AndroidHealthClinic

Sterkste Man van Merchtem: verslag

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
13 jul 2003
Berichten
10.887
Waardering
6
Effectieve results heb ik nie, die verschijnen binnenkort op realdutchpower.nl, samen met de foto's, volgen dus binnenkort :thumb:

Deze wedstrijd namen we niet echt serieus, dus gisteren heb ik nog hard gePR'd op overheads en squats, en deze morgen ook nog samen met spike getraind in jette, zware benchen! We (lees ik :D) waren dus al total loss nog voor het begon.

We dachten ff voor de fun deel te nemen, maar het werd bloedseries toen we aankwamen en onze tegenstand zagen. Maar liefst 5 proffesionele en semi-proffesionele sterkste mannen (van boven de 125kg allemaal, zelfs ene van 150+), waaronder jimmy laureys (sterkste man van belgië) en jan haring (sterkste man van nederland). Van dit forum waren er: ik, deejay_spike, olav en patkrachtser.

Truck Pull:
Een camionette van 3500kg in zo min mogelijk tijd over 30m trekken. Omdat het eerste proef was werd er gebruik gemaakt van een loting systeem, waar ik natuurlijk weer als nr2 uit de bus kwam, bloednerveus heb ik dus de proef moeten afleggen, niet wetend welke techniek te hanteren ofzo. Daarom was deze proef erg moeilijk voor mij, en ben dan ook maar op de 9de plaats geëindigd :( Olav en Michaël hadden beiden problemen met grip houden (iedereen overigens, was nat wegdek :(), en dus zijn we allemaal samen op de 7de, 9de en 10de plaats terecht gekomen geloof ik.

Tire Throw:
Een band van 5kg zover mogelijk achterwaards werpen. Natuurlijk dachten de grote mannen na men fiasco op de truck pull dat ik gewoon een zwakke miet was ... gues again! Ik ben een zwakke miet die doorzet! Heb de band nabij de 20m gesmeten, en ben daarmee op nr 3 terechtgekomen, net na jimmy laureys (22m) en jan haring (+/- 20m), niet slecht dus :D Michaël is niet zo goed in dit onderdeel, en kwam maar tot net iets onder de 11m ... maar hij neemt later wel wraak ... :D

The tuff stuff ... De Medley!!
Dit is reinse zelfmoord, namelijk 3 onderdelen direct na elkaar in een zo min mogelijke tijd. Eerst moest een autoband (waar totaal geen grip op zat, en het slechte weer verbeterde natuurlijk niets!) van 280kg 4x omgekanteld worden (2x bergaf en 2x bergop), direct daarna moest een biervat van 95kg over 30m worden gedragen en op schragen worden gesteld. Hierna moest een auto met in de koffer in kruiwagen sT worden opgehoffen en over 30m worden geduwd! Olav kreeg de band amper 2x omgeduwd, michaël kwam zelfs tot het biervat en kon die 30m dragen, maar kreeg hem jammer genoeg niet op de schragen. Van mij ging het wat makkelijker, met de tire beetje moeite, het vat zonder moeite gedragen en erop gedropt ... maar dan kwam het! Ik ben een dikke nerd, daar ik nog NOOIT straps had gebruikt, en ik die wou gebruiken voor de auto ... deed ik ze godver verkeerd aan en spande ze niet eens op, waardoor ik dat spel gewoon puur op eigen gripkracht moest grijpen, blank metaal dan nog :( Ik haat mezelf nu momenteel, daar ik net 10m tekort kwam toen de 3 min. om waren :(

Timber Walk:
60m zo snel mogelijk afleggen met in elke hand een treinbil van 90kg (balken die zo'n 2.5m lang zijn!!!), met een keerpunt na 30m, dus extra moeilijkheid omdat je met zo'n lange balken moest draaien. Olav haalde net de 60m niet, met toch maar liefst 57m, puur op doorzettingsvermogen! ongelooflijk hoeveel pogingen die jongen ondernomen heeft, die bleef maar proberen, en was er dan ook bijna! zeker dikke respect man :thumb:. Michaël kon het volledige eerste stuk afleggen zonder stop, maar moest toch ff stoppen in het midden van de boch, wat hem natuurlijk veel tijdverlies opbracht omdat hij vanuit een dood punt moest zien te draaien. Hij is er dan toch geraakt binnen de tijd, en zeker niet traag ook :thumb: Dan was ik aan de beurt! Mijn begin ging iets beter, ik kon de volledige eerste 30m afleggen, INCLUSIEF het keerpunt, ik kon dus opnieuw vertrekken uit een rechte lijn. Op de laatse 15m toch nog telkens om de 5m moeten ff stilleggen, maar ben toch 11 seconden vlugger dan spike binnengekomen :D (ter informatie, enkel magnesium mocht, geen straps of what so ever)

