Fitness Seller

Stelling: Zonder zittend werk kun je geen echte benen bouwen (1 bezoeker)

Ik...


  • Totaal stemmers
    92

Bezoekers in dit topic

ik doe zwaar fysiek werk, en ik merk dat ik moet opassen om mijn armen en schouders niet te overtrainen doordat ik ze de dag door gebruik, maar met benen heb ik dit niet ook al train ik ze en loop ik de hele dag rond en klim ik op ladders met zware lasten, ik denk dat je benen wel wat kunnen hebben;)
 
Wat een onzin zeg beetje saai op je reet zitten en kantoorwerk doen voor je benen :rolleyes:
 

volledig mee eens.. ik loop elke dag ontiegelijk veel trappen op en af en men vorige werk liep ik de volledige dag (tenzij ik stil stond :D)... ik heb nooooit het idee gehad dat dat me zou beperken.. vind het juist wel fijn, spierpijn eruit lopen
 
ik ben zelf postbode dus fiets,loop en ga trappen op en trappen af... zo´n 4a 5uur per dag en merk toch dat je meer conditie krijgt in je benen.

Woehoe, collega :o nog meerdere postbodes op dbb? En on topic, ik hou er meestal toch rekening mee dat ik dag na men been training geen zware krantendienst heb, anders pas ik men schema wel beetje aan, maar trainen zal ik ze ;)
 
zolang je je voeding aanpast aan je bezigheden moet het geen probleem zijn. maar als je moeite hebt om veel te eten dan is het lastigere een goed fysiek op te bouwen als je heel de dag zwaar werk hebt.
 
ik mag gerust zeggen dat ik zwaar fyziek werk heb en ja dat belemmert zeker de groei van je benen en je hele lichaam eigenlijk. maar ja iedereen heeft andere doelen he, bij mij is dat heel groot worden :) terwijl andere wat lijnen zien en dit al voldoende vinden.

dus zwaar fysiek werk en een huge bodybuilder gaat bijna niet samen, vraag maar eens aan de echte grote wedstrijdjongens en andere atleten wat ze voor werk doen...

90 % heeft geen fysiek zware job

ik heb één jaar gewerkt als vrachtwagenchauffeur en dat is toch een groot verschil in herstellen hoor.
;)
 
Geld niet alleen voor je benen, maar voor je hele lichaam. IMO is kantoorwerk de ultime baan om bodybuilding ernaast te doen.
 
Ik weet 't niet, maar in de 3 dagen na een zware beentraining, is voor mij complete rust van m'n wheels absolute noodzaak om ze groter te trainen. Anders worden ze eerder kleiner en flabberig. Tuurlijk, zo af en toe een loopje is perfect voor de doorbloedding. Maar bij langere periodes staan, of nog erger, fysieke klusjes, voel ik dat ze overbelast raken en dat door de extreme vraag naar eiwit m'n voedingsopnname ook minder effect heeft.

Wie is het hiermee eens?

wat denk je als je de hele dag op je reet en Hams zit dat dat bevorderlijk is voor groei.?

heb 8 jaar in de ruwbouw gewerkt en geen problemen gehad met groei van me benen.;)
 
Ikke20. Dat was m'n punt. ;) Het gaat idd om pieken in je herstel. Ik spreek dan idd over grote stappen in massaopbouw en je lijnen niet aantasten. Niet eens de onnodigeopschroeving van je stofwisseling/waterbehoefte (wat ook nadelig is), maar puur de belasting van een spier met veel spierpijn.
 
Niet mee eens natuurlijk, er zijn genoeg momenten rust mogelijk zelfs bij arbeidsintensief werk. Maar natuurlijk is een baan waarbij je meer je hoofd gebruikt beter voor een BB. Zo kan je fysieke inspanningen puur voor de training houden, en moet je ook minder eten.
 
Bullshit natuurlijk. Waar een wil is is een weg.
 
Ik doe kantoorwerk en kan dagelijks tot bijna 8 uur slapen. Heb gisteren een beentraining gehad en moet toch zeggen dat ik dan echt wel graag blijf zitten nu! Wandelen doet pijn en als ik ze opnieuw moet belasten beginnen ze te trillen. Imo is kantoorwerk het beste voor spiergroei puur gevoelsmatig.
 
Al die mensen die zeggen dat het geen invloed heeft raad ik aan 4 x per week snoeihard te squatten. Zij zijn geprezen met een niet verreist herstel en daar moeten ze gebruik van maken.
 
Bullshit natuurlijk. Waar een wil is is een weg.

Vertel me eens hoe jij je eigen fysiologische regels maakt? Hoe beinvloed je je weefselaanmaak en de opbouw van nieuwe cellen? En hoe zet je je stofwisseling en spierbelasting op pauze?
 
Aan de ene kant vind ik het onzin, omdat ik niet het gevoel heb dat het echt je herstel belemmerd of iets dergelijks, en dat kan je altijd nog aan eten zeg maar. Aan de andere kant, als je overdag zwaar werk doet, kan ik het me wel voorstellen dat je s'avonds minder energie hebt om te trainen. Ik heb laatst eens 2 dagen achter elkaar staan te behangen hier thuis (8.30u beginnen, 20.30u stoppen), en ik had echt geen puf meer om wat te doen, laat staan te gaan trainen. Kan ook zijn omdat ik het niet gewend ben, maar toch :)
 
Het is idd maar net wat voor werk. Echt zwaar werk wat ik ook wel gedaan heb is niet echt bevordelijk voor de spiermassa aanmaak:D. Maar zoals nu waarbij ik gewoon 8,5 uur per dag op mijn sta en verders niks zwaars doe, is het goed te doen:).
 
als je echt zwaar werk doet heeft het nog weinig zin om zwaar te gaan trainen, niet ?
 
Back
Naar boven