Fitness Seller

Sterkste Man van Nederland 1979

Bezoekers in dit topic

RealDutchPower

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 jul 2006
Berichten
951
Waardering
16
Nu geplaatst op Real Dutch Power:

de uitslag en een kort verslag van de allereerste wedstrijd om de titel 'Sterkste Man van Nederland' in 1979. Deze allereerste Sterkste Man van Nederland werd gewonnen door de toen 43-jarige Gerard Du Prie.

http://www.realdutchpower.nl/historie/smnl1979.htm

Voor nuttige toevoegingen, positieve opbouwende kritiek, e.d. hou ik mij aanbevolen!
 
1979 was een goed jaar :D
 
Precies een topjaar!
 
Erg leuk om te lezen hoe het in NL begonnen is. Geloof dat het in Amerika is begonnen met wedstrijden met oa Lou Ferrigno (onze groene held) en ik dacht ook Franco Culumbu (als ik het goed schrijf) Dank je voor de info Jan!
 
1979 was een hééél goed jaar zelfs!
 
Tof verslag!
 
leuk man Jan ! Mooi om dit soort dingen terug te lezen :)
 
Telefoonboeken scheuren :D

prachtig :P
 
erg leuk om dat weer eens te lezen!
 
Mooi verslag Jan, kan me nog vaag iets herinneren van deze wedstrijden.
was meestal op de Avro, in '79 was ik 8 jaar dus al een tijdje geleden.
 
Dankjewel allen. Daar doe ik het voor. Als ik mijn huiswerk goed heb gedaan was de eerstvolgende Sterkste Man van Nederland pas weer in 1983. Ook weer gewonnen door Gerard Du Prie. Geen idee waarom er in de tussenliggende jaren geen Sterkste Man van Nederland heeft plaatsgevonden. Wat is er wel gebeurd in die periode (1979-1983)? Iemand die dat weet toevallig?
Jammer genoeg ben ik nog steeds niet in het bezit van een tape of dvd van de uitzending van 1983. Ook het media archief in Hilversum heeft dat jaar niet in hun collectie zitten! Misschien dat iemand onder jullie nog mensen kent die in die tijd in het sterkste man wereldje vertoefden en kan vragen of iemand nog ergens op zolder onder een hele dikke laag stof een video heeft liggen waar dat jaar op staat.

UPDATE
Verdere feiten: dit jaar is het dus 30 jaar geleden dat de Sterkste Man van Nederland voor de allereerste keer werd gehouden. Echter, de wedstrijd van dit jaar was pas (!) de 23e keer dat de Sterkste Man van Nederland plaats vond. Dus in 2011 hebben we een jubileum: de 25e!!!!! Het zou leuk zijn als ik voor die tijd het hele historisch overzicht compleet heb!
 
Laatst bewerkt:
1982 Simon Wulfse Gerard du Prie Huub van Eck Dronten (De Meerpaal)

zo heb je het in Wiki gezet Jan.
 
1982 Simon Wulfse Gerard du Prie Huub van Eck Dronten (De Meerpaal)

zo heb je het in Wiki gezet Jan.

Ik heb nooit iets in Wiki gezet! Dus wat daar in staat is niet van mij afkomstig.

Bedankt voor deze info. Wel gek eigenlijk dat ook op de site van Sport-o-Med (Marcel Mostert) het jaar '82 niet staat vermeld als dat er een Sterkste Man van Nederland heeft plaatsgevonden. Ik ga hier mee aan de slag om dit ook uit andere bronnen bevestigd te krijgen.
Hoe kom jij eigenlijk aan deze info? Heb je hier wat van (krantenknipsel of zo)? Of ken je iemand van die mensen?
 
Zag het ik Wiki Jan, met een link naar jouw site.
 
Hey Jan, heel mooi zo die uitslag en dat verslag! Misschien dat ik je kan helpen. De nr 6 van 1979 is Eric Docter. Hij woont hier maar een paar km vandaan en geeft nog altijd gewichthefles bij Helios in Simpelveld. Ik zal eens langsrijden en vragen of hij nog oude foto's / uitslagen heeft. Trouwens nu 62 jaar en nog steeds een bonk van een vent!
 
Zag het ik Wiki Jan, met een link naar jouw site.

Hoi Porterhouse, natuurlijk ben ik blij en vereerd dat er in Wiki naar mijn site wordt gelinkt. Maar ik heb zelf noit wat in Wiki gezet. Dat wil natuurlijk niet zeggen, dat wat er staat onzein is. Natuurlijk niet. Het zal vast allemaal goed zijn.

---------- Toegevoegd om 17:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:02 ----------

Hey Jan, heel mooi zo die uitslag en dat verslag! Misschien dat ik je kan helpen. De nr 6 van 1979 is Eric Docter. Hij woont hier maar een paar km vandaan en geeft nog altijd gewichthefles bij Helios in Simpelveld. Ik zal eens langsrijden en vragen of hij nog oude foto's / uitslagen heeft. Trouwens nu 62 jaar en nog steeds een bonk van een vent!

Hey Jules, als je dat zou willen doen zou dat heel mooi zijn. Kijk wat hij kan vertellen over die eerste jaren. En als hij wat materiaal heeft over die jaren zou ook mooi zijn.
 
ha die gerard du prie is nu nog steeds vierkant hij komt morgen naar onze training kijken.
Wat natuurlijk inspirerend gaat werken
 
ha die gerard du prie is nu nog steeds vierkant hij komt morgen naar onze training kijken.
Wat natuurlijk inspirerend gaat werken

Kan je niet eens met hem aan de praat komen? Ik heb hem een jaar of vier-vijf geleden eens aan de telefoon gehad, maar hij had toen niet erg veel interesse om over zijn sterkste man verleden te praten, hij hield de boot af.
Maar misschien denkt hij er nu anders over. Ik zou graag eens met hem willen praten en zeker met het oog op het komend jubileum! Zou je voor mij willen lobbyen bij hem en zijn tel.nr. voor mij willen vragen?
 
Back
Naar boven