AndroidHealthClinic

Stemverandering waarom?

Bezoekers in dit topic

Science

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
Ik weet dat vrouwen een zwaardere stem kunnen krijgen door het gebruik van androgene anabole steroïden, maar kan iemand mij vertellen waarom dit bij mannen omgekeerd lijkt te werken? Ik hoor bij veel mannelijke bodybuilders dat ze een gek licht stemmetje hebben gekregen. (Ronnie coleman, Marcus Ruhl,..) Of verschilt dit gewoon van persoon tot persoon? Ik wil namelijk als ik ooit ga kuren niet hetzelfde probleem tegenkomen.

Misschien weet Big Cat dit?

Coleman zen stem is idd ****ed up :D

afhankelijk van het middel verzwaart je stem ook als man hoor...
vooral met de sterk androgene middelen is dit het geval, je stem zal er volgens mij niet echt lichter van worden tenzij miss. als je met estrogenen gaat rommelen.
volgens mij is de stem van ronnie gewoon altijd vrij licht geweest (lijkt miss. ook maar zo omdat hij vrij nasaal spreekt)

het effect is trouwens vooral opmerkbaar als puber, als volwassen persoon zal je er niet "veel" (minder is eigenlijk het betere woord :D) last van ondervinden

De eerste paar keer kuren met Primo depot merkte ik het duidelijk; gedurende de kuur had ik een stem die 1 tot wel 2 octaven lager lag.

Later hoorde ik mijn stem van toen terug op een voicemail.....was echt niet normaal meer haha!

Maar het lichaam went aan alles....ook aan de bijverschijnselen van Primo :)

Ja, Ronnie heeft gewoon een logopedist nodig. Als je pakweg Dorian or Arnold hoort praten denk ik niet dat je eraan moet twijfelen dat je stem alleen maar zwaarder wordt. Dit is wel een geleidelijk proces. meeste mensen merken er zelfs niets van tenzij ze iemand na een aantal jaar weer tegenkomen die het hen zegt.

Een zwaarder wordende stem lijkt me niet iets om je druk over te maken. Veel ongemak geeft het niet. Vergroting van de prostaat kan nog knap lastig zijn, maar een zwaardere stem??

Inderdaad, schijnt nogal sexy te zijn ook. Ik heb al een redelijk bas stem en krijg toch altijd complimentjes dat ik goed klink. Voor een aantal mensen die ik ken was dit een extra stimulans om te gebruiken.

Inderdaad, het enige neven-effect om je zorgen over te maken is prostaat vergroting. Ook totaal ongevaarlijk, maar als je 3 maal zoveel naar de WC moet en het doet nog pijn om te pissen op de koop toe, dan ervaar je dat al niet meer als aanvaardbaar. gelukkig valt dit nog best te controleren door estrogeen te minderen en DHT te verhogen.

Kijk maar naar Vin Diesel qua stem :)

Estrogeen is verantwoordelijk voor vergroting van de prostaat?? Ik dacht dat DHT daar altijd mee in verband werd gebracht?? Een hoop prostaat medicatie bevat ingredienten die DHT blokken?? Hoe is dat dan te verklaren??

DHT wordt ook gebruikt om prostaat vergroting te blokkeren. BPH is ingewikkeld, het wordt veroorzaakt door een combinatie androgeen/estrogeen maar ook door andere factoren. De ratio erachter is echter dat het effectiever te behandelen is met androgenen. Door de DHT te verhogen vermindert de aromatase en vinde hypertrophie niet plaats.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven