AndroidHealthClinic

Peiling stem niet...

eens of niet ?


  • Totaal stemmers
    14

Bezoekers in dit topic

Een individuele stem heeft evenveel invloed als Nederland op het klimaat, zeer weinig dus:rolleyes:Maar het gaat om het collectief;)
 
Dat snappen die mensen niet
 
Sowieso stem ik niet.

Waarom? Ik wil niet bijdragen aan een poppenkast waarin ze verkondigen alles in het volksbelang te doen terwijl ze het voor hun eigen belang doen.
(d.m.v. een stage bij de overheid als minister en later bij een multinational hun zakken eindelijk eens te gaan vullen)
Naar mijn mening heeft het stemmen uiteindelijk weinig zin.

Uiteindelijk ben ik van mening dat onze democratie zó is opgezet dat "ze" ons als burger het idee willen geven dat we iets van invloed en zeggenschap hebben.
In feiten stemmen we op één en hetzelfde. Uiteraard met wat kleine verschillen.
Ik geloof dat er een elite laag boven de partijen staat die uiteindelijk alles bepalen.
Ongeacht waar wij miertjes op gaan stemmen.

En ja...
Dat overtrokken gedoe op tv wanneer de verkiezingen weer worden gehouden.
"oneliners".. "motie van wantrouwen".. "goed debat".. enz. enz. Bah.
Naar mijn mening fungeert dat puur als rookgordijn zodat wij ons niet bezighouden met belangrijkere zaken.
Het circus is weer voorbij, iemand komt aan de macht en dan hoor je niks meer.


Noem mij een pessimistische complotdenker, prima, maar mij krijg je dat stemhokje niet meer in:flexgrin:
 
Als je niet stemt mag je ook niet klagen over beleid!
 
Ik mag niet stemmen in Nederland.

:trollfacex:
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Sowieso stem ik niet.

Waarom? Ik wil niet bijdragen aan een poppenkast waarin ze verkondigen alles in het volksbelang te doen terwijl ze het voor hun eigen belang doen.
(d.m.v. een stage bij de overheid als minister en later bij een multinational hun zakken eindelijk eens te gaan vullen)
Naar mijn mening heeft het stemmen uiteindelijk weinig zin.

Uiteindelijk ben ik van mening dat onze democratie zó is opgezet dat "ze" ons als burger het idee willen geven dat we iets van invloed en zeggenschap hebben.
In feiten stemmen we op één en hetzelfde. Uiteraard met wat kleine verschillen.
Ik geloof dat er een elite laag boven de partijen staat die uiteindelijk alles bepalen.
Ongeacht waar wij miertjes op gaan stemmen.

En ja...
Dat overtrokken gedoe op tv wanneer de verkiezingen weer worden gehouden.
"oneliners".. "motie van wantrouwen".. "goed debat".. enz. enz. Bah.
Naar mijn mening fungeert dat puur als rookgordijn zodat wij ons niet bezighouden met belangrijkere zaken.
Het circus is weer voorbij, iemand komt aan de macht en dan hoor je niks meer.


Noem mij een pessimistische complotdenker, prima, maar mij krijg je dat stemhokje niet meer in:flexgrin:


Helemaal dit :iagree:
 
Je kan ook Denk stemmen, gewoon om te trollen. En dan op verjaardagen en feestjes gaan kankeren dat Denk steeds groter wordt.
 
Als je niet stemt mag je ook niet klagen over beleid!

Sorry, maar als ik elke keer een euro zou krijgen zodra ik deze opmerking hoor wanneer ik zeg dat ik niet stem, dan zou ik nu rijk zijn.

Ik vind dit echt een goed voorbeeld van een uitspraak/standpunt die het volk in het bolletje heeft zitten aan de hand van de politieke indoctrinatie waaronder wij lijden.
Waarom zou ik dan niet mogen klagen?
Ik klaag niet over het feit dat Rutte zijn werk niet goed doet, ik klaag over de "democratie" waarin wij leven.


Een voorbeeld: Ik wil dat mijn kind perse groente eet:

I.p.v. dat ik zeg: "Jantje, eet je groente is op! Dat moet!"
Dan zegt Jantje: Pa, krijg de tyfus! Ik wil geen groente!

Ik kan ook zeggen: "Jantje, ik heb voor jou spinazie én snijbonen. Maar jij mag van mij helemaal kiezen welke van de twee je wilt eten. JIJ hebt het recht om te kiezen en dan mag je de andere groente wegpleuren.
Jantje zegt: "hmm, nou ik haat bonen...dan heb ik liever spinazie.."

Dan ben ik blij want hij eet z'n groente.
Als hij zou gaan zeiken over allebei de groentes en zijn broertje zegt dan: "Jantje, als je niet kiest, dan mag je ook niet klagen over beide groentes!", dan vind ik dat maar raar en maak ik de vergelijking met jouw uitspraak.

Ik zou balen als hij zou zeggen: "Pa, ik wil ze beiden niet en je speelt nu een slimme mindgame met mij zodat ik onder jouw chantage alsnog die vieze groente moet eten.
Dan zou ik hem naar een fictieve IQ-test sturen want fictief gezien in Jantje nog 2 jaar oud.


Long story short: Ik ben het niet met je eens.
 
jeffreybrnd

Als jouw kind van 2 "Pa, krijg de tyfus! Ik wil geen groente!" zegt

is er iets behoorlijk mis met zijn opvoeding en zou ik me daar eerder druk om gaan maken...
 
Back
Naar boven