XXL Nutrition

Sterkste man/vrouw Ede 2009

Bezoekers in dit topic

forward hold is wel tamelijk zwaar ik haalde met 15kg 52 sec. in kerkrade en haalde daarmee op dat onderdeel een 7e plaats van de 20
 
forward hold is wel tamelijk zwaar ik haalde met 15kg 52 sec. in kerkrade en haalde daarmee op dat onderdeel een 7e plaats van de 20

oke. ik begreep van sander dat die truck ook best zwaar is, dus misschien is die tire dan wel gewoon een vergissing of echt een extreem klote ding
 
forward hold is wel tamelijk zwaar ik haalde met 15kg 52 sec. in kerkrade en haalde daarmee op dat onderdeel een 7e plaats van de 20

Zwaar?? hoort eigenlijk 25kg te zijn. Gewoon het gewicht van een vroegere accu.
 
het ging me er meer om dat het met de tire nogal uit verhouding is. ik heb bijvoorbeeld zelf al setjes gedraaid (van 6 reps) met 380 tire, maar een 200 squat zit er nog niet in... voor de jongens die wel 200 als openingsgewicht kunnen pakken moet een 300 tire dus al helemaal niks voorstellen (tenzij je echt 0,0 grip hebt op die band ofzo ;))

De band die afgelopen jaar tijdens het NK in de medley is gebruikt woog 350-360kg
Afgelopen week hebben o.a. Gijs en mike meegetraind met een band van 380kg.
En ik kan je zeggen dat dat niet gemakkelijk ging. En de grip was niet het probleem.
Een band van 300kg kan dus zwaar genoeg zijn voor een B-C wedstrijd.
Ze kunnen er altijd nog 8 -10 flips van maken..
Er zijn veel variabelen waar je rekening mee moet houden. Vooral hoogte en dikte band.
Of je moet je band eens echt laten wegen op een weegbrug b.v.
 
ik heb die gast ook alles gebeld want 200 squat leek me ook at bruut en hij zei alleen " 90 graden squat" dus waarsch is quarter goed maja is bullshit natuurlijk, beetje jammer wan voor de rest leuke wedstrijd

90 graden wil zeggen paralel en dus je heup en knie op 1 hoogte.
Dat is vrij diep. Net boven fullsquat
 
Wàààt, ik moeite met 380?
Was makkie......:p

Pfff ik heb nu nog een stuk of wat paarse plekken op me bovenbenen...haha ;) :D
 
De band die afgelopen jaar tijdens het NK in de medley is gebruikt woog 350-360kg
Afgelopen week hebben o.a. Gijs en mike meegetraind met een band van 380kg.
En ik kan je zeggen dat dat niet gemakkelijk ging. En de grip was niet het probleem.
Een band van 300kg kan dus zwaar genoeg zijn voor een B-C wedstrijd.
Ze kunnen er altijd nog 8 -10 flips van maken..
Er zijn veel variabelen waar je rekening mee moet houden. Vooral hoogte en dikte band.

dan zal het dus inderdaad wel gewoon een kloteband zijn en dan kloppen de verhoudingen wel...

ze zijn dan dus in ieder geval uit op sterke jongens verzamelen daar in Ede

Of je moet je band eens echt laten wegen op een weegbrug b.v.

hij is niet van mij, gewoon degene die vanuit voorschoten naar ridderkerk is verhuist ;)
(maar ik denk niet dat je daar bekend mee bent?)
 
Zwaar?? hoort eigenlijk 25kg te zijn. Gewoon het gewicht van een vroegere accu.

met alle respect is deze wedstrijd nietv oor jou bedoeld, vroeger waren alle wedstrijd voor "echt serieuze" athleten @ kerkrade hadden mensen zat moeite met 15kg en dat waren allemaal fatsoenlijke c atleten (oiig voor het grootste gedeelte)

90 graden wil zeggen paralel en dus je heup en knie op 1 hoogte.
Dat is vrij diep. Net boven fullsquat

dat klopt maar dat bedoeld men niet, iedereen die zegt 90 graden doet in praktijk bijna minder...
 
dat klopt maar dat bedoeld men niet, iedereen die zegt 90 graden doet in praktijk bijna minder...

