Fitness Seller

stelling: cardio is slecht voor BB (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
ik had laatst een discussie met iemand die bij mij op fitness zit. hij doet t al 5 jaar en is al behoorlijk ver. en heeft ook veel kennis over wat er in en om t fitness gaat.

maar hij vertelde mij als je meer dan 1 uur per week veel cardio deed.. bouw je geen spieren meer op, maar bouw je meer af. omdat je dan andere bloedcellen aanspreekt (kweet niet meer psies welke hij bedoelde).

ik vertelde dus dat ik ong 2 uur per week aan 'cardio' doe.. kickboxen. das conditioneel zwaar. maar tis niet alleen cardio ook opdrukken etc.

maar hij zei dus dat je dan niet meer veel zult groeien. of bijna niet. je bouwt meer af en zal dus dunner worden, dat was zijn conclusie.

ik ben wel wat kilo's kwijt geraakt sinds ik ben begonnen met kickboxen... (2 kg in 3 maanden) maar ik kan nog steeds even veel tillen bij fitness en ga nog steeds voor uit imo.

en ook, als ik naar een wedstrijd kijk van kickboxen, zie je echt BEREN van kerels: breed/gespierd etc. en dat zijn mensne die 5x per week kickboxen... hoe komen die dan zo gespierd?

nu is me vraag.. kan iemand mij hier meer over vertellen? lult hij nu uit zn nek? of zit er toch een kern van waarheid in zijn stelling...

owja ook had ik gehoord dat als je een beetje cardio deed. dat het dan weer goed was... want dat hielp om de afvalstoffen bij je spieren af te voeren... true?
 
Die gasten komen waarschijnlijk zo breed omdat het hun leven is, en bovendien zullen ze daarom ook wel de nodige dope gebruikt hebben.

Hier is 1 linkie met wat info
[Link niet meer beschikbaar]
 
Combinatietraining verbetert wel de doorbloeding van je spieren. Beter dan krachttraining of duurtraining alleen.


:)

mja.. daar de geteste combitrainers doen 3x kracht en 3x duur.. en dan constant cardio: rennen/fietsen/roeien etc.

ik doe 4x kracht en 2x duur training.. ofja eik niet eens ECHT 2x.. want in die 2x doek ook nog beetje kracht training
 
Je moet natuurlijk niet vergeten dat als je wilt groeien en je doet nevensporten (kickboksen) moet je wel extra calorien binnenkrijgen.

Oftewel, je moet ertegenop eten
 
Lichte cardio kan de stikstofbalans doen toenemen. Je moet dan wel compenseren voor het extra energieverbruik. De studies waarion dit is aangetoond compenseren de extra energieverbruik met koolhydraten. De koolhydraten zorgen voor een extra insuline afgifte wat de toegenomen stikstofbalans kan verklaren.

Zware cardio is voor de meesten een te grote belasting en kan een maximale spiergroei in de weg zitten. Het kickboksen zal daar ook onder vallen waarschijnlijk. Als je vaak opdrukken doet (met veel verzuring) als onderdeel van die kickboks training denk ik ook dat het je spiergroei in de weg zal zitten.
 
Misschien dat ie bedoelde, duursport langer dan een uur achter elkaar. Dat komt je spiermassa misschien niet ten goede, maar ik denk dat wanneer jij over een redelijke conditie beschikt dat alleen maar gunstig kan zijn voor je lichaam en ook voor het BB'en.

ps.
Een Jerome le Banner (die beer uit Frankrijk, is iniedergeval geen natural). Hoost die moet binnenkort tegen Amerikaan die 167 kg weegt, ook zo'n monster.
 
Je zult wel groeien maar je krachttoename zal minimaal zijn vooral bij borst en benen.Ikzelf dee 3 maal kickboksen en 2maal worstelen per week .Wat bij mij erg opviel was me nek en schouderkoppen.Nu ik alleen nog maar krachtsport doe lukt het me niet om die schouderkoppen terug te krijchen.Wel ben ik sterker gewoorden in borst en beenspieren.
 
Back
Naar boven