MuscleMeat

Sterkste man/vrouw Ede 2009

Bezoekers in dit topic

Starter20

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
4 feb 2006
Berichten
28.280
Waardering
1.389
Lengte
1m80
Massa
90kg
ik zat zomaar een beetje op RDP rond te kijken naar leuke wedstrijden in juni t/m aug en toen zag ik die Ede staan. Vorig jaar hadden daar flink wat forumgasten aan mee gedaan dus ik vroeg me af of iemand zich daar al voor in had geschreven? zo ja, zijn jullie/ben je dan ook ingelicht of het kwa squats en deads om full rom of pl squat+deads gaat? of is het partial werk?

als ik namelijk kijk daar: http://www.realdutchpower.nl/aankondigingen2009/ede.htm dan heb je squat en deadlift met openingsgewicht van 200 kilo, dan wil je dus sterke jongens aantrekken lijkt me, maar dan is de verhouding tussen dat en een tire van 300 kilo voor 4 flips toch een beetje vreemd? of het moet echt een hoereding zijn waar je geen grip op krijgt ofzo... maar dan nog, voor de jongens die 200 als openingsbeurt op een squat gaat zetten moet zijn tire niet echt zwaar zijn

truckpull weet ik niet of het licht of zwaar is en forward hold ook niet...

p.s. ik weet dat het nummer van de organisator der bij staat, dus ja ik weet dat ik em gewoon kan bellen ;)
 
klinkt als een organisator die niet weet waarmee ie bezig is?
 
Wedstrijd in Ede!!

Standaard de leukste wedstrijd van het jaar in een prachtige volksbuurt met 3 coffeeshops like that shit.

Onderdelen zitten elk jaar vreemd in mekaar maar boeiend is altijd een leuke dag daar.

Squat zullen ze wel terugdraaien met de tijd tot lagere startgewichten.
 
klinkt als een organisator die niet weet waarmee ie bezig is?

kan, maar het kan ook weer zijn dat het zon squat is dat je op een boven par bench moet gaan zitten en een deadlift variatie met een beperkte rom

Wedstrijd in Ede!!

Standaard de leukste wedstrijd van het jaar in een prachtige volksbuurt met 3 coffeeshops like that shit.

Onderdelen zitten elk jaar vreemd in mekaar maar boeiend is altijd een leuke dag daar.

Squat zullen ze wel terugdraaien met de tijd tot lagere startgewichten.


ben benieuwd, weet nog wel dat er vorig jaar hele andere onderdelen in zaten en dat er veel members mee deden
 
ik heb die gast ook alles gebeld want 200 squat leek me ook at bruut en hij zei alleen " 90 graden squat" dus waarsch is quarter goed maja is bullshit natuurlijk, beetje jammer wan voor de rest leuke wedstrijd
 
vorig jaar ook mee gedaan!was beetje lamme shit
een truck die niet te pullen was
zou een 180kg dl op reps komen maar werdt 175kg omdat de schijfjes niet pasten.
Maar jah die 200 squat zal wel een 3/4 benchsquat worden net als bij sterkste krachtspoter van NL 2008
 
beetje marginale wedstrijden :p
 
ik heb die gast ook alles gebeld want 200 squat leek me ook at bruut en hij zei alleen " 90 graden squat" dus waarsch is quarter goed maja is bullshit natuurlijk, beetje jammer wan voor de rest leuke wedstrijd

lol. oke, daar werd je dus niet echt wijzer van :o
 
Ede is wel grappig. Twee vrienden van mij vorig jaar aan mee gedaan, zonder odd's te trainen en hebben het nog helemaal niet zo slecht gedaan. Sfeer was heel goed, organisatie kwa wedstrijd een beetje knullig, maar met hele goede bedoelingen. :rolleyes:
 
Precies, ze zetten zich in voor de sport en al loopt het soms niet gesmeerd ik waardeer Andre en consorten enorm.
 
Ik heb misschien ''minder verstand'' van strongmen maar als je al problemen hebt om te starten met 200kg squat en deadlift dan heb je daar toch niks te zoeken ?

Lift it or go home..
 
Ik heb misschien ''minder verstand'' van strongmen maar als je al problemen hebt om te starten met 200kg squat en deadlift dan heb je daar toch niks te zoeken ?

