MuscleMeat

Sterkste man van 't Hoekie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik laat kennelijk wel gelijk een indruk achter waar ik kom.
Maar ook ik ben een nederig beginnend strongman.
Zo voelde ik me wel bij het aanschouwen van al dat geweld gisteren, en toen Jarno naast me kwam staan voelde ik me echt nog maar een ecto.:D

(ik vind het wel geweldig dat dat bij deze sport gewoon kan, de beginners en de reuzen die met elkaar praten, trainen en noem maar op, dat zul je in het voetbal echt nooit zien.)
 
Volgens mij voorspelde iemand hier dat Bas hoog zou eindigen.
kan iemand mij dan les 2 uitleggen. Maar tevens iedereen gefeliciteerd.
iK HAD WACKONIELSIE BELOOFT WAT IN HET OOR TE VERTELLEN GELOOF IK.
maar ben er tijdens de wedstrijd niet aan gekomen om hem dat te vertellen en als ik die dan aan wacko vertel dan blijft dat ook tussen wacko en mij;):D
 
dat is zo roy!!:D..

maar volgende keer wel fluisteren he:P haha
 
Kanttekeningen

1:Bas Roessen
2:Evert Kreuze en Fouad Hsaini
4:Jan-Pieter Neuteboom
5:Geoffrey van Rangelrooij
6:Richard van der Linden
7:Dave Mossing en Raymon Mercks
9:Maurice Hellenbrand
10:Jeroen Kamman

Nog ff de volgende kritische op-/aanmerkingen:
Nrs 1 t/m 6:
Jongens, klasse! Was een mooie strijd! Leuk dat Bas mee gaat doen aan het stuivertje wisselen.
Nrs 7:
Jammer Dave, het zit je niet mee.
Raymon, Blessure? Zeg dat dan; Dit is toch niet een Sterkste Man van Zwitserland waardig?
Nr 9:
Maurice, alleen startgeld ophalen? Neem een voorbeeld aan Tom V en Robin B.
Nr 10:
Mooi meegedaan Jeroen! Toch de stap gedaan!

Ja, Ja, ik ben kritisch!
 
Nog ff de volgende kritische op-/aanmerkingen:
Nrs 1 t/m 6:
Jongens, klasse! Was een mooie strijd! Leuk dat Bas mee gaat doen aan het stuivertje wisselen.
Nrs 7:
Jammer Dave, het zit je niet mee.
Raymon, Blessure? Zeg dat dan; Dit is toch niet een Sterkste Man van Zwitserland waardig?
Nr 9:
Maurice, alleen startgeld ophalen? Neem een voorbeeld aan Tom V en Robin B.
Nr 10:
Mooi meegedaan Jeroen! Toch de stap gedaan!

Ja, Ja, ik ben kritisch!


Ik kan kort zijn over de prestatie van Raymond.
In de wedstrijd zaten 3 typische powerliftingonderdelen.
Hiervan is bankdrukken iets waarvan ik weet dat Raymond dat zowieso nooit doet.
En eigenlijk traint hij squat en DL ook niet specifiek in de sportschool, vandaar dat hij hierop ook niet zo goed scoort.
Maar de typische strongmandingen zoals timbers, yoke, wheelflip en truckpull zijn dingen waar hij wel heel sterk in is.
Want de yoke won hij wel mooi in deze wedstrijd.
Maar 3 van de 6 onderdelen lagen hem niet en de powerlifters onder de deelnemers hadden hier een forse voorsprong (want waarom wint hier anders Bas Roesen)

Raymond is gewoon een van nature al heel sterke gast die in 1 ding heel erg goed is, en dat is met zware dingen zeulen.
Als de wedstrijd hem dan ook ligt (bv. timberwalk, boom, yoke, wheelflip, stones en truckpull) zal hij hier veel beter op scoren.

Van Maurice weet ik dat hij helemaal niet zo sterk is op zaken als DL en SQ, maar dat conditionele dingen hem vaak wel beter afgaan.
Dat zie je bij de yoke (2e tijd) en de medley (een van de 4 en een van de lichtere deelnemers die de slee over de finish trok)
De bench sloeg hij over wegens een schouderblessure, waarvan ik weet dat hij die al een tijd heeft.
Voor Maurice en Raymond geldt dus allebei, als ze de typische powerliftingonderdelen, en dan vooral SQ en DL meer serieus in hun training gaan aanpakken ze ook veel beter kunnen scoren in dit soort wedstrijden.
 
