XXL Nutrition

stel me voor, en contact gezocht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hierbij contact :)

ik train 6x per week..

Spreek je snel,

groetjes MissF
 
hoi, wat er ook gebeurd: geef nooit op, als er gedurende 2 weken niets veranderd dan is dit opzich niet erg en is het ook niet verloren want dan weet je dat je iets moet veranderen (+Eiwitten, meer cardio, anders trainen, eten,....)! Succes!
 
bedankt, inmiddels na twee maanden, begint het me te lukken, ik val af! met ene dag sporten en andere dag intensief werken (hele dag op de benen staan en sjouwen) plus dieet.
hoop dat ik het zo kan volhouden dan gaat het echt in een tempo....was het wachten waard.

groet
berti
 
intensief werk? wat doet ge dan?
 
werk bij de emmaus, een woon en werk gemeenschap waar ik het sorteren van binnengekomen spullen doe zoals kleding en andere dingen voor de verkoop in de tweedehands winkel.
je sjouwt wat af op een dag......
 
Hoi Berti, welkom hier op het forum. Heel veel plezier en succes met het behalen van je doelen. Lekker veel lezen en vragen en voor je het weet ben jij de instructeur te slim af
 
komende maandag krijg ik een nieuw schema, we blijken opeens meerdere instrukteurs te hebben wegens vakantie planning en daar zijn twee vrouwen bij......
ik ben benieuwd hoever ik met haar kom.
heb eigenlijk geen idee waar ik om moet gaan vragen en of ik echte BB leuker kan gaan vinden dan vaste toestellen (welke laatste me zeker gespierder hebben gemaakt, aan mijn tshirts te zien! dus heb afgelopen twee maanden wel winst behaald).

wie suggesties heeft kan me mailen zodat ik met haar kan bespreken en enig idee heb waar ik over praat.
denk zelf eerder bij body building aan dat mijn lijf meer in vorm komt dan dat ik zo gespierd word als sommige vrouwen hier op foto's zijn, maar als ik nu al zoveel gespierder ben geworden wat kan ik dan verwachten??? gaat dat nou zo door?

berti
 
ik
denk zelf eerder bij body building aan dat mijn lijf meer in vorm komt dan dat ik zo gespierd word als sommige vrouwen hier op foto's zijn, maar als ik nu al zoveel gespierder ben geworden wat kan ik dan verwachten??? gaat dat nou zo door?

berti

Hoi Berti,

je zal zeker strakker en gespierder worden, maar als je niet zoals de meesten van ons, altijd hoog je eiwitten gaat zitten en misschien ook nog supps zoals
creatine of een No product neemt etc, dan zal je spiergroei reuze meevallen.
Mocht je wel echt groot willen worden, dan heb je daar ook weer schema's en een ander voedingspatroon voor nodig.
Succes met je nieuwe instructeur!:)
 
Hoi Berti,

je zal zeker strakker en gespierder worden, maar als je niet zoals de meesten van ons, altijd hoog je eiwitten gaat zitten en misschien ook nog supps zoals
creatine of een No product neemt etc, dan zal je spiergroei reuze meevallen.
Mocht je wel echt groot willen worden, dan heb je daar ook weer schema's en een ander voedingspatroon voor nodig.
Succes met je nieuwe instructeur!:)
Dus als je eiwitten hoog zijn en je creatine neemt dan zal je spiergroei sneller toenemen, ik gebruik tot nu toe alleen whey en visolie als supps
 
hoe hoog in de eiwitten is "hoog"? ik zit nu op 2x kilos lichaamsgewicht.
neem verder niks behalve omega 3.

de extra eiwitten (shake) nam ik vooral al omdat ik onder zware stress sta, helpt je lijf herstellen.
eigenlijk geldt dat al voor veel mensen dus.
neem maar een shake per dag en daarnaast eet ik normaal, maar vetarm.....
 
hoe hoog in de eiwitten is "hoog"? ik zit nu op 2x kilos lichaamsgewicht.
neem verder niks behalve omega 3.

de extra eiwitten (shake) nam ik vooral al omdat ik onder zware stress sta, helpt je lijf herstellen.
eigenlijk geldt dat al voor veel mensen dus.
neem maar een shake per dag en daarnaast eet ik normaal, maar vetarm.....
Maar helemaal vet vermijden kan niet
 
Waarom zou je vet willen vermijden?

