Fitness Seller

Sterkste Man van Merchtem: verslag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ja top man... lijkt er dus op dat DL de belangrijkste oefening is die voordeel brengt bij de games
 
Nee man, je moet het afzonderlijk zien. Bv voor car deadlifts ben je goed met zware rack pulls, voor atlas stones met zercher deadlifts en zware cheat style front raises, tire throw moet je gewoon veel snelheid kunnen maken, en ga zo maar door .... :)
 
't beste is nog pl cominbineren met event training
 
Deejay_Spike zei:
't beste is nog pl cominbineren met event training
Wil ik doen off season (meer dan 10 weeks out van EK of WK), de max effort training om en om wisselen week in de gym, week events :)
 
zeer vet! En nog goede resultaten ook: Feli voor ons krachtige stel belgen!
Hoop zelf ooit ook nog eens mee te kunnen doen met een dergelijk evenement. Zou wel de vervulling van een jongensdroom zijn :D
 
en waar zou ge die events trainen? :D ik zou feitelijk es bij de Jimmy moeten gaan trainen, zou cool zijn lol :)
 
builderB zei:
zeer vet! En nog goede resultaten ook: Feli voor ons krachtige stel belgen!
Hoop zelf ooit ook nog eens mee te kunnen doen met een dergelijk evenement. Zou wel de vervulling van een jongensdroom zijn :D


de eerste keer dat ik dat heb meegedaan was dat voor mij ook de vervulling van een jongensdroom :D
 
Deejay_Spike zei:
en waar zou ge die events trainen? :D ik zou feitelijk es bij de Jimmy moeten gaan trainen, zou cool zijn lol :)

Niet zo moeilijk? Zijn zat dingen zelf te maken: yoke (dikke paal en er met touwen zandzakken aanhangen), atlas stones (strandbal met plaaster bedekken en dan die vorm opvullen met cement), tire (men huidige band verzwaren met cement), ... :)
 
Monsterstrenght: wat is plaaster? En hoe maak jij de bal weer dicht als je de cement erin hebt gestort? Of hoeft dat niet omdat de cement er toch niet uitkomt en vastzit aan de bal?
 
Die bal dient enkel voor de vorm. Maar is die plaaster wel stevig genoeg rond een strandbal???

Plaaster = gips
 
k denk dat een dergelijke bal cement aan duizend stukken valt als je m op iets anders dan zand laat vallen..... Zul je toch echt een wapening in moet aanbrengen imo
 
MonsterStrength zei:
atlas stones (strandbal met plaaster bedekken en dan die vorm opvullen met cement)

goed te doen:
[Link niet meer beschikbaar]
 
het belangrijkste om de bal stevig te maken is ervoor te zorgen dat er geen luchtbellen zitten in de bal, dat is net wat het fragiel maakt. als je geen luchtbelletjes erin hebt dan heb je een zeer stevige bal.
 
dit vind ik een van de betere pagina's over het maken van je eigen atlas stones : [Link niet meer beschikbaar]

edit : wie handig kan omgaan met glasvezel :D

[Link niet meer beschikbaar]
 
Weet iemand btw hoeveel kg je als beginner (90kg bank - 150kg squat - 175kg dl) kan tillen met een atlas-steen? Ik ga vandaag namelijk aan de slag om al mijn strongman gear te maken (begin met een sledge en atlassteen). Is een basketball-formaat genoeg voor een noob?
 
basketbal is wat klein

lees de sites eens door, ik weet nu niet of de diameters zijn opgeschreven, zou logischerwijze wel moeten.

nu zeggen WAT je kan heffen, gn id, ik zou zeggen tot 100kg misschien? maar zelfs dat is een educated guess. kan je echt niet zo zeggen. ik heb mensen gezien die 290kg kunnen deadliften en zwaar hebben gesukkeld met 130kg... heeft veel te maken met vorm van de bal grootte, techniek en conditie (naargelang dit de eerste of de laatste event is of ergens tussenin)
 
Oh, laat maar - ik zie de diameters + bijbehorende gewicht al onderaan staan bij zo'n site die hier gegeven was; heb hier nog een skippybal waarmee ik een 100kg steen kan maken.
Maar welk soort cement kun je het beste gebruiken, want met ' q5000' kun je in de winkel hier weinig beginnen, of boeit dat niet zo?
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan dames, volgende keer is die top3 voor jullie. :)
 
Back
Naar boven