XXL Nutrition

Sterkste man in huize Avondrood (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

was een goede deadlift.
die nonchelante extreme fat grip deadlift was ook erg sterk.
Misschien gewoon omdat ik niet besefte dat het zwaar aan zou moeten voelen?

Log wordt ook beter, gewoon elke week redelijk wat volume draaien en dan zal je zo nog een10-15kg erbij kunnen krijgen voor de wedstrijd.

Dat merkten we allebei toen we aan het afbouwen waren, dat die extra focus op techniek echt scheelt. Dus dat ga ik zeker weer doen.
 
Zou best kunen, dat ik mijn armen gebogen hield om mijn traps te ontlasten. Ik zal daar eens iemand op laten controleren!

---------- Toegevoegd om 19:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:12 ----------

Na de training natuurlijk een gebalanceerd diner: een halve verse worst en 800 g T-bone, met corn on the cob als dessert.

23tdtw.jpg

Mooi stukkie vlees, zeg! :meal: Vandaag een dikke ribeye naar binnen gewerkt, was ook super. :cool:
 
Mooi stukkie vlees, zeg! :meal: Vandaag een dikke ribeye naar binnen gewerkt, was ook super. :cool:

Wij zijn op een leeftijd dat genieten ook wel eens mag, toch? :D

---------- Toegevoegd om 09:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:50 ----------

Lekkere training vandaag, ondanks de events gisteren. Knie een beetje iffy en onderrug gefrituurd door de DL, dus squat doe ik woensdag pas.

Seated cable rows:
40x
20x
20x
20x

Seated neck press:
10x50
5x60
5x70
5x80
8x90 PR

Seated cable rows:
10x
10x
10x
10x

Narrow grip bench:
DE: 10x5x75
RE: 5x90, 5x100, 5x110
Had hier nog heel wat over. Ook met SB's hulp wat aan mijn nieuwe techniek geschaafd, wat zijn vruchten lijkt af te werpen. Decennia lang schouderbladen getucked, nu moet ik leren dat juist niet te doen. Voelt heel onwennig.

Seated cable rows:
40x
40x
40x
40x

Daarna SB nog gesupport, verder niets.

En ja, seated cable rows zijn voor mij "de bom": Als ik er daar genoeg van doe, op de juiste momenten, blijven mijn schouders veel gezonder. De gewichten zijn best laag, maar daar doe ik ze niet voor. Een aantal maanden geleden deed ik de hele stack voor 20-30 reps, nu minder dan de helft van die load. Dit is echt voor de pomp en de vorm.

Door kleine aanpassingen te doen in mijn techniek kan ik er van serie tot serie andere spieren mee opwarmen. Zo deed ik de eerste groep vandaag voor algehele warmup, de tweede voor mijn rhomboids, de derde voor mijn rear delts. Eigenlijk de enige oefening waar ik zoveel controle heb dat ik dat zelf kan bepalen.
 
narrow bench kun je ook goed combineren met je slingshot.
 
Man, wat een pijn weer vandaag. De knietjes hadden er al geen zin in toen ik nog in bed lag! Dus dan maar een verkorte training, even kijken waar ik mee open in Middelburg.

Squat:
2x100
2x120
1x140
1x150
Binnen een paar minuten dit gedaan. Kracht kwam ik niet tekort, techniek was goed, en het was zonder riem. Alleen de pijn hield me tegen. Met wat meer rust tussen de series, de adrenaline en een riem zal ik op de meet makkelijk met 150 kunnen beginnen.

Tricep extensions:
Fucking around, wat series van 30 en 20 gedaan.

Seated cable rows:
40x
30x
20x

Vandaag maar snel vergeten en door naar de volgende training.



Mock meet:
Denk dat mijn openers 150/140/200 gaan zijn. Uiteindelijke doelen zijn 165/160/220.
 
Squaten met pijn is echt klote. 150 zonder belt en met zere knieën is heel respectabel hoor. Ik heb het afgelopen najaar een maandje niet gesquat vanwege kniepijn, ging gelukkig weer over.
 
Squaten met pijn is echt klote. 150 zonder belt en met zere knieën is heel respectabel hoor. Ik heb het afgelopen najaar een maandje niet gesquat vanwege kniepijn, ging gelukkig weer over.

Het is gewoon zo frustrerend om te weten dat ik al veel sterker had kunnen zijn als die pijn er niet was geweest! Zoveel trainingen moet ik overslaan of lichter doen, dat werkt echt niet. Hoop dat bij jou de pijn weg blijft!
 
En de benauwdheid van vandaag werkt ook niet echt mee... :(
 
Zal wel naar je lichaam blijven luisteren, ook op de meet. Het zou zonde zijn als je je eigen ruiten ingooit voor 5 extra KG. Succes eigenlijk
 
Het is gewoon zo frustrerend om te weten dat ik al veel sterker had kunnen zijn als die pijn er niet was geweest! Zoveel trainingen moet ik overslaan of lichter doen, dat werkt echt niet. Hoop dat bij jou de pijn weg blijft!

Pas maar op dat ik hier eens niet begin te klagen ....

En toch koppig verder gaan, yaaahrrrgg
 
Het is gewoon zo frustrerend om te weten dat ik al veel sterker had kunnen zijn als die pijn er niet was geweest! Zoveel trainingen moet ik overslaan of lichter doen, dat werkt echt niet. Hoop dat bij jou de pijn weg blijft!

