XXL Nutrition

Sterkste man in huize Avondrood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Welcome back :D
 
Hi G, ik ben inderdaad wel eens aktief, met soms tussenpozen van een paar jaar niets doen. Maar nu alweer twee jaar gemotiveerd, dus ga ik het zo lang mogelijk uitzingen. Waar ik 9 jaar geleden opeens voor mijn carrière koos, hoeft dat nu niet meer. Geeft een hoop rust. Nu weer tijd voor blauwe plekken en gescheurde spieren!

Mc. chick liet me van het weekend een CoC 1.5 proberen. Was gelijk weer duidelijk hoe sterk jij eigenlijk bent in je handen!

Ach als je carriere keuze wat heeft opgeleverd dan is het een logische keuze! Anders zou het matig zijn :P
Denk met 41jr je eerste doel gewoon lekker bezig zijn moet zijn en dan, zolang je heel blijft, komt de kracht van zelf terug. Je was altijd een bencher, dus als je nu met strongmen start zal je lb snel bij trekken!

En thnx we doen ons best op die grippers :P
 
Een mindere dag vandaag, ik voelde het gewoon niet.

Curl grip high pull:
Nooit eerder gedaan, dus nogal onwennig. Dus een curl grip (double underhand) en dan een high pull doen. Waarom dit? Omdat het me haltertechnisch een wheel flip laat benaderen: onderhands, explosief. Voelde raar, maar ga deze wel een tijdje proberen.
5*3*100 binnen 40 seconden,
2*120
2*120
2*120

Bench:
3*100
1*120, verkalkte schouder schoot weer verkeerd
4*120, nu schouder wel goed dankzij feedback van SB.
Het gewicht is het probleem allemaal niet, het vermijden van pijn is de grote rem die er nu op zit.

Seated cable row:
40*40

Wide grip pulldowns:
20*50
20*50
10*70
10*70

Geen paniek, morgen of vrijdag beter.
 
lijkt me iets waar je je aardig mee kan blesseren eerlijk gezegd

Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, de theorie zegt dat het nefast zou zijn voor de biceps. MAAR... moet iedereen dan ook ophouden met de wheel flip, dat grosso modo dezelfde beweging is? Scheuren er veel biceps tijdens wheel flips? Serieuze vraag, ik zou het echt niet weten.
 
Aan de ene kant moet ik je gelijk geven, de theorie zegt dat het nefast zou zijn voor de biceps. MAAR... moet iedereen dan ook ophouden met de wheel flip, dat grosso modo dezelfde beweging is? Scheuren er veel biceps tijdens wheel flips? Serieuze vraag, ik zou het echt niet weten.

Denk dat bij strongman onderdelen idd de wheelflip de meeste biceps scheuren kent
 
Denk dat bij strongman onderdelen idd de wheelflip de meeste biceps scheuren kent

Dank ja, goed te weten. Dat is dan knap kut voor mij. Ik zal mezelf temperen op dit onderdeel.
 
Een goede wheelflip is geen curl!
Je biceps doen wel iets maar de rest is rug, heupen.
 
Een goede wheelflip is geen curl!
Je biceps doen wel iets maar de rest is rug, heupen.

Idd... en je 'knietje' helpt ook aardig mee
 
Zoals ik hem gisteren heb gedaan is eigenlijk exact zoals een normale high pull (waar ik wel wat ervaring mee heb) maar dan een reverse grip. Dus met volledig gestrekte armen van de grond, en pas armen buigen zodra je de stang met je heupen bereikt. En dan natuurlijk geen volledige curl of zo.

Dit ongeveer, maar dikker en iets minder vrouwelijk.

120330-audraSnatchHighPull.jpg
 
Sterke bench(y)
 
Zoals ik hem gisteren heb gedaan is eigenlijk exact zoals een normale high pull (waar ik wel wat ervaring mee heb) maar dan een reverse grip. Dus met volledig gestrekte armen van de grond, en pas armen buigen zodra je de stang met je heupen bereikt. En dan natuurlijk geen volledige curl of zo.

Dit ongeveer, maar dikker en iets minder vrouwelijk.

120330-audraSnatchHighPull.jpg

Met een 'gewone' high pull neig je naar achteren, in je geheel maar vooral schouders/bovenrug. Met jouw 'wheel flip high pull' neig je juist naar voren.

BTW: jij hebt mooiere benen. :D
 
Met een 'gewone' high pull neig je naar achteren, in je geheel maar vooral schouders/bovenrug. Met jouw 'wheel flip high pull' neig je juist naar voren.
Daar was geen foto van te vinden. Maak jij die maar eens.

BTW: jij hebt mooiere benen. :D
En dikkere tieten.

---------- Toegevoegd om 09:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:45 ----------

Sterke bench(y)

Dank je. Ik probeer het positief te zien, en mezelf van nu niet te vergelijken met mezelf van 10 jaar geleden. Moet ik wel gaan trainen voor resultaten, dus morgen zal ik eens wat meer volume doen.
 