20-30% van je dagelijkse kcal inname zou uit vet moeten bestaan.
 
Dus als je eiwitten hoog zijn en je creatine neemt dan zal je spiergroei sneller toenemen, ik gebruik tot nu toe alleen whey en visolie als supps

Je spieren bestaan voor ong. 75% uit water en de rest eiwit, glycogeen voorraad, weefsel...
Je spieren kunnen eiwit niet echt opslaan zoals we byv. wel een vetvoorraad en glycogeenvoorraadje hebben.
Daarom vind ik het belangrijk om iedere 3 uur m'n eiwitten aan te vullen omdat dat de bouwstenen van je spieren zijn.
Wij vrouwen hebben als eerste natuurlijk veel minder testosteron dan mannen, maar ik ben ook nog van Aziatische afkomst.
Het is bekend dat Aziaten nog minder testosteron in hun lichaam hebben.
Neem je weinig eiwit, dan heb je natuurlijk ook gewoon spieren maar zullen ze toch minder tonen, tenzij je van nature een mesomorph bent(lichaamstype wat zeer makkelijk massa bouwt, vaak op wat voor voedingspatroon dan ook).
Je gebruikt sowieso al whey eiwit.
Zelf neem ik die bij mijn ontbijt en of voor/of na mijn training.
De rest haal ik meer uit vlees, vis, kip, kalkoen en kwark.

Van creatine wordt je sterker dus kan je meer gewicht pakken: grotere spieren.
Ook houdt het vocht vast in je spieren(bij mij helaas niet alleen in m'n spieren:mad:), waardoor je ook voller toont.
Als laatste moet je het ook nog met best veel kh's nemen voor een maximale werking en ik probeer vaak low carb te eten, dus dat schiet dan ook niet op.
Daarom geef ikzelf de voorkeur aan een NO product.
Waarom, ik houdt geen vocht vast, ik hoef geen extra carbs te eten en ben meteen vanaf dag 1 dat ik het gebruik, sterker!:)

Natuurlijk gebruik ik ook visolie en nog andere supps.
 
jerney, zoals gewoonlijk weer een topbericht van jou :) bedankt voor de uitleg.
over creatine zou ik moeten denken, zie op dit moment de behoefte nog niet.
ben immers nog maar een groentje en pas aan begin van schema 2.
 
hoe hoog in de eiwitten is "hoog"? ik zit nu op 2x kilos lichaamsgewicht.
neem verder niks behalve omega 3.

Dat is voor mij het absolute minimum.
Zit meestal op 2,5 x kg lichaamsgewicht en zoals hierboven al wordt genoemd,
je hebt zeker je goede vetten nodig.
Noten, avocado, olijven, olijfolie, vettte vis enz.
Je kan ook aanvullen met visolie en lijnzaadcaps.
Als je nl te weinig vet eet kan je ten eerste ook geen vet verbranden maar je verstoord wel allerlei belangrijke processen in je lichaam.
Om maar wat te noemen: je vitamine's worden niet meer goed door je lichaam getransporteerd, ook heeft je lichaam vet nodig om bepaalde hormonen aan te maken enz.
Vandaar het belang van goede vetten.:)
 
o over vet, geen zorgen, gebruik zeker wel goede vetten, is 20% van mijn dagcalorie intake. bak in olijfolie, eet regelmatig vis , maak zalmsalades, dat soort dingen :)
 
visolie nemen is een MUST als je veel trained. (kweet niet of je dat doet...maar goed :P)
 
o over vet, geen zorgen, gebruik zeker wel goede vetten, is 20% van mijn dagcalorie intake. bak in olijfolie, eet regelmatig vis , maak zalmsalades, dat soort dingen :)

Oh, oke, prima dan!
Hoef ik me daar geen zorgen om te maken:D
 
jawel macB, ik noemde toch al omega 3 als supplement, oftewel visolie.
komt van powersupplements dus oke :)
 
Back
Naar boven