Sinds ik met knee sleeves squat heb ik geen last meer gehad gelukkig, maar ik ben dan ook nog niet op een heel hoog gewicht aan het squaten (ik ben net bij de 120 KG aangekomen).

Ik hoop dat je gauw zo pijnvrij mogelijk kan trainen, want ik begrijp hoe frustrerend het is. Toch maar een beetje vasthouden aan het feit dat allemaal wel goed is in vergelijking met andere 40-ers.:o
 
Waarom je bench zo voorzichtig? 160kg drukte je 2 weken geleden nog best aardig omhoog en dat na een zware chain press.
Wil je voor jezelf niet kijken of je die 160 voorbij komt op de mockmeet?
 
Waarom je bench zo voorzichtig? 160kg drukte je 2 weken geleden nog best aardig omhoog en dat na een zware chain press.
Wil je voor jezelf niet kijken of je die 160 voorbij komt op de mockmeet?

Was licht omdat ik de dag ervoor nog log press gedaan had. :o Vrijdag ga ik wel wat zwaarder, maar ook niet meer dan 130 of zo. Ook ben ik gewoon nog bang dat ik weer iets scheur.:(

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:03 ----------

Sinds ik met knee sleeves squat heb ik geen last meer gehad gelukkig, maar ik ben dan ook nog niet op een heel hoog gewicht aan het squaten (ik ben net bij de 120 KG aangekomen).

Ik hoop dat je gauw zo pijnvrij mogelijk kan trainen, want ik begrijp hoe frustrerend het is. Toch maar een beetje vasthouden aan het feit dat allemaal wel goed is in vergelijking met andere 40-ers.:o

Toevallig ben ik vandaag eens gaan kijken naar sleeves. Stevig hoeven ze niet te zijn, wel warm. Even shoppen, dus. En je hebt gelijk: de gemiddelde veertiger zit met een bierbuik op de bank. Wacht... ik nu ook.:D

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:05 ----------

Zal wel naar je lichaam blijven luisteren, ook op de meet. Het zou zonde zijn als je je eigen ruiten ingooit voor 5 extra KG. Succes eigenlijk

Heb je helemaal gelijk in. In Middelburg mag ik best zwaar, maar pas bij de strongman mag ik echt voluit.
 
Was licht omdat ik de dag ervoor nog log press gedaan had. :o Vrijdag ga ik wel wat zwaarder, maar ook niet meer dan 130 of zo. Ook ben ik gewoon nog bang dat ik weer iets scheur.:
Lol ik doelde op je openers en doel gewichten die je stelde voor de meet.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Mock meet:
Denk dat mijn openers 150/140/200 gaan zijn. Uiteindelijke doelen zijn 165/160/220.

Deze
 
Lol ik doelde op je openers en doel gewichten die je stelde voor de meet.

---------- Toegevoegd om 16:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------



Deze

Meeste bench meets mist ik mijn derde beurten, dus ik heb juist een historie van mezelf te sterk inschatten. Andere omstandigheden, drie scheidsrechters, het kost je toch kilo's.
 
Lekkere ochtend bij PHD vandaag! Voorbereiden op een PL meet en een strongman meet tegelijk, dat is voor mij helemaal onbekend terrein. Maar volgens mij ging het best aardig.

Squat (high bar):
5x60
5x100
3x120
3x130
1x130
1x130
Weet de precieze sets/reps niet meer, maar deed ook niet terzake vandaag. Ik wilde eigenlijk opwerken tot mijn eerste beurt op de meet in Middelburg, maar volgens mc chick en Jack 3D zat ik niet diep genoeg. Dus zijn we daar wat aan gaan rommelen. Ik weet nu welk gevoel ik moet hebben, dus ga ik dat maandag nog even dunnetjes over doen, om zeker te weten dat ik geen lifts op diepte mis.
Met alles de hip circle aangehad, en dat voelde echt heel goed. Dat is me die paar tientjes echt wel waard!

Bench (competition grip):
5x60
1x100
1x130
1x150 (gepauzeerd)
slingshot voor het eerst aan:
3x170
Een slingshot is echt leuk! Had ik twintig jaar geleden moeten hebben.

Deadlift:
3x60
3x100
1x150
1x200
Niet mooi, maar ook niet moeilijk. Beetje te weinig in mijn groove met zo weinig warmup.

Log press:
1x57,5
1x57,5
1x77,5
3x77,5 (telkens vanaf de grond)
1x90
1x90
1x90
1x90 (F op tweede rep vanwege onbalans)

Farmers walk:
30m met 60 kg
30m met 70 kg
20m met 100 kg + eindigen met een static hold (~5 seconden)
20m met 100 kg + eindigen met een static hold (~5 seconden)
Vooral tegen deze zag ik op, vind het gewoon een klote-onderdeel. Maar met wat magnesium erbij ging het best nog aardig. En het pijnlijke-handen-dansje dat ik doe was schattig. :D
 
Dansje was leuk ja.
Zal filmpjes van je squat online zetten.
 
Stiekem was het een victory dansje, ging erg hard die farmer:roflol:
 
Back
Naar boven