MuscleMeat

Sterker worden en lichaamsgewicht behouden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jacked and Jan

Gr Jan
Elite Member
Lid geworden
29 sep 2014
Berichten
4.112
Waardering
2.306
Lengte
1m86
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Wat komt er allemaal bij kijken? Voor nu zit ik in een kleine kcal slurpus en doe ik high volume, low reps. Maar kom je langzamerhand niet vast te zitten? Kracht neemt wel toe maar gewicht is al maanden hetzelfde. Lijkt net alsof 80 kg mijn natuurlijke max is, kan mezelf dagen volproppen tot ik 84 kg weeg, maar paar dagen later tik ik de 80-81 weer aan. Maar het is mijn doel om rond de 80 kg te blijven.

Alle nuttige info is welkom, bedankt!
 
Eerst groeien en dan cutten. In feite wordt je dan wel zwaarder. Meer spier = zwaarder. Czs trainen doe je vooral door lagere reps te kiezen, hogere frequentie en minder volume/training en langere rust tussen setjes. Het is niet voor niets dat je vrij weinig mensen van 75kg 150kg ziet bankdrukken..
 
Ik zou zeggen: ga maar lekker door zo tot je vastloopt. Daarna kun je altijd nog je kcals opvoeren. Dat hele groeien-cutten-groeien-cutten heeft mij per saldo niks opgeleverd. Ik probeer nu ook met minimale BW-toename sterker te worden (een beetje toename zal toch echt moeten, denk ik).
 
Oké, dankje voor je antwoord:)
Maar neem OmarIsuf die na een jaar 40 kg meer kan squatten (met betere form en speed). Hij is bijna niets aangekomen. Of Jonny Candito die bijna 4x zijn lichaamsgewicht kan deadliften @ 83 KG.

Kwam dit nog tegen op DBB, wel gevolgd door een schema dat me niet aanstaat:
Each muscle group is made up of many individual motor units. When these motor units receive neural impulses, they contract. Any number of motor units may contract simultaneously to exert varying amounts of force. In most individuals, the number of motor units being recruited at any one time is far from the maximum capacity of the muscle. Even at maximal effort, the entire muscle group may only be exerting a fraction of its maximum force.
 
Wat komt er allemaal bij kijken? Voor nu zit ik in een kleine kcal slurpus en doe ik high volume, low reps. Maar kom je langzamerhand niet vast te zitten? Kracht neemt wel toe maar gewicht is al maanden hetzelfde. Lijkt net alsof 80 kg mijn natuurlijke max is, kan mezelf dagen volproppen tot ik 84 kg weeg, maar paar dagen later tik ik de 80-81 weer aan. Maar het is mijn doel om rond de 80 kg te blijven.

Alle nuttige info is welkom, bedankt!

Als je aan wilt komen moet je meer eten. In de tijd dat je meer spier aan hebt gezet is je onderhoud ook omhoog gegaan, dus moet je gewoon meer kcals binnen krijgen dan eerst ;)

En de reden dat je sterker wordt zonder bij te komen, is winst in techniek/efficiëntie met je spieren
 
Back
Naar boven