Fitness Seller

stel me voor, en contact gezocht

Bezoekers in dit topic

Berti

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2008
Berichten
36
Waardering
0
hoi, ik ben Berti.
Train nu zo'n 6 weken en doe krachttraining / cardio, vier keer per week.
Ik zou graag in contact komen met vrouwen die dit ook doen, met het doel er beter uit te gaan zien, hogere stofwisseling te krijgen en wat gewicht kwijt te raken.

Daaruit volgt dan automatisch dat ik gelezen heb dat het goed is je voeding eens grondig te bekijken en eetschema's op te stellen zodat je de juiste verhoudingen binnen krijgt.
Heb zojuist wel de eetmeter besteld via voedingscentrum maar zou wat hulp om de beginselen van eetschemas onder te knie te krijgen, erg op prijs stellen.

Heb afgelopen weken wel een poging voor die schemas gedaan maar niet naar tevredenheid omdat ik het gewoon moeilijk vond elke dag alles uit te zitten rekenen en vooral de nodige variatie aan te brengen.
gebruik wel whey shakes, een bij het opstaan en een halve ergens op de dag.

Daarnaast heb ik zo mijn twijfels over mijn huidige trainingsschema.
Het is wel ERG basic en eigenlijk had ik na de eerste drie weken al iets van, nou, er mag best wat meer bij, wat mijn instructeur weigert, die stelt het pas in week 7 bij.
Graag hoor ik de mening van vrouwen met meer ervaring.

alvast dank
warme groet
berti
 
Hoi Berti, welkom op dit forum!
Wel een beetje vreemd dat jouw instructeur niets aan je schema toe wil voegen.
Ik kan me voorstellen dat hij er vanuit gaat dat je niet TE hard van stapel moet lopen om niet meteen geblesseerd te raken maar na 6 weken zou je toch wel meer kunnen doen.
Vooral als jezelf voelt dat je geen progressie meer boekt met je huidige schema zou het
zonde zijn als dit niet wordt aangepast.
Kijk anders hier eens bij de sticky's naar de oefeningen zodat je die zelf in praktijk kunt brengen en misschien loopt er bij jou op de sportschool wel een
minder starre instructeur rond die je wil helpen:)
Qua voeding raadt ik je aan om je portie's over de dag te verdelen zodat je 6 keer per dag wat kleinere portie's eet met wat meer eiwitten.
Mijdt geraffineerde suiker en vette producten met uitzondering van vette vis en noten.
Gebruik volkoren producten en zilvervliesrijst.
Je kunt je eiwitten halen uit mager vlees, kip, kalkoen, vis en magere zuivel.
Groente mag onbeperkt, fruit liever niet meer dan drie stuks per dag.
Lees je een beetje in op dit forum en je zult vanzelf een heel eind verder komen.
Succes!
 
hoi jerney

dank je voor je reaktie!
ja mijn instrukteur is helaas de ENIGE instrukteur die daar rondloopt (al jaaaaren) en hij zei dus idd ook, niet te enthousiast want teveel doen = blessures.
dat snap ik best maar tja zijn wil is wet blijkbaar, ik zal nog twee weken zo door moeten gaan voordat ik een nieuw schema krijg.
ik zie weliswaar dat vooral mijn dijen en armen veel gespierder zijn geworden en dat ik sterker ben geworden en da's leuk.
maar vet wordt er kennelijk niet verbrand, mijn middelomtrek is nog steeds evenveel als toen ik begon.

toch eet ik gezond (zoveel mogelijk volkoren, granen, peulvruchten, biologisch) , niet te vet, drink veel water enz.
als ik uitreken wat ik gister gegeten heb kwam ik nog niet aan de 1500 cal per dag.
vandaar dat ik eens ga kijken met die eetmeter zodat het makkelijker is om een schema op te stellen en ik het overzicht in mijn computer heb.
het overgewicht is eerder een gevolg van een jaar uit de roulatie zijn geweest wegens knieproblemen en toen steeds op mijn kont moeten zitten, plus de daarbij komende stress.

kijk wel vaak met een schuin oog naar de mannen die met gewichten bezig zijn, en hoe er op onze sportschool wordt omgegaan met mensen over het algemeen. (ben er niet helemaal gelukkig mee maar moet het ermee doen)
zodra ik de eetmeter heb maak ik wat schemas en die post ik hier dan.