Ik vind dit zeer mooi verwoord en zo is het!!
Ik kan ook heel erg kritisch zijn en mij kritisch uitlaten over bepaalde mensen die op de wedstrijd waren en die gewoon niet meedoen.
en daar bedoel ik mee meerdere wedstrijden die hoog op nationaal niveau liggen,in geheel nederland en die strijden ook alleen maar op op de nationale wedstrijd sterkste man van nederland.
en maurice hellenbrand had ook een schouder blessure daar loopt hij al erg lang mee maar staat daar wel in de line-up.(zonder een of andere uitreden deed hij wel mee).dusssssss.....
En daarbij Raymon Merckx is een waardige 2-voudige sterkste man van Zwitserland,ik ben erbij geweest heb hem gecoacht en Fouad was daar en nog enkele mensen die dit kunnen beamen,iedereen heeft wel eens een badday.
Maar hij stond ook weer 5 dagen na de wedstrijd in Zwitserland in Hollandscheveld,PUUR OP ZIJN EIGEN OERKRACHT,EN HIJ HEEFT GEEN SPONSORS DIE HEM EEN ZETJE IN DE RUG GEEFT.
als het op echte eigen pure (oer)kracht ging hier in nederland,dan was hier in nederland niemand sterkste man waardig,op een man na en dat is RAYMON MERCKX,en ik kan het weten
dat deze jongen een brok lekker zuiver puur limburgs natuur is!!
Dus als we dan met pure krachtmetingen gaan gooien,kan ik ook zeer kritisch uit de hoek komen.
en dan laten het jongens op hoog nationaal niveau het ver achter hem,wie de bal kaatst kan hem terug krijgen en hard ook!!
 
Ik vind dit zeer mooi verwoord en zo is het!!

Ik ben het helemaal met je eens!
Het geeft ook een duidelijke verklaring voor het feit dat Raymond hier niet mee kon komen en waarom Bas hier kon winnen.
Bedankt voor de duidelijke uitleg Tom.
Ik, als leek, ga van de laatste uitslagen uit;
Kampen: 1 JP, 2 Fouad
Vlaanderen: 1 JP, 2 Fouad, 3 Raymond
Zwitserland: 1 Raymond
en verwacht dus ook dat het zou gaan tussen deze 3 en enkele anderen.

Maar door de duidelijke uitleg van Tom weet ik nu dat de onderdelen de wedstrijd kunnen beïnvloeden.
 
Laatst bewerkt:

Ik bedoel hiermee dat het leuk is dat Bas zich in de strijd mengt om de 1e, 2e, 3e plaats omdat het nu leek dat het alleen tussen JP en Fouad ging.
 
Als ik niet op mn plaat was gegaan met die yoke was dat waarschijnlijk ook wel zo geweest, tenminste als ik de punten uitslag zo is bekijk op RDP.

Maar ja als..haha.
 
moet je gewoon rechtop blijven he ;)
 
Bedankt voor de tip! Zal dr proberen aan te denken de volgende keer...lol.
 
soms zit het mee en soms zit het tegen!!!!
Maar als je basis goed is kan je altijd meevechten voor de top 3 plaatsen ben ik van overtuigd.
Ik heb de laatste tijd ook veel pech gehad op wedstrijden,maar je moet je eigen gewoon weer terugvechten in de wedstrijd.
Dit deed JP ook in het Hoekie en werd toch nog bijna 3de!!!!
Dave heeft gewoon heel veel pech duur blessures en daar kan je niets aan doen.
En Raymon staat er ook altijd en vandaag was zijn dag gewoon niet denk ik!??
 
Die yoke is gewoon een onding, zal het tegen Senny zeggen ook als ik hem weer spreek (moet hij maar tegen kunnen). Een goeie yoke moet zo gemaakt zijn dat hij niet kan vallen. We zagen het in Kampen en we zagen het nu weer!

