Fitness Seller

Stem voor het beste artikel van de maand - april 2010 (1 bezoeker)

Wie schreef het beste artikel van de maand - april 2010?


  • Totaal stemmers
    19
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Artikels van critmonster en a1s vond ik beide goed maar bij critmonster is de strategie om diep te cutten toch uitgebreider. Het stukje van a1s ging in mijn ogen meer om een standaard cutschema.
 
Maar hoe weten we dat de informatie in de artikels juist is ?
Critmonster schrijft bv
Hoe dan ook, de workout is één van de minst belangrijkste dingen in de cut, op voorwaarde dat je je spieren net zo hard aanpakt als in de bulk! Veel mensen denken dat je in de cut toch geen spiermassa kunt winnen, dus gaan ze het volume en de intensiteit van hun training sterk verlagen. Dit is natuurlijk belachelijk! Als je op een lagere intensiteit dan normaal gaat trainen ga je zoiezo spierverlies krijgen. Als je spieren harde trainingen gewoon zijn van in de bulk, dan moet je deze trainingen voortzetten in de cut.

De reden waarom je minder volume moet draaien is omdat je een tekort aan kcalorien hebt, waardoor je minder vermogen hebt om te herstellen. Wanneer je even hard gaat trainen als in de bulk, maak je je spieren kapot en door de verminderde inname van het cutten kan je niet volledig herstellen..
 
De reden waarom je minder volume moet draaien is omdat je een tekort aan kcalorien hebt, waardoor je minder vermogen hebt om te herstellen. Wanneer je even hard gaat trainen als in de bulk, maak je je spieren kapot en door de verminderde inname van het cutten kan je niet volledig herstellen..
Oneens. Je moet IMO ongeveer net zo hard KT doen in cut als bulk.

Je behoudt eigenlijk de kcal die je nodig hebt voor herstel van KT, je blijft immers voldoende eten (vooral ook eiwit). Het tekort dat je creëert moet hoofdzakelijk vetreserves aanspreken terwijl herstel van spiermassa nog steeds mogelijk blijft.

Ik heb gedurende een eerdere cut van 3 mnd van 12% naar 6% echt mooie KT trainingen gehad, alleen toen ik onder de 6% ging (en low carb deed) voelde ik wel dat ik minder fut ging krijgen. Je gaat dan automatisch wel iets minder zwaar (zeker als naturel atleet).
 
Oneens. Je moet IMO ongeveer net zo hard KT doen in cut als bulk.

Je behoudt eigenlijk de kcal die je nodig hebt voor herstel van KT, je blijft immers voldoende eten (vooral ook eiwit). Het tekort dat je creëert moet hoofdzakelijk vetreserves aanspreken terwijl herstel van spiermassa nog steeds mogelijk blijft.

Ik heb gedurende een eerdere cut van 3 mnd van 12% naar 6% echt mooie KT trainingen gehad, alleen toen ik onder de 6% ging (en low carb deed) voelde ik wel dat ik minder fut ging krijgen. Je gaat dan automatisch wel iets minder zwaar (zeker als naturel atleet).

Mij gaat het eigenlijk niet om de spieren, aangezien ik volledig krachtgericht train. Dus gaat hetzelfde verhaal dan ook op ? Aangezien je minder carbs en vaak heel weinig carbs binnen krijgt, waardoor je energie toch pakken minder is.
 
Mij gaat het eigenlijk niet om de spieren, aangezien ik volledig krachtgericht train. Dus gaat hetzelfde verhaal dan ook op ? Aangezien je minder carbs en vaak heel weinig carbs binnen krijgt, waardoor je energie toch pakken minder is.
Kan alleen voor mezelf spreken, ik behield mijn kracht tot 6% (deed ook niet echt moeite om sterker te worden). Maar denk dat je op zich wel wat sterker kan worden in de eerste maanden van de cut. Zie niet in waarom niet, kracht heeft immers ook veel te maken met CZS :)
 
Heb op mezelf gestemd omdat ik de uitslag wou zien (en ook wel omdat ik mezelf goed vond :-) ) als dat niet mag, doe gerust mijn vote weg.
 
Heb op mezelf gestemd omdat ik de uitslag wou zien (en ook wel omdat ik mezelf goed vond :-) ) als dat niet mag, doe gerust mijn vote weg.

Geen probleem hoor..
 
De winnaar is bekend :D
 
Gefeliciteerd heren!

Voor de eerste plaats:
- stuur je nick, echte naam, en adres naar: barry @ gorillawear.com en rvdzel @ xxlnutrition.nl (zonder spaties)

Voor de tweede plaats:
- Stuur je nick, echte naam, en adres naar: info @ sportfood.nl (zonder spaties)

Met vermelding van deze wedstrijd en eventueel een linkje naar de topics.
 
Back
Naar boven