Fitness Seller

Sterker met squat schoenen?

Sterker met squat schoenen?

  • Ja

    Stemmen: 5 62,5%
  • Nee

    Stemmen: 3 37,5%

  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

Iraj

Cool Novice
Lid geworden
28 jan 2018
Berichten
243
Waardering
45
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Hallo, Ben je sterker met squat schoenen of niet. Dus stel iemand zonder squat schoenen kan goed diepzakken, kan die gene dan nog meer tillen met squat schoenen? Of maakt dat niet uit voor hem omdat die al diep kan doorzakken van zichzelf? MVG
 
Dus stel iemand zonder squat schoenen kan goed diepzakken, kan die gene dan nog meer tillen met squat schoenen?
Neen. (imo)
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Voor mij ook niet, mits je met schoenen met harde zolen squat. Ik heb ze afgetest voor mijn normale squat, misschien voor de front squats maar eens uit de kast halen.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Voor mij ook niet, mits je met schoenen met harde zolen squat. Ik heb ze afgetest voor mijn normale squat, misschien voor de front squats maar eens uit de kast halen.
hoezo wel met harde zolen? ik sta nu nog op 1,25kg schijffies dat is helemaal ruk.
 
hoezo wel met harde zolen? ik sta nu nog op 1,25kg schijffies dat is helemaal ruk.

Dan trap je al je energie in de grond en de oefening i.p.v. dat je de air uit je Nikes drukt.
Even grofweg.
Soms kan iets breder staan je ook makkelijker op diepte brengen. Een goede Squat is helemaal niet zo makkelijk, veel oefenen hoort erbij.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
hoezo wel met harde zolen? ik sta nu nog op 1,25kg schijffies dat is helemaal ruk.

Deed ik vroeger vaak en ik vond dat dit zeer goed ging. Er bestaan ook harde rubberen blokken met afgeschuinde kant om op te squaten.

Kosten niet veel.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Deed ik vroeger vaak en ik vond dat dit zeer goed ging. Er bestaan ook harde rubberen blokken met afgeschuinde kant om op te squaten.

Kosten niet veel.

Voor mij, als je echte zware sets wilt doen, is het niet te doen om naar die schijfjes te lopen.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Voor mij, als je echte zware sets wilt doen, is het niet te doen om naar die schijfjes te lopen.

Was een kwestie van gewoonte denk ik. Waar ik ben beginnen trainen deed bijna iedereen ze zo. Heb ze zo aangeleerd gekregen. Internet was er toen nog niet en je moest het dus maar doen met wat ze daar vertelden.

Zo een block of schoenen zijn wel handiger dan schijfjes.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ik heb geen moeite met flexibiliteit en squat full ROM met All Stars & met Adipowers. Met de Adidas lijkt het allemaal net wat makkelijker te gaan.

68E88CFB-7B7C-4D7A-8551-E45CFD967155.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Dan trap je al je energie in de grond en de oefening i.p.v. dat je de air uit je Nikes drukt.
Even grofweg.
Soms kan iets breder staan je ook makkelijker op diepte brengen. Een goede Squat is helemaal niet zo makkelijk, veel oefenen hoort erbij.
oke dus stel je kan dus op je sokken diep squaten, dan kan je niet meer met oly shoes liften?
 
Ik heb geen moeite met flexibiliteit en squat full ROM met All Stars & met Adipowers. Met de Adidas lijkt het allemaal net wat makkelijker te gaan.

Bekijk bijlage 421492

Ik kan met platte zolen ook full ROM doen maar vind ook dat het met de squatschoenen wat vlotter gaat.
 
oke dus stel je kan dus op je sokken diep squaten, dan kan je niet meer met oly shoes liften?

Op sokken squatten is mi sowieso af te raden, kans op een glijpartij is niet uitgesloten...

TS, koop die dingen en ga er gewoon mee aan de slag! ;)
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ik kan met platte zolen ook full ROM doen maar vind ook dat het met de squatschoenen wat vlotter gaat.
merk je dan veel kracht verschil met die stappers aan?
 
Met mijn adipowers sta ik steviger en voelt het allemaal net wat fijner aan, dus denk wel dat ik hierdoor meer gewicht kan verplaatsen.
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Ik ben net weer van squat shoes naar vlakke schoenen gegaan. Qua kracht merk ik niet veel verschil. Ik ben alleen blij dat ik mijn steunzolen in die vlakke schoenen kan gebruiken. :)
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Hallo, Ben je sterker met squat schoenen of niet. Dus stel iemand zonder squat schoenen kan goed diepzakken, kan die gene dan nog meer tillen met squat schoenen? Of maakt dat niet uit voor hem omdat die al diep kan doorzakken van zichzelf? MVG

Squat schoenen geven je niet ineens 10kg cadeau. Het zorgt er wel voor door de vlakke onderkant van de schoen, je stabieler staat en dus uiteindelijk indirect meer zou kunnen squatten. Maar dat kan ook gewoon op andere schoenen met een goede stevige zool. Voordeel van squat schoenen is onder andere de verhoogde hak. Als jij gewichtjes nodig hebt onder je hakken omdat je enkels te stram zijn op het laagste punt van je squat, is een combinatie van rekken en squat schoenen aanschaffen een goed idee.
 
squat je highbar of lowbar ?
 
Back
Naar boven