warme groet
berti
 
Doe je wel cardio naast je krachttraining?
Zo niet, dan zou je wel een hele slechte instructeur hebben!
Ik weet je lengte en gewicht niet maar 1500 kcal is erg weinig als je erbij traint.
Kan best zijn dat je lichaam op spaarstand staat....
Je moet eigenlijk eerst uitrekenen wat je onderhoud aan kcal is.
Als je dat weet en er ong. 400 kcal onder gaat zitten per dag, moet het goedkomen.
Ook mag je dan 1 dag per week een junkdag houden.
 
ja ik doe elke keer na de krachttraining nog minimaal een half uur cardio (crosstrainer meestal, soms combi 20 min cross 20 min loopband 6 km p/u)

Lengte 173, gewicht momenteel 84, leeftijd 42.
Heb het al uitgerekend tijdje terug mbv website www.giantpt.com en toen kwam ik op 2026 dus het zou iets van 1726 of 1626 moeten zijn......waarbij aangetekend dat ik liever 300 minder dan 400 want dan heb ik constant honger.
dat heb ik toen verdeeld over 25% eiw, 55% kh en 20% vet.
junkdagen ben ik voorzichtig mee, want waar ligt de grens? eet liever een keertje extra lekkers maar wel gezond, bijv pasta met kipfilet en champignons in dragonsaus en daar broccoli in overvloed bij.
vind vooral de tussendoortjes verdelen moeilijk maar werk eraan.
momenteel favoriet is een shake met daarin halfvolle melk, 1 schep whey (powersupplements) een banaan en een paar ijsblokjes (bevroren water dus , maakt de shake dikker).
hou vooral van LEKKER, en liefst tot ik genoeg heb gehad dus probeer meer groenten in te plannen in vorm van salades met daarin dan blokjes kip of vis of zo.
 
ja ik doe elke keer na de krachttraining nog minimaal een half uur cardio (crosstrainer meestal, soms combi 20 min cross 20 min loopband 6 km p/u)

Lengte 173, gewicht momenteel 84, leeftijd 42.
Heb het al uitgerekend tijdje terug mbv website www.giantpt.com en toen kwam ik op 2026 dus het zou iets van 1726 of 1626 moeten zijn......waarbij aangetekend dat ik liever 300 minder dan 400 want dan heb ik constant honger.
dat heb ik toen verdeeld over 25% eiw, 55% kh en 20% vet.
junkdagen ben ik voorzichtig mee, want waar ligt de grens? eet liever een keertje extra lekkers maar wel gezond, bijv pasta met kipfilet en champignons in dragonsaus en daar broccoli in overvloed bij.
vind vooral de tussendoortjes verdelen moeilijk maar werk eraan.
momenteel favoriet is een shake met daarin halfvolle melk, 1 schep whey(powersupplements) een banaan en een paar ijsblokjes (bevroren water dus , maakt de shake dikker).
hou vooral van LEKKER, en liefst tot ik genoeg heb gehad dus probeer meer groenten in te plannen in vorm van salades met daarin dan blokjes kip of vis of zo.

Je hebt gelijk, liever 300 kcal minder zonder honger!
Zelf ga ik ook niet altijd meer voluit op mijn junkdagen.
Ging nog wel toen ik jonger was maar ja....jij begrijpt het vast wel, dus vaak is het nu meer 2 junkmaaltijden ipv de hele dag door.
Zelf eet ik liever op 40 - 40 - 20 want ik merk dat ik droger blijf als ik minder
carbs eet.
Je kan ook carbcyclen, byv. de eerste dag 100, de tweede 150, de derde 200 en de vierde 250. Daarna begin je weer opnieuw.
Het werkt prima maar je moet wel veel rekenen.
Veel groente bij je eten helpt idd ook goed.
Je kan bij de meeste maaltijden makkelijk wat rauwkost nemen, gezond en het vult ook nog.
Volgens mij zit je al op de goede weg:)
 
cool, thanks jerney! yep snap je heeeeel goed.
wat bedoel je met droger blijven? en hoelang BB je al?
geen idee wat carbcyclen is, zijn die cijfers de grammen in KH? wat is het effekt ervan?
ken wel het lowcarb maar mis dan de KH.

zometeen koken: 400 gram roerbakgroenten, 1 kipfilet (plm 125 gram of zo) met hete chilisaus en een beetje gekookte rijst erbij.
heb al honger!
 
Veel succes! En ga ervoor!
 
cool, thanks jerney! yep snap je heeeeel goed.
wat bedoel je met droger blijven? en hoelang BB je al?
geen idee wat carbcyclen is, zijn die cijfers de grammen in KH? wat is het effekt ervan?
ken wel het lowcarb maar mis dan de KH.

zometeen koken: 400 gram roerbakgroenten, 1 kipfilet (plm 125 gram of zo) met hete chilisaus en een beetje gekookte rijst erbij.
heb al honger!

Hoi Berti,
droog zijn/blijven is er zo gedefinieerd mogelijk uit zien.
Het houdt in dat je spieren zo goed mogelijk zichtbaar zijn/blijven omdat je
vetpercentage heel laag is.
De doelstelling voor de meeste bodybuilders is droge spiermassa bouwen.

Bodybuilding doe ik nu negen jaar.
Daarvoor deed ik meer lessen zoals: bodyshape en steps.
Met steps ben ik pas vorig jaar gestopt omdat mijn knieen het helaas niet meer trekken maar ik zou er zo weer mee beginnen als het kon.
Ik ben eigenlijk met BB begonnen omdat ik door het rennen zo'n giga
blessure aan m'n voet had dat ik niet veel anders kon.
Toen ik met krachttraining begon zag ik mijn lichaam zodanig veranderen
dat ik niets anders meer zou willen doen!

Het is nu eigenlijk een uit de hand gelopen hobby geworden.
Wat het carbcyclen betreft: ik bedoel idd de grammen koolhydraten.
Als je deze vermindert neem je op die dagen weer meer eiwitten.

Klinkt goed je avondeten, eet smakelijk!
 
Hoi Berti
Welkom bij de DBB dames
Ik hoop dat je het hier naar je zin hebt
 
En daar is grosje weer.
 
Hoi Berti, dit hier boven mij is Grosje. Grosje is de dekhengst van dbb, voor een lekkere doorsmeerbeurt kun je hem altijd pm-en.
 
He wat krijg ik weer goede reclame
:)
 
Hoi Berti, dit hier boven mij is Grosje. Grosje is de dekhengst van dbb, voor een lekkere doorsmeerbeurt kun je hem altijd pm-en.

hahahahahaha :roflol:

en voila grosje is weer in een vrouwen topic te vinden :D

hallo grosje, alles kids achter de rits ? :wave:
 
helaas moet ik grosje dan zwaar teleurstellen........ben meer van de dames :)
maar ben braaf hoor, dus niks te vrezen, meiden.
 
hahahahahaha :roflol:

en voila grosje is weer in een vrouwen topic te vinden :D

hallo grosje, alles kids achter de rits ? :wave:

Gaat goed hoor achter de rits

ja jullie zijn elke keer te laat, daardoor lijkt het net alsof ik de hele dag alleen de vrouwen topics in de gaten houd.
Scherp blijven mannen!!!!!

PS
Berti meid laat je niet gek maken hier, het is zo'n beetje de humor hier om iedereen gek te maken en uit z'n/haar tent te lokken.
Verder zijn het hier aardige gasten hoor (hoop ik)
 
Grosje altijd even vriendelijk voor de dames

Mijn opa zei altijd de lucht van het geitje doet het bokkie springen
 
Hoi Berti, welkom op dit forum!
fruit liever niet meer dan drie stuks per dag.
Succes!
Deze is nieuw voor mij, ik kom nog van de generatie, je kan nooit teveel fruit eten (echte vitamines, antioxidanten). heb ik wat gemist.
 
Deze is nieuw voor mij, ik kom nog van de generatie, je kan nooit teveel fruit eten (echte vitamines, antioxidanten). heb ik wat gemist.

Natuurlijk is fruit heel gezond!
Het enige nadeel van teveel fruit is de suiker: fructose.
Bijna alleen de lever kan fructose opslaan als glycogeen.
Doordat je lever niet erg groot is(hopelijk:D), kan hij meen ik max. slechts zo'n 150gr. aan glycogeen opslaan.
Drie stuks fruit op een dag kan best, alleen denk ik dat wedstrijdbodybuilders het fruit de laatste drie maanden voor een wedstrijd wel schrappen.
Als de lever vol zit met glycogeen zal deze geen glucagon meer afscheiden.
Deze stof kan juist je vetverbranding versnellen!
Er zijn mensen die dus vrolijk een pak(al dan niet geconcentreerd)fruitsap per dag drinken omdat ze denken dat het goed voor ze is, maar helaas worden ze in de meeste gevallen moddervet!
 
Back
Naar boven