MuscleMeat

sterke handdruk (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
ik gaf vandaag iemand een handdruk, en we waren aan het kijken wie de stevigste hand kon geven....zeg maar tot de ander genade roept omdat je zn hand tot moes knijpt. dat ging best lekker, maar toch nog niet helemaal super...

dus vrienden, hoe creeer ik een sterke handdruk? :D
moet ik daarvoor mn onderarm trainen, of bv elke dag in zo'n klemmetje knijpen, of misschien een halter vasthouden tot ik hem niet meer hou, etc.... ben benieuwd :)
 
ik knijp af en toen in zo'n klemmetje ja
maar onderarmen trainen lijkt me er ook geschikt voor

gr BT
 
Gewoon dead hang met een stang of aan een chinbar.
Als je 30sec het gewicht of jezelf vast kan houden het gewicht verhogen

Knijpveren of knijpballen

En natuurlijk niet te vergeten Eagle-claw training!!(de meeste vechtsporter kennen dit wel)

Hier heb je er trouwens nog een paar : [Link niet meer beschikbaar]



Kijk trouwens wel uit wie je zo'n handje geeft. Zoals ik al eerder verteld heb is het in sommige landen/culturen een beldiging als je hard knijpt.
 
Dead hang is gewoon met je lichaamsgewicht aan een baar gaan hangen dacht ik...

Maar wat is Eagle-claw training?
 
ja wat is dat voor een training?

kan iemand mij die uitleggen (liefst met pics)
 
hehe, Orhan en mijn trainer zijn beiden 270+ deadlifters, die hebben pas een sterke grip :D
 
ziek, ik doe al jaren deadhangs en ik kan bijna 4 min blijven hangen zonder los te laten :)
 
die deadhangs doe je dat met gesloten grip zoals je altijd de stang vast pakt, of een beetje open grip om meer belasting op de gripspieren te zetten? (hangen aan je vingertoppen zeg maar)
 
Je begint gewoon met een gesloten grip.

Als het puur om kracht gaat zou ik trouwens niet constant de tijd opvoeren, maar gewoon als je eenmaal een bepaalde tijd voorbij gaat het gewicht verhogen.
 
wat ook sterk helpt, is je hand in nat zand doen, en met je hele hand werken, je hand open doen, sluiten, draaien, etc. alle mogelijke bewegingen die je met je hand en vingers kan doen. zo werk je je hand zo volledig mogelijk en krijg je een sterke grip. het lijkt dom maar het ****ing werkt! (ik dacht dat aziatische martial artists dat indertijd ook deden)

in het begin is het denk ik best om met droog zand te beginnen, om het gewoon te geraken.
 
Volgens mij bedoel je gloeiendheet kolen as :D
 
Back
Naar boven