Fitness Seller

Stelling Yates trainingsmethode is de beste. (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.085
Waardering
0
Aangezien iedereen het erover eens is dat yates de beste bodybuilder ooit was. Zou je kunnen zeggen dat hij ook de beste trainingsmethode hanteerde.Of denken jullie dat het puur genetisch was dat hij zo groot werd...

Buiten het doping voeding verhaal want daar zijn alle pro s mee bezig.
 
Ik ben van mening dat zijn trainingsmanier (zoals vaak beschreven in de tijdschriften (toen ik ze nog las) ) maar voor een handje vol mensen werkt.
 
Hij zei altijd dat ie maar 1 setje deed per oefening is ook bullshit..
Diegenen die zijn trainingsvideo hebben gezien weten wat ik bedoel...

Hij doet eerst een aantal andere setjes met redelijke intensiteit en dan pas 1tje met echt maximale intensiteit
 
Originally posted by nilsjei1234
Hij zei altijd dat ie maar 1 setje deed per oefening is ook bullshit..
Diegenen die zijn trainingsvideo hebben gezien weten wat ik bedoel...

Hij doet eerst een aantal andere setjes met redelijke intensiteit en dan pas 1tje met echt maximale intensiteit
ik heb laatst zn trainingsvideo nog gezien en kan me niet herinneren dat hij 1 setje deed nee
 
Hij warmt op met een 3 tal setjes ofzo, steeds iets zwaarder in gewicht en dan 1 setjes maximaal.....
 
Voor hem werkt deze methode het beste.
Elk lichaam is anders.
Hij trainde al een jaar of 15, met de nodige hulpmiddelen.
Natuurlijk had hij een top fysiek, maar het wil niet zeggen dat als je 15 jaar hem nadoet dat je hetzelfde er uit ziet. Mega genetische aanleg!! Dan kun je in de buurt komen, + 200.000 dollar per jaar voor de troep die je dan moet gebruiken.
 
Ik denk dat hij gewoon ontdekt heeft wat voor hem het best werk. Eigenlijk traint hij dus op gevoel. Ik zou het zeker geen HIT willen noemen, doorvoor zijn zijn trainingen te lang en te regelmatig.

Weten wat voor jou werkt is 1 van de belangrijkste aspecten van training. Ik ken mensen die al jaren vasthouden aan een of ander schema wat ze ooit gekregen/gelezen hebben en daar totaal geen voordering opmaken. Daarintegen ken ik ook relatief beginners die na 2-3 jaar al door hebben wat voor hun wel/niet werkt
 
Het is wel degelijk HIT, een vorm van HIT, gewoon even opwarmen dan 1 set tot het uiterste..... HIT w/o duren net zo lang als elk ander gezonde w/o dus ongeveer 45 minutjes tot een uur. kan ook korter natuurlijk.
 
Maar 1 van de hoofdkenmerken van HIT is dat de workouts met maximale intervals plaatsvinden. En dat is dus niet elke maandag/dinsdag/enz weer de workout van de week ervoor herhalen

Een andere voorwaarde van HIT is dat je de spier minimaal belast om te groeien. De theeorie van Yates is minimaal + 1.

Dus Yates training knipoogd wel naar HIT, maar is het zeker niet
 
HIT staat natuurlijk niet vast. Niet echt. Yates' methode is een vorm van HIT, goed niet orthodox HIT. Maar er zijn toch ook katholieke christenen en protestante christenen, maar wel zijn ze allemaal christenen. Zo ongeveer zie ik het dus......
 
Dan zou je dus kunmnen stellen dat iedereen die relatief kort traint, en z'n oefeningen afsluit met een intensiteitstechniek een HITter is?

Dacht het niet
 
Wat bedoel je met 'relatief kort'? En afsluiten met een intensiteitstechniek? Elke HIT-er zal minstens 1 set tot failure doen en hoogstens 3, alhoewel ik dat nog nooit meegemaakt heb. Yates warmt progressief op, en daarna doet ie 1 setje tot failure......

Maar ik ben benieuwd wat je ECHT HIT vindt dan.... en waarneer het geen HIT meer wordt.....
 
Relatief kort is 45-60 min.

Het hele idee achter is is dat je met zo min mogenlijk volume en zo hoog mogenlijke intensiteit traint.

Op het moment dat je zo min mogenlijk + 1 voor de zekerheid gaat trainen stap je al over op volume training om dat die "voordezekerheidssets" altijd ten koste gaan van de intensiteit.

Je geeft zelf al aan dat HIT gebaseerd is op 1 a 2 sets met maximale inspanning, maar dat is wel 1 a 2 sets per spiergroep. Op het moment dat je zoals Yates een groter aam=ntal oefeningen per spiergroep tegen 1 a 2 sets gaat doen wijk je dus al van de basisregel af.

Dus hoewel Yates schema zeket geen volume training is en de grondbeginsellen wel uit HIT voortkomen wil ik het geen HIT noemen.

Yates heeft zelf trouwens in diverse artikelen aangegeven dat hij, toen hij onder Mike Mentzer trainde, zelf ook vond dat hij het volume te laag vond en dat is ook het eerste wat hij bijgesteld heeft nadat hij weer z'n eigen gang. ging
 
Ah ik zie dat we het toch min of meer eens zijn. Ik snap wat je zegt, en daarom zeg ik nog steeds dat het een vorm van HIT is, die +1 set sja, die is inderdaad niet nodig... Maar als je dat fijn vindt... Ik zie dat nog niet als reden om te zeggen dat het geen HIT meer is. We geven het beestje allebei een andere naam, maar sitekem roepen we hetzelfde alleen trekken we een andere conclusie.

Ik ben het echter wel oneens met die 1 a 2 sets per spiergroep. Dat is geen basisregel. Bovendien ook onzin om je te beperken tot 1 a 2 sets per spiergroep.
 
Die 1 a 2 maximale sets per spiergroep is juist DE basis regel uit de HIT grondbeginsellen. Als je 1 a 2 oefeningen per oef. neemt en je doet (zoals ik in sommige huidige HIT schema's wel zie) 3 oefeningen dan zit je daar ruim boven


Maar dit word een eindeloze welles nietes, Als jij het al HIT wilt zien OK
 
Het is inderdaad een welles nietes kwestie zo, en ik zal het HIT noemen!! :D

Maar wat ik me afvraag waar je DE basisregel vandaan plukt....

Ik beloof je plechtig dat ik je hierna nooooooooooit meer lastig zal vallen... in deze thread dan! :D
 
Back
Naar boven