Het was doorzetten met trainen net, voelde me niet goed. Slecht geslapen, sinds een aantal dagen op dieet (vanochtend 113,4). Maar sommige onderdelen gingen niet eens heel slecht!

Squat, alleen maar singles vandaag, opbouwend per 2,5 kg:
1x100
1x102,5
1x105
1x... etc.
t/m
1x137,5
1x140 (riem)
1x142,5 (riem)
1x145 (riem)
1x147,5 (riem)
1x150 (riem)
Voelde best zwaar, met name omdat mijn bovenrug te zwak is om het gewicht echt goed te supporten. Dus die ga ik eens hard trainen volgende weken. Als mijn doel 1x160 is op de mock meet de 24e, dan gaat dat zeker wel lukken.

Seated neck press:
3x70
3x75
3x80
3x85
3x90
3x95 (niet verder verhoogd, ging niet soepel genoeg)
3x85
5x70
10x50
Meh. Genoeg gedaan om niet zwakker te worden, zal ik maar zeggen. Extra gemotiveerd om zondag de log met 100 kg te doen.

Deadlift:
1x100
1x140
1x180
1x200
Moeilijk in woorden uit te leggen hoeveel ik deadliften haat. Het totale aantal reps geeft een indicatie.:D De 200 was nog redelijk snel volgens SB, en ik was al erg moe. Misschien dat ik voor 240 ga op de meet, 220 had ik vandaag bijna zeker al gekund.

Bench, wat spelend met grip en schouderpositie:
10x50
3x90 medium grip, pijnlijk
3x90 medium grip, pijnlijk
2x90 narrow grip, pijnvrij
2x110 narrow grip, paused, pijnvrij
2x130 narrow grip, paused, pijnvrij ???
11x90 narrow grip, pijnvrij
Okay, goed te weten. Vanaf nu alleen nog maar narrow grip. En dan bedoel ik echt narrow, dus twee vingers op het gladde deel. Zo kon ik gewoon hard duwen zonder bang te zijn voor schouderpijn. Volgende week dus een echte training.
 
Je was vanmorgen inderdaad niet vooruit te branden! Ik had je bijna ongedoucht en al in de bakfiets gegooid om daar op tijd te geraken. Ondanks dat heb je netjes getraind; ik ben trots op je!

Maareh... vannacht wel slapen, hè?
 
waarom neckpress met schouderklachten?
 
Ik zou die high pull variant absoluut niet doen. Zorgen dat je biceps op lengte blijven en af en toe wat curls om ze gewoon mee te trainen.
 
waarom neckpress met schouderklachten?

Vreemd genoeg is het de enige soort press die geen pijn doet. Verder had ik alles geprobeerd, van decline tot incline, breed, smal, partials, barbell en dumbbells, you name it. Alleen dit doet geen pijn, zolang ik ook hier de grip maar erg smal hou. En opwarmen met wat cable rows is een must. Voordeel is wel dat de transfer naar de log redelijk goed lijkt.

---------- Toegevoegd om 19:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:55 ----------

Ik zou die high pull variant absoluut niet doen. Zorgen dat je biceps op lengte blijven en af en toe wat curls om ze gewoon mee te trainen.

Moet ik ook nog gaan curlen?:eek: Maar goed, laat ik niet eigenwijs zijn, dan doe ik wel gewone high pulls voor mijn RFD.
 
Leuk events getraind vandaag bij PowerHouse Dordrecht. Nog nergens echt de focus op, eerst maar kijken waar mijn zwakke plekken liggen.

Yoke:
30x110
30x140
30x170
30x210
30x240
De laatste zwalkte echt alle kanten op, mijn core was veel te instabiel. Wel meer solide op mijn rug dan vorige week.

Log press:
Een aantal singles, eindigend in 1x100 met kleine correctie van mc. chick.

Farmers hold:
30s x60
30s x70
30s x80
20s x90
Valt vies tegen; ermee rennen is makkelijker. En zware ownage door Jack 3D, die het gewoon wel 30 seconden vol hield! Impressive!

Wheel flip:
2x die van 280. Jaja, erg weinig.

Stones:
Weet niet precies meer wat ik gedaan heb, maar kreeg de 100 kg wel geladen op het laagste platform. Daarna was de koek helemaal op, en was mijn bovenrug uitgeput.

Bench:
Wat sets met chains, daarna wat singles met chains. Volgens mij eindigend met 140+ chains. Daarna 1x150 en 1x160 paused zonder chains.???:eek: Moet bench eens vaker een jaar niet trainen. :D
 
Chain bench was dus 170kg @lockout en die ging nog als een racket.
Je yoke zag er nog steeds goed stabiel uit, netjes.
De 100kg log press was mentaal want de 90kg vloog omhoog. Daar ga je binnenkort dik overheen.
 
Back
Naar boven