Fitness Seller

Sterk worden zonder breed te worden: nieuwe inzichten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Veel vrouwen willen graag een pull-up kunnen doen, maar zien het niet zitten om 'te breed' te worden in het proces daar naartoe.

Is het mogelijk om met mentale krachttraining je kracht te vergroten in een bepaalde oefening, zonder dat je teveel spiermassa aankomt?

De wetenschap heeft antwoorden...

Lees het hier: [Link niet meer beschikbaar]

Feedback is altijd welkom!
 
Mis de data die je conclusie onderbouwd. Lijkt me ook dat mentale training al ongecontroleerd bijdroeg aan de resultaten in die single vs multi set studie en je daar dus geen baat van mentale training in het volume gat kunt optellen.

Denk dat men beter mentaal wat kan doen om af te vallen, wordt je ook kleiner en beter in pullups van.
 
Veel vrouwen willen graag een pull-up kunnen doen, maar zien het niet zitten om 'te breed' te worden in het proces daar naartoe.

Is het mogelijk om met mentale krachttraining je kracht te vergroten in een bepaalde oefening, zonder dat je teveel spiermassa aankomt?

De wetenschap heeft antwoorden...

Lees het hier: [Link niet meer beschikbaar]

Feedback is altijd welkom!
Ik citeer:
Hieronder zie je in het paars de hersenen die via de zenuwen de spierbundels (met een bepaalde grootte) aansturen.

aanstuur_spiergrootte_colcorrect.png
Ik zie geen hersenen in het paars die de spierbundels aansturen, ik zie het ruggenmerg die dat doet.
 
uberhaupt denken dat je als vrouw door een beetje aan krachtraining te doen gespierd word.
 
Mis de data die je conclusie onderbouwd. Lijkt me ook dat mentale training al ongecontroleerd bijdroeg aan de resultaten in die single vs multi set studie en je daar dus geen baat van mentale training in het volume gat kunt optellen.

Denk dat men beter mentaal wat kan doen om af te vallen, wordt je ook kleiner en beter in pullups van.
Die single vs. multiple set figuren zijn meer ter illustratie van het idee van mentale krachttraining als supplement. Hypertrofie minimaliseren en de kracht die je daarmee misloopt (deels) behalen met mentale krachttraining.

Zie verder de conclusies van de volgende studies:
“It is concluded that high-intensity strength training sessions can be partly replaced by IMC training sessions without any considerable reduction of strength gains.”
Reiser, M., Büsch, D., & Munzert, J. (2011). Strength gains by motor imagery with different ratios of physical to mental practice.

“From an applied and practical perspective, we state that athletes may perform imagined muscles contractions, most especially during the rest periods of their physical training, to contribute to the enhancement of concentric strength.”
Lebon, F., Collet, C., & Guillot, A. (2010). Benefits of motor imagery training on muscle strength.

Eens met wat je zegt over afvallen. Met dit artikel wil ik eerder nieuwe inzichten presenteren, en met het stappenplan op het einde wil ik de handvatten geven deze nieuwe inzichten eens uit te proberen in de praktijk.

Ik citeer:

Ik zie geen hersenen in het paars die de spierbundels aansturen, ik zie het ruggenmerg die dat doet.
Bedankt Galen, dat had ik helemaal over het hoofd gezien, inderdaad! Heb de bewoording aangepast.

uberhaupt denken dat je als vrouw door een beetje aan krachtraining te doen gespierd word.
Tuurlijk, veel vrouwen zijn onterecht bang dat ze "morgen een bodybuildster zijn". Er bestaan echter weldegelijk vrouwen die door hun aanleg een flinke schouderpartij kunnen ontwikkelen.
 
Die single vs. multiple set figuren zijn meer ter illustratie van het idee van mentale krachttraining als supplement. Hypertrofie minimaliseren en de kracht die je daarmee misloopt (deels) behalen met mentale krachttraining.

Zie verder de conclusies van de volgende studies:
“It is concluded that high-intensity strength training sessions can be partly replaced by IMC training sessions without any considerable reduction of strength gains.”
Reiser, M., Büsch, D., & Munzert, J. (2011). Strength gains by motor imagery with different ratios of physical to mental practice.
I stand corrected, had niet door dat een van je referenties ook dat stuk met die conclusie onderbouwde.
 
Back
Naar boven