Fitness Seller

Sterkste man voorbereiding. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wannabeestrong

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
4.931
Waardering
583
Lengte
1m80
Massa
126kg
Vetpercentage
> 50%
Hoe bereiden jullie je voor op een wedstrijd?
Ik bedoel in de zin van hoeveel rust vantevoren en dergelijke.
Ik zelf ben van plan de week van tevoren niet te trainen maar is dit wel nodig?
 
Een week rust voor een wedstrijd is vrij gebruikelijk, maar het is een gevoels kwestie de week voor de wedstrijd word je niks sterker meer, ook dit moet je weer door ervaring leren.
 
Ok hou ik het op een week.
Veel rustweken heb jij dan btw hehe:D
 
Ja daar heb je gelijk in als je in het wedstrijd seizoen veel wedstrijden draait, en ook nog kort achter elkaar dan doe je eigelijk alleen maar die wedstrijden en komt er van een aantal goede trainingssessies achter elkaar neer zetten niet veel meer terecht. Ook omdat je na een goede zware wedstrijd ook nog is een week moet herstellen..
 
is dat echt zo joh, na een zware training ga je toch ook niet vrijaf om te herstellen. Zowieso wat recovery werk of wat anders, GPP werk, etc.
 
Ligt er een beetje aan, ik heb vaak kleine peintjes die vervelend zijn maar vrij snel weer weg, denk aan blaren op je handen, onder armen geschaafd, beetje last van je polsen, etc etc..dat kost allemaal tijd.
Maar je hebt gelijk ik train wel maar is meer onderhoud/herstel zoals jij al aangeeft.
Echt sterker worden, in je trainingen dan is in zon periode, voor mij althans bijna niet te doen.
Ik heb toch wel een aantal trainingen lees weken achter elkaar nodig om naar een pr toe te werken of een goede serie neer te zetten en als je bv 6 wedstrijden draait in 4 maanden is dat toch lastiger.
 
begrijp ik, maar die wedstrijden aan zich zullen niet genoeg zijn om je krachtlevels (en ik denk je zelfvertrouwen) hoog te houden. Is het daarom tussendoor niet van belang dat je juist zwaar traint, niet zozeer voor een nieuw pr, maar als onderhoud?
 
Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen gaan hier. De trainingen zijn wel zwaar en ik train de onderdelen ook en dat gaat ook steeds beter mede door meer ervaring. Maar om op een hoger niveau qua kracht te komen en dit terug te zien in mijn gymlifts: denk aan militairy press, deadlift, squat heb ik tijd nodig of beter gezegd een aantal goede trainingen achter elkaar. Hoeveel zijn dit er? Ligt er aan maar denk dan toch wel aan 4-6 trainingen en dit kost tijd.
Dus idd tussen wedstrijden in en dan vooral wedstrijden die elkaar snel opvolgen is het meer proberen de kracht die je hebt vast te houden.
 
oke, begreep ik je inderdaad verkeerd. Dank voor je uitleg.

ff een andere vraag, hoe belangrijk is een sterke bench voor een sterkste man atleet?
 
oke, begreep ik je inderdaad verkeerd. Dank voor je uitleg.

ff een andere vraag, hoe belangrijk is een sterke bench voor een sterkste man atleet?

Hoe vaak zie jij vlak banken als onderdeel in een sterkste man wedstrijd? Eigelijk zegt dit al genoeg.
Je zou je moeten concentreren op overhead presses in allerlei variaties. Als je echt wil banken doe dan board presses, incline presses of floor presses, allemaal goede oefeningen om je triceps te ontwikkelen en sterke triceps zorgen weer voor een sterke overhead press, die in sterke man wedstrijden altijd terug komt.
Als je een absolute beginner bent kan je wel vlak banken om je upperbody kracht op te bouwen.
 
Maar we gaan een beetje offtopic. Ik zou graag alle vragen beantwoorden, maar start dan ff een nieuw draadje. Kunnen we allemaal van elkaar leren.

Grz Jan-Pieter.
 
inderdaad, thnx
 
is dat echt zo joh, na een zware training ga je toch ook niet vrijaf om te herstellen. Zowieso wat recovery werk of wat anders, GPP werk, etc.

Is echt zo, na het EK en WK heb ik ook een volledige rust week nodig omdat mijn lichaam volledig naar de klote is van de wedstrijd. Vooral de emotionele stress zorgt ervoor dat een wedstrijd veel harder is voor je lichaam dan zelfs de zwaarste training.
 
emotionele stress? Gaarne wat meer uitleg MS...

Kan me er namelijk niks bij voorstellen
 
Wat ik ervaren heb, is dat je zo'n wedstrijd beleefd als in een roes. Een roes van concentratie, geen hongergevoel en veel adrenaline.
Is idd zwaar voor je lichaam!
 
Idd, de adrenaline stroomt echt een volledige dag door je aderen, je staat in het middelpunt van de belangstelling, van de lifts hangt mss een wereld titel af, .... daar ben je echt kapot van achteraf.
 
oké, duidelijk!
 
Back
Naar boven