MuscleMeat

sterker worden tijdens cutfase (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marcelleur

Novice
Lid geworden
22 feb 2019
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
88kg
Vetpercentage
11%
Ik ben nu zo'n 7 weken bezig met droogtrainen val zo'n 0.6 kg per week al. Echter is mij opgevallen dat ik aanzienlijk sterker geworden ben.. Kan iemand dit verklaren?
Bedankt alvast !
 
Waarschijnlijk omdat je meer gewicht op de stang geladen hebt, anders heb ik er ook geen verklaring voor. Wat is hier trouwens bijzonder aan?
 
Normaal gesproken kun je minder zwaar of net zo zwaar trainen dan in de bulk fase. Aanzienlijk sterker worden tijdens de cut is lijkt me doorgaans onwaarschijnlijk
 
Je zal in een cut niet per se/waarschijnlijk niet spiermassa pakken, wel kan je steeds efficienter worden met bepaalde lifts.
 
Hangt er daarnaast ook vanaf hoe lang je al traint.
Als beginner kan het zijn dat je ook nog spier aanzet + vet verliest, dubbel winst :D
 
Massa pakken tijdens een cut is heel erg lastig als je geen beginner ben. Krachtgains maken is een stuk gemakkelijker tijdens een cut, zeker squats en deadlifts lijden weinig onder een normale cut, presses vaak iets meer. Ook ligt het eraan hoe je trainingen eruit zien en wat je in de fase ervoor hebt gedaan.
 
Wat starx idd zegt. Ik ben nu 10 weken aan het cutten en pas sinds deze week heb ik t gevoel te gaan stagneren als ik nog blijf verhogen.

In het verleden leden alleen mijn bench en ohp onder eeb cut, maar zelfs die heb ik prima weten te onderhouden. Ookal is mijn techniek stukken beter.

Wat vaak ook helpt is gewoon het gewicht te verhogen alleen de reps en sets iets in te korten. Kracht behouden tijdens een cut is prima te doen. Plan je trainingen en momenten van maaltijden goed om elkaar heen.
 
In je beginjaren van trainen is het zeer aannemelijk dat je ook progressie zult maken in een kcal-tekort. Hoe verder je komt in je ontwikkeling hoe onwaarschijnlijker dit wordt, aannemende dat je geen hormonale ondersteuning gebruikt op het moment.
 
Je vriendin injecteert je stiekem met steroids in je slaap

Enige logische verklaring hiervoor
 
Ik zit weer in Muscle memory tijd. Ik gain ook kracht tijdens het cutten. Ik zit alleen altijd nog 5kg VVM onder me top en bankdruk 25kg minder als paar jaar terug.
Bench wel weer het dubbele van 13 weken terug (toen ik begon met cutten) was echter gewoon erg zwak toen ik 13 weken geleden begon
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer te leren hoe je inderdaad geen kracht verliest tijdens een cut. Ik heb dat nooit echt gedaan, maar ik vind het eens tijd. Volgens mij zit ik wel op 19% lichaamsvet en ik wil echt meer definitie.
 
Ik probeer te leren hoe je inderdaad geen kracht verliest tijdens een cut. Ik heb dat nooit echt gedaan, maar ik vind het eens tijd. Volgens mij zit ik wel op 19% lichaamsvet en ik wil echt meer definitie.

Bedankt voor het delen.
 
Uh, ik hou alles bij. Zal ik er dan even een apart topic ervan maken bij afvallen ofzo?

Ja precies. Topic aanmaken en duidelijke vragen stellen. Vermeld je manier van trainen en hoe je het met voeding etc gaat doen.
 
Ja precies. Topic aanmaken en duidelijke vragen stellen. Vermeld je manier van trainen en hoe je het met voeding etc gaat doen.
Thanks camelus!
 
Meneer Camelus.
Meneer Camelus, ik weet niet hoe ik je een berichtje stuurt, dus kijkeris, topic gemaakt:
 
Back
Naar boven