AndroidHealthClinic

Steriel water in kunstof flesjes voor hergebruik ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Salden

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 jun 2005
Berichten
616
Waardering
14
Lengte
1m80
Massa
91kg
Graag jullie advies.

Ik heb een aantal 10 ml flesjes met steriel water ( voor injectie ) van Braun met de bedoeling dat icm HCG te gebruiken.

Echter, de flesjes zijn van kunststof en hebben een afknakbaar gedeelte boven.
Als je die eraf knakt houd je waarschijnlijk een open flesje over.

Is dit op een bepaalde manier toch te gebruiken of zijn er ook afsluitbare flesjes ?

De bedoeling is om een HCG ampul met 2000iu hiermee te vermengen en dan elke keer 2,5 ml te gebruiken.
2000iu verdeeld in 500iu per keer over 2 weken.
 
Vraagje: waar heb je het gehaald?

Ik ben laatst bij de apotheek geweest voor bactereostatisch water en ze hadden geen idee wat ik bedoelde. 'Steriel water' en 'water voor injecties' ook nog geprobeerd maar ook geen succes...
 
in bijna iedere apotheek kan je bacteriostatisch water krijgen.
 
Nou nog maar 's een andere proberen dan...
 
Bij mijn leverancier heb ik ze voor heel weinig per flesje gehaald.

Maar bij de apotheek hebben ze het ook.
Het heet steriel water.

Dat is er in 2ml, 10 ml en 100 ml bij mijn apotheek.

Aangezien mijn vrouw buitenlands is heb ik natuurlijk eea nodig voor familie daar.
Alle spuiten en naalden heb ik er ook gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Ik bewaar de aangemaakte HCG in de spuit (5 of 10mL). Ik zou die geopende flesjes niet gaan bewaren in de koelkast of zo. Als ze zo goedkoop zijn als je zegt dan zou ik het laten. En anders het water evt. in een spuit zuigen en met naald en al erop bewaren...
 
Dat is een goede tip.

Mengen in een van de flesjes , dan het mengsel opzuigen met een spuit en de spuit met de naald erop in de koelkast leggen. ( Naald naar boven )

Dat kan ik verdelen over 4 keer.
Natuurlijk elke keer een nieuwe naald erop voor het inspuiten en vlak erna om het zo schoon mogelijk te houden.

Thanks !
 
oke ik heb een vraag. Hoe zit het met de osmotische waardes van de stoffen die jullie inspuiten? Ik heb een keer een klasgenoot geinjecteerd zien worden met steriel water ipv een fysiologische zoutoplossing (NaCl 0,9%): dat jeukt toch wel ff. Met zon zoutoplossing ist praktisch pijnloos (behalve subcutane injectie in mn buik met mijn vet%, kleine k*tnaaldjes :( )
 
Naar wat ik erover gelezen heb kan je de HCG oplossing , gebaseerd op steriel water tot maximaal 2 maanden goed houden, terwijl als het gebaseerd is op de zoutoplossing dit maar enkele dagen is.

Dus steriel water is voor "ons" doel beter.
En als je het maximaal een maand bewaart is het goed.
 
Trouwens... invriezen van een deel van de oplossing zou geen probleem moeten zijn. Dit is standaardpraktijk met eiwitten. Herhaaldelijk bevriezen en ontdooien moet je dan wel voorkomen. Uiteindelijk maak je het eiwit hiermee wel kapot.
 
als ik mijn hcg gewoon aan maak pak ik een leeg igf-1 vial en doe ik het daar in
 
ben ook meerdere apotheken in gegaan ivm steriel water... maar die mensjes daar hadden geen idee....
:S
 
Salden zei:
Graag jullie advies.

Ik heb een aantal 10 ml flesjes met steriel water ( voor injectie ) van Braun met de bedoeling dat icm HCG te gebruiken.

Echter, de flesjes zijn van kunststof en hebben een afknakbaar gedeelte boven.
Als je die eraf knakt houd je waarschijnlijk een open flesje over.

Is dit op een bepaalde manier toch te gebruiken of zijn er ook afsluitbare flesjes ?

De bedoeling is om een HCG ampul met 2000iu hiermee te vermengen en dan elke keer 2,5 ml te gebruiken.
2000iu verdeeld in 500iu per keer over 2 weken.

Salden

Ik neem aan dat je onderstaande flesjes met sterilwater voor injectie bedoel ?
Ik zelf neem een 2 x 5 ML spuit en zuig die beide vol. Daarna spuit ik de hoeveelheid water in de HCG of HGH wat ik nodig heb. Zolang de naald afgesloten op de spuit zit is dit volgens mij geen probleem.

Al mijn geplaatste Foto's zijn door mij zelfgemaakt

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
is er dan tijdens het injecteren van bijv een hcg oplossing ook sprake van een vervelende pijn? Ik weet dat steriel water erg ongunstig is voor bijv bloedcellen. Deze gaan kapot als je injecteert met steriel water.
gebruiken jullie dan één spuit voor een bepaalde duur? (1 maand zoals ik hier lees)
natuurlijk zullen jullie de naalden wel verwisselen.

edit: k las ff ergens overheen, jullie maken dus een bepaalde hoeveelheid aan voor een bepaalde tijd.

k zou persoonlijk toch proberen te gaan voor de oplossingen met NaCl. Dit zal beslist duurder zijn, maar lijkt me ivm a-septisch werken wel gunstiger.

Hebben jullie ervaringen met het spuiten met NaCl ipv steriel water?
 
Laatst bewerkt:
Satfreak,

Dat zijn ze inderdaad!

Mijn HCG zit in een ampul met 2000ie.
Hoe zou jij dat verdelen over 4 keer ?

Kun je de kunsttof flesjes openmaken zodat het HCG poeder erin gegoten kan worden ?

Daarna voorzichtig heen en weerbewegen en dan 4 spuiten met elk 2,5 ml volzuigen.
Of is dit niet steriel genoeg ?
2000ie per keer vind ik voor tijdens de kuur te veel.

Graag advies.
 
Salden zei:
Satfreak,

Dat zijn ze inderdaad!

Mijn HCG zit in een ampul met 2000ie.
Hoe zou jij dat verdelen over 4 keer ?

Kun je de kunsttof flesjes openmaken zodat het HCG poeder erin gegoten kan worden ?

Daarna voorzichtig heen en weerbewegen en dan 4 spuiten met elk 2,5 ml volzuigen.
Of is dit niet steriel genoeg ?
2000ie per keer vind ik voor tijdens de kuur te veel.

Graag advies.

@Salden

Ik zou zelf 2 ML Steril water in het HCG flesje (ampul) spuiten. En het daarna in 2 keer ( 1ml / 1000IE ) injecteren. Ik vindt persoonlijk 500IE nou niet bijzonder veel. Maarja een ieder heeft toch zijn eigen ideeén hierover.
In ieder geval wel mooi dat het om dezelfde flesjes ga als die jij heb. Dus heb ik maar een foto gemaakt en online gezet voor de anderen.
 
Back
Naar boven