeg ineens hersenvliesontsteking op het werk waardoor ik 3weken aan antibiotica heb gehangen en dan nog een operatie erbij omdat ik in 2008 een auto-ongeluk heb meegemaakt waardoor heel men voorhoofd was verbrijzeld (bijna dood)en ik nog littekenweefsel in men schedel had waardoor bacteriën zijn binnengekomen.(weer bijna dood)
Dus hadden ze ff gat in schedel opgevuld,sinussen boven ogen weggehaalden, paar plaatjes gestoken.

Daardoor heb ik een maand geleden juist 3of 4 maanden thuis gezeten en kon ik goed op men voeding letten en met licht gewicht trainen ook al mocht het niet ..
Ben verslaafd aan het trainen.
Nu maakte ik uiteindelijk men voedingschemas zelf en heb al die tijd als inttermittent-faster geleefd , uiteindelijk woog ik 87kg op 9% en dat is tot nu toe men beste prestatie.

Voor die operatie werkte ik als daktimmer maar omdat dat zwaar werk was en ik nu redelijk dikwijls last heb van men hoofd heb ik lichter werk gevraagd , nu werk ik dus 1maand als Metserdiender .
Werk 50uren week en dat eist zn tol wel, kan enkel in weekend heavy trainen en tijdens werkweek wat minder volume.
Spieren hebben eigenlijk nooit rust , onderarmen zijn elke dag kapot maar kan het dan ook weer niet laten om te trainen..

Nu heb ik nog zoveel vragen maar kan momenteel maar op 1 vraag komen.

Ik weeg nu 85 op 10% , nu zit ik al een redelijk lange tijd op hetzelfde gewicht en met men werk weet ik gewoon niet meer hoeveel ik moet eten , momenteel zit ik aan 3670 kcal E 358 K 345 V 130
, Nu durf ik ook weer niet teveel te eten omdat ik liefst onder de 10% wil blijven want ik blijf met de gedachte zitten dat ik nen dikzak ben..

Dus ik word niet meer sterker, vet gaat niet lager dan 9% en ik blijf gewoon een tak . Heb al creatine mono van xxl aangeschaft , 2emmers van de goedkoopste eiwitshakes van bodylab mass proteïn van bbex (fok it , al teveel geld in dieje rommel gestoken) , bcaas van bodylab, ook al macheert da niet..
Heb dit aangeschaft omdat ik geen spieren meer wil verliezen door men werk en word precies alleen maar smaller,blijf natuurlijk wel even sterk maar ik bouw gewoon geen spieren meer op.

Ben de hoop in ieder geval zowat verloren in bodybuilding want bodybuilding = anabolen natuurlijk..

Denken jullie dat ik natty nog verder geraak dan 87 op 9% ?


In ieder geval merci om te lezen en hopelijk krijg ik ook een antwoord. ;)
En als ge nog vragen hebt stelt ge ze maar.
 
Voor dat je verder lees't dit is geen antwoord maar zit met een zelfde soort vraag.

Hallo,

Ik ben nieuw hier en zit bom vol vragen.

Ik zal er niet om heen draaien En heb 1 brandende vraag.

Hoe groot/zwaar kan ik naturel worden?

Ik train nu 1.5 a 2 jaar en ben behoorlijk tevreden over m'n voor uit gang (heb nooit anabolen gebruik). Ik ben 1.84m en weeg nu 84 a 85 kilo. Toen ik begon woog ik 64 en had een minimaal vet presentage. M'n vet presentage nu weet ik niet maar kan nog net m'n buikspieren zien. Nu lees ik veel op internet over maximale natuurlijke potentie en het is behoorlijk deprimerend. Ik heb het gevoel dat er nog veel meer in me zit en dat wil ik er ook uit halen. Ben verliefd geworden op de sport en wil er zeker mee door gaan, maar wil ook realistisch blijven en geen valse hoop als motivatie gebruiken.

Dus... wat denken jullie, kan ik nog verder groeien

Alvast bedankt
 
LaurensB Als je echt geholpen wil worden zou ik je hele levensverhaal opsommen in 2-3 alinea's van 5 zinnen, want niemand heeft zin om dat te lezen. Ben gekomen tot je hersenvlies ontsteking, ondertussen weet ik wat voor een inboedel je hebt, je werkverleden van de afgelopen 5 jaar, ziektes, je familie, huisdieren, tuinplanten en zelfs dat je sokken geordend liggen op kleur.

Zegmaargg Maak een eigen topic aan? wtf
 
Komt erop neer..
wat eet je nu? schrijf het eens uit. hoeveel kcal.. hoeveel eiwitten koolhydraten en vetten.
Wat is je onderhoud en bereken dat. Ga daar 500 kcal boven eten.

Hoe train je nu?
 
Laurens, je moet weten dat de gemiddelde dbb'er de attention span van een goudvis heeft. Als je je verhaal wilt vertellen, schijf een boek.
 
Back
Naar boven