Car Deadlifts:
Een auto waaraan aan de achterkant twee pinnen zijn gemonteerd deadliften (zelfde auto van de medley). De gewichten die ik hier neerzet zijn de gewichten die in de kofferbak lagen, dus zonder het gewicht van de auto!!!
Olav kon al niet mee van in het begin met 200kg, dus dat bracht hem op de laatste plaats voor dit onderdeel. Michaël heeft het tot een 300kg geschopt (damn zijn handen waren naar de kloten, vel er overal af :D), ik tot 375kg en een near miss met 400kg. Wetend dat de profs tot zo'n 460 zijn geraakt, en een enkeling (jimmy) tot 500, vind ik dit zeker niet mis voor de jongste deelnemer :D

Balls of Steel (aka Atlas Stones):
8 gewichten van 70 - 80 - 90 - 100 - 110 - 120 - 130 - 140kg opheffen en op schragen plaatsen. Olav kwam niet verder dan de eerste steen. Michaël was beter met 100kg als ik me niet vergis, en een near miss met 110. Ik dacht echt dat het onderdeel me niet ging liggen, maar hey ... het was het laatste onderdeel dus men laatste kans om nog ff te bewijzen dat ik meekan met de profs :D Ben dan ook tot het einde geraakt!!! Een ****ing grote ijzeren bol van 140kg !!! Heb dit binnen de 2 minuten gedaan, en was dan ook de enige non-prof die ze allemaal gekunt heb.

Resultaat: Olav laatse plaats, Deejay_Spike 9de of 8ste plaats, en ik 6de plaats (net na de profs :D). Paar vermeldingen die nog interessant zijn in het klassement: Olav was de lichtste deelnemer, ik de jongste (2de jongste was 21 ofzo) en deejay spike .. tja die heeft geen excuses :D

Was een leuke dag, we hebben alledrie €50 prijzengeld gekregen, 2 t-shirts van Palm en 1 van Jupiler :cool: Dit is wel voor herhaling vatbaar, mss moet ik toch maar proberen powerlifting en strongman te combineren :)
 
Btw nu ff serieus: ik own spike :D Op de twee onderdelen waar hij beweerde zo goed in te zijn (timberwalk en balls of steel) heb ik hem gewoon ge-ass kicked :D
 
Stoer jongen stoer :)
 
joy :D

was echt wel leuk! maar veel zwaarder dan 2 jaar geleden!

ik had wel graag 350 geprobeerd maar mijn handen...


voor de stones of strength. ik weet het niet, ik peis da'k gewoon leeg was of zo... normaalgezien krijg ik de 110 omhoog en op de tafel, maar nu... en dan nog als laatste onderdeel zeg...
 
MonsterStrength zei:
Btw nu ff serieus: ik own spike :D Op de twee onderdelen waar hij beweerde zo goed in te zijn (timberwalk en balls of steel) heb ik hem gewoon ge-ass kicked :D


timberwalk scheelde het toch slechts 11 seconden lol :D
maar ge hebt zeker goe gevochten! en da voor 17 jaar! lol ik peis da paar van die strongman toch soms efkes hebben moeten kijken hahaha
 
Hey proficiat ,


Vind deelnemen alleen al winnen , zeker als je de tegenstanders bekijkt .

Wie was trouwens de winnaar ? Jimmy of Jan ??
 
jimmy was hands down de winnaar...

trouwens idd, in zo'n wedstrijd is deelnemen al veel, want ge moet het tenslotte doen! is heel wat anders dan achter je pc'tje vertellen hoe groot en sterk je wel niet bent :D
 
Deejay_Spike zei:
trouwens idd, in zo'n wedstrijd is deelnemen al veel, want ge moet het tenslotte doen! is heel wat anders dan achter je pc'tje vertellen hoe groot en sterk je wel niet bent :D


Idd, zeker met al dat volk dat staat te kijken.
Oja, heb die band drie keer kunnen omdraaien ;)
 
jan owned dus :D


:booty: Belgium 10 points

Netherlands ....... :D
 
btw, eindigde 6des met truck pull... was samen met farmers walk een van men beste onderdelen
 
Heb al 1 foto ontvangen van Olav! Ik die car deadlift doe met 375kg en Jimmy die just voor de lock-out zit te zeggen dat ik een zwakke snotneus ben :D

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Mooi verslagje! En goede prestaties:thumbs:.
Trouwens die foto is wel heel mooi vooral als je weet wat die Jimmy je toe fluistert:D
 
Hele goede prestaties gasten! :thumbs:

De volgende keer mss iets beter voorbereiden dan? ;)
 
Leuk verslag... Toch heel andere koek dan de 1e keer dat dit was spike?

Maar leuk om te lezen dat jullie t zo ver schoppen!
 
Mooi verslag !

en proficiat, ik doe het jullie niet na !
 
matthieu zei:
Leuk verslag... Toch heel andere koek dan de 1e keer dat dit was spike?

Maar leuk om te lezen dat jullie t zo ver schoppen!


echt wel! was trouwens véél beter georganiseerd! dit kan later met de goede middelen uitgroeien tot een officiële 'sterkste man van België'! misschien nog harder trainen, nog sterker worden en af en toe met wat strongman stuff spelen en volgend jaar iets beter voorbereiden :D
 
mooie prestatie dries :)

en spike...mooi geprobeerd :D
 
Back
Naar boven