Wat Raymon betreft, we hebben gezien dat hij in Zwitserland gewoon goed gepresteerd heeft. We weten dat Fouad beresterk is en op vijf onderdelen deed Raymon het toch beter. Dus Raymon kan het wel. En inderdaad, pure powerlifting onderdelen zijn niet zijn ding (evenmin als voor mij trouwens) en had blijkbaar een slechte dag. Gewoon jammer.
 
Ik vind dit zeer mooi verwoord en zo is het!!
Ik kan ook heel erg kritisch zijn en mij kritisch uitlaten over bepaalde mensen die op de wedstrijd waren en die gewoon niet meedoen.
en daar bedoel ik mee meerdere wedstrijden die hoog op nationaal niveau liggen,in geheel nederland en die strijden ook alleen maar op op de nationale wedstrijd sterkste man van nederland.
en maurice hellenbrand had ook een schouder blessure daar loopt hij al erg lang mee maar staat daar wel in de line-up.(zonder een of andere uitreden deed hij wel mee).dusssssss.....
En daarbij Raymon Merckx is een waardige 2-voudige sterkste man van Zwitserland,ik ben erbij geweest heb hem gecoacht en Fouad was daar en nog enkele mensen die dit kunnen beamen,iedereen heeft wel eens een badday.
Maar hij stond ook weer 5 dagen na de wedstrijd in Zwitserland in Hollandscheveld,PUUR OP ZIJN EIGEN OERKRACHT,EN HIJ HEEFT GEEN SPONSORS DIE HEM EEN ZETJE IN DE RUG GEEFT.
als het op echte eigen pure (oer)kracht ging hier in nederland,dan was hier in nederland niemand sterkste man waardig,op een man na en dat is RAYMON MERCKX,en ik kan het weten
dat deze jongen een brok lekker zuiver puur limburgs natuur is!!
Dus als we dan met pure krachtmetingen gaan gooien,kan ik ook zeer kritisch uit de hoek komen.
en dan laten het jongens op hoog nationaal niveau het ver achter hem,wie de bal kaatst kan hem terug krijgen en hard ook!!


How how Roy,

Ik moet je hier toch ff corrigeren. Ik vind dat je nu wel heel erg op je teentjes getrapt doet. En gaat dan maar gelijk op heel veel andere tenen staan. en het belangrijkste nog ook op die van mij. Terwijl ik nu in die elf jaar dat ik op nationaal niveau mee doe bij mijn weten nog nooit van Raymon verloren heb.
Kritiek hebben is af en toe goed, maar om dan de prestaties van andere naar beneden te praten vind ik niet kloppen Raymon is absoluut sterk. Hij heeft door iets in het verleden nooit mee gedaan en de Sterkste Man v NL.
Maar er staat hem nu eigenlijk niets meer in de weg om volgend jaar deel te nemen aan deze wedstrijd. Op deze wedstrijd kan hij alle soms onterechte kritiek van zich af gooien.
Dus......

Als de mannen die aan het NK mee hebben gedaan zich niet fit genoeg vinden om aan andere wedstrijden deel te nemen. Is dat hun goed recht.

En ik vind het niet aan jouw als coach van Raymon om daar kritiek op te hebben. Raymon's prestaties spreken voor hem. Dat moet jij niet doen door prestaties van anderen te bekritiseren.
 
yoke

hallo mensen Senny hier,
De yoke gaan we veranderen,ik ken dat ding van haver tot gort en het is me eigenlijk ontglipt dat ie weleens gevaarlijk kon zijn voor mensen die voor de eerste keer deze yoke op de nek hebben(mijn excuses hiervoor)!!!!!!
Wat ik nog kwijt wil is dat de wedstrijd echt heel zwaar was,ik weet het want ik heb mezelf helemaal voorbereid op deze wedstrijd,ik wou voelen wat de deelnemers ook voelden!!
Alleen zo kon ik bekijken wat er mogelijk was kwa gewichten.
En ik kan je vertellen dat alle deelnemers GEEN EEN UITGEZONDERD een topprestatie hebben geleverd getuige de reacties in hollandscheveld in de dagen na de wedstrijd,waardering allom
BEDANKT jullie deelnemers jullie waren een reclame voor de sport dit was alle energie die ik er in heb gestopt meer dan waard SUPER SUPER Senny
 
nogmaals amen :D
 
Back
Naar boven