Lift it or go home..

Mee eens.. Maar ik meen dat Ede een C wedstrijd moet zijn..

Daarbij vind ik 4 flips met een band van 300kg niet echt uitdagend...
 
Ik heb misschien ''minder verstand'' van strongmen maar als je al problemen hebt om te starten met 200kg squat en deadlift dan heb je daar toch niks te zoeken ?

Lift it or go home..

persoonlijk heb ik een dl van 200 (Waarsch meer, allang nie meer getopt) maar ik kom bij lange na niet aan een 200 squat:P 200 squat raw (er van uitgaande dat meeste strongman geen suits en shit hebben) is iets wat weinig "c athleten" hebben hoor
 
Tommy, dit is uit nieuwsgierigheid hoor, hoe sterk ben jij eigenlijk? Je bent echt lomp groot :P

En ansich heb je gelijk kwa het strong gedeelte, maar als je de sport groter wilt krijgen, moet je ook laag drempelige wedstrijden opzetten. Net zoals de fjes bij voetbal, men moet ergens beginnen.
 
Tommy, dit is uit nieuwsgierigheid hoor, hoe sterk ben jij eigenlijk? Je bent echt lomp groot :P

En ansich heb je gelijk kwa het strong gedeelte, maar als je de sport groter wilt krijgen, moet je ook laag drempelige wedstrijden opzetten. Net zoals de fjes bij voetbal, men moet ergens beginnen.

200kg squat als start gewicht noem ik niet bepaald "laag drempelig".
 
Tommy, dit is uit nieuwsgierigheid hoor, hoe sterk ben jij eigenlijk? Je bent echt lomp groot :P

En ansich heb je gelijk kwa het strong gedeelte, maar als je de sport groter wilt krijgen, moet je ook laag drempelige wedstrijden opzetten. Net zoals de fjes bij voetbal, men moet ergens beginnen.

Sterk genoeg om de prestaties te leveren die ik doe laat ik het zo zeggen. ik train anders dan jullie. explosiever maar een deadlift met 300kg halter of hexbarr is geen probleem. bankdrukken is iets wat wij weinig doen omdat dit weinig toegevoegde waarde heeft maar 4 * 200 heb ik al gedaan.
 
Sterk genoeg om de prestaties te leveren die ik doe laat ik het zo zeggen. ik train anders dan jullie. explosiever maar een deadlift met 300kg halter of hexbarr is geen probleem. bankdrukken is iets wat wij weinig doen omdat dit weinig toegevoegde waarde heeft maar 4 * 200 heb ik al gedaan.

Lijkt me wel indrukwekkend als je die 300kg 1,5meter van de grond af trekt met deadliften!
 
Sterk genoeg om de prestaties te leveren die ik doe laat ik het zo zeggen. ik train anders dan jullie. explosiever maar een deadlift met 300kg halter of hexbarr is geen probleem. bankdrukken is iets wat wij weinig doen omdat dit weinig toegevoegde waarde heeft maar 4 * 200 heb ik al gedaan.

4x200 is zeer sterk, netjes.
 
Sterk genoeg om de prestaties te leveren die ik doe laat ik het zo zeggen. ik train anders dan jullie. explosiever maar een deadlift met 300kg halter of hexbarr is geen probleem. bankdrukken is iets wat wij weinig doen omdat dit weinig toegevoegde waarde heeft maar 4 * 200 heb ik al gedaan.

snap dat je meer traint als olympische werpers, maar ferm sterk een ware beer!
 
Ik heb misschien ''minder verstand'' van strongmen maar als je al problemen hebt om te starten met 200kg squat en deadlift dan heb je daar toch niks te zoeken ?

Lift it or go home..

het ging me er meer om dat het met de tire nogal uit verhouding is. ik heb bijvoorbeeld zelf al setjes gedraaid (van 6 reps) met 380 tire, maar een 200 squat zit er nog niet in... voor de jongens die wel 200 als openingsgewicht kunnen pakken moet een 300 tire dus al helemaal niks voorstellen (tenzij je echt 0,0 grip hebt op die band ofzo ;))
 
Back
Naar boven