Fitness Seller

Sterkste man van de Kempen 2015

Bezoekers in dit topic

Er zijn al nederlanders uitgenodigd peter. :)
 
Was een mooi plan geweest als de wedstrijd vol was geraakt met Belgische atleten
 
Kan toch nog? De resultaten van de Belgische atleten kun je apart bekijken. Je kunt dus bijvoorbeeld een Nederlandse winnaar hebben en de beste Belg is dan nog de Sterkste Man van België.
 
Heeft iemand de complete uitslag?
 
Heeft iemand de complete uitslag?

Als ik het nog goed heb :

1 Raf
2 Teun
3 Karel
4 Bert
5 Domie
6 Yannick
7 Sasha
8 Glecky
9 Dirk

Het was een mooie wedstrijd en super georganiseerd, hét moment van de dag vond ikzelf toch wel Teuntje z'n deadlift die hij opende op 320kg en had met deze al meteen genoeg om de DL te winnen :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Okee, mooi man:)
 
andaag meegedaan aan de Sterkste man van Kempen! Het was een geweldig georganiseerde wedstrijd met een fantastische sfeer! Ik doe al een tijdje mee maar heb zelden zo'n mooie, fijne wedstrijd meegemaakt!

1e onderdeel: Truckpull) Een vrij lichte pull, waardoor de tijden dicht bij elkaar lagen. Doordat ik technisch nog niet zo goed ben (niet op dit onderdeel kunnen trainen) was dit erg in mijn nadeel, want ik was gewoon niet goed en handig genoeg op dit event. Een 7e plaats leverde dit mij op...

2e onderdeel: 1 arm dumbell press) 70kg op herhalingen, een erg goed onderdeel voor mij! Ik wist 6 herhalingen te behalen en hiermee grote namen als Teun Moors en Karel Vanhulsel te verslaan! Alleen Raf wist meer dan ik te doen (1 rep), dus een fijne 2e plaats hierop!

3e onderdeel: medley) Achter elkaar 2 farmers van 120kg per stuk en een yoke van 350kg over 20 meter verplaatsen. De farmers waren geen probleem maar het yoke viel (ook door de farmers ervoor en lastige grond) erg tegen. Ik kreeg beide objecten uiteindelijk wel over de finish maar het kostte veel moeite. Een 6e plaats hierop.

4e onderdeel: deadlift) Deadlift voor maximaal gewicht met een normale halter en schijven. Mijn 1e beurt was 240kg, die ging vrij easy. 250 was al iets lastiger maar ging nog wel. Ik zag echter een kans om hoog te scoren door 270 te pakken, maar dit zou (ook door de zware events hiervoor) erg moeilijk worden... Uiteindelijk toch de gok gewaagd en na een verschrikkelijke strijd de 270kg boven gekregen! Heel erg tevreden mee en zeker als 4e event een dik PR! Hierop een gedeelde 3e plaats!

op dit moment stond ik op een gedeelde 3e plaats, achter de nr. 2 van Belgie en de gedeeld nr. 5 van Nederland maar samen op de 3e plek met de regerend sterkste man van Belgie.Geweldig om met zo'n geweld mee te draaien!!!

5e onderdeel: laadrace) 2 vaten van 100kg en 2 zandzakken van 100kg verplaatsen over 12 meter. De vaten gingen vrij soepel, de 1e zak ook maar hierna was ik compleet stuk! Op karakter toch uitgelopen maar helemaal kapot... Hierdoor was mijn tijd niet al te best, een 6e plaats hierop.

6e onderdeel: stones) De welbekende stenen. Op dit moment zat ik flink erdoorheen, maar ik had een 4e plaats om te verdedigen (3e zat er door mijn mindere laadrace niet meer in) Sterke jongens voor mij wisten tot de 150 of zelfs de 160 stone te komen. Dit is niet mijn sterkste onderdeel en dat bleek. Ik wist de 130kg en de 140kg stone er wel op te leggen maar de 150 bleek te veel. Hier verspeelde ik (op 1 punt) mijn 4e plaats...

Eindresultaat: 5e plaats, jammer van de laatste 2 onderdelen, het is zuur als je lang voor het podium hebt meegedaan dat je dan alsnog 5e wordt, maar mag niet klagen. Sterke jongens boven me moeten dulden en ook sterke jongens verslagen, waaronder de nr. 5 van België en de nr. 2 van de afgelopen voorronde in Belgie!
 
Sanca zei:
Als ik het nog goed heb :

1 Raf
2 Teun
3 Karel
4 Bert
5 Domie
6 Yannick
7 Sasha
8 Glecky
9 Dirk

Bijna. Sascha had 1 punt meer dan Yannick.

Officiële uitslag:

Raf: 50pt
Teun: 45,5pt
Karel: 36pt

Bert: 29pt
Domie: 28pt
Sascha: 27pt
Yannick: 26pt
Glenn: 20,5pt
Dirk: 4pt

Top 3 dus heel duidelijk. De vier erna letter op 1 punt afstand van elkaar.
Dirk deed zijn tweede wedstrijd en heeft nog enorm veel te winnen op techniek. Kracht meer dan genoeg, zoveel is duidelijk. :)

Als één van de scheidsrechters en organisatoren kan ik alleen maar met grote tevredenheid terugkijken, en uitkijken naar de volgende editie in 2016. Hopelijk krijgen we het deelnemersveld dan nog iets meer gevuld, hoewel het niveau an sich dit jaar al erg mooi was.

4e onderdeel: deadlift) Deadlift voor maximaal gewicht met een normale halter en schijven. Mijn 1e beurt was 240kg, die ging vrij easy. 250 was al iets lastiger maar ging nog wel. Ik zag echter een kans om hoog te scoren door 270 te pakken, maar dit zou (ook door de zware events hiervoor) erg moeilijk worden... Uiteindelijk toch de gok gewaagd en na een verschrikkelijke strijd de 270kg boven gekregen! Heel erg tevreden mee en zeker als 4e event een dik PR! Hierop een gedeelde 3e plaats!

Je 270 duurde bijna 15 seconden, zag ik op mijn chrono. :p Mooie strijd
 
Als toeschouwer was het ook een hele leuke wedstrijd. Erg goed georganiseerd.
Dat was dan ook aan het publiek te merken. Veel applaus en aanmoedigingen voor alle deelnemers.
Daar zat Wout Zijlstra ook wel voor iets tussen. :)

Als jullie nog eens een wedstrijd organiseren kom ik weer kijken.
 
glecky filmster
 
Back
Naar boven