Ja dan lieg je je eigen broek vol..
Als er 90 gr gevraagd wordt, moet je dat ook doen. Simpel!
Kan je ook deadliften doen tot je knieen.
en volgens mij wou André het ook iets zwaarder maken zodat er wat sterkere jongens kwamen..
 
met alle respect is deze wedstrijd nietv oor jou bedoeld, vroeger waren alle wedstrijd voor "echt serieuze" athleten @ kerkrade hadden mensen zat moeite met 15kg en dat waren allemaal fatsoenlijke c atleten (oiig voor het grootste gedeelte)

No offense, maar sterkste-man moet wel sterkste man blijven. Anders wordt het label "C" al snel een excuus om wedstrijden te organiseren, waar sterke zusjes ook aan mee kunnen doen.

dat klopt maar dat bedoeld men niet, iedereen die zegt 90 graden doet in praktijk bijna minder...

Heb je het hier over jezelf? Of sta je bij iedereen even mee te kijken hoe die squat?
 
Heb je het hier over jezelf? Of sta je bij iedereen even mee te kijken hoe die squat?

kheb het hier niet over mezelf en sta niet met iedereen mee te kijken maar wat ik zo in zn algemeen zie en wat ik met mensen praat zijn de percepties over wat diep genoeg is nogal verschillend. je zou dan een pl scheidsrechter moeten laten kijken maar kweet 100% zeker dat een beurt die gewoon niet diep genoeg is niet word afgekeurd als de athleet zich hard in zet en er een beetje bruut uitziet
 
No offense, maar sterkste-man moet wel sterkste man blijven. Anders wordt het label "C" al snel een excuus om wedstrijden te organiseren, waar sterke zusjes ook aan mee kunnen doen.

we hebben niet allemaal jou genen en toch zijn er slappe mensen (of jong/licht) zoals ik die graag wedstrijdjes doen, daar is C voor gemaakt net zoals in elke sport waarin je ook beginners klasses hebt, en kweet dat jij uberbruut bent en de slapperen maar moeten gaan dammen :rolleyes: maar om 80kg timbers, 90+ logpresses enz. nou sterke zusjes te noemen is een beetje overdreven, 2 a 3 jaar terug had je nog c wedstrijdjes met 70kg timbers en 170kg dl op reps dit is al wat omhooggegaan

niks dan respect voor je hoor maikel maar ik ben hety op dit punt gewoon niet met je eens
 
kheb het hier niet over mezelf en sta niet met iedereen mee te kijken maar wat ik zo in zn algemeen zie en wat ik met mensen praat zijn de percepties over wat diep genoeg is nogal verschillend. je zou dan een pl scheidsrechter moeten laten kijken maar kweet 100% zeker dat een beurt die gewoon niet diep genoeg is niet word afgekeurd als de athleet zich hard in zet en er een beetje bruut uitziet

Ja jij weet het helemaal. Dat is mij al wel duidelijk. Je oordeelt te snel.

we hebben niet allemaal jou genen en toch zijn er slappe mensen (of jong/licht) zoals ik die graag wedstrijdjes doen, daar is C voor gemaakt net zoals in elke sport waarin je ook beginners klasses hebt, en kweet dat jij uberbruut bent en de slapperen maar moeten gaan dammen :rolleyes: maar om 80kg timbers, 90+ logpresses enz. nou sterke zusjes te noemen is een beetje overdreven, 2 a 3 jaar terug had je nog c wedstrijdjes met 70kg timbers en 170kg dl op reps dit is al wat omhooggegaan

Prima voor beginnende sterksteman atleten. Niet voor fitnessers, dus er moet wel een drempel blijven. Zoals Jarno al terecht opmerkte 300kg wheelflip kan al goed zwaar zijn. 85kg timbers en 90+ logliften zijn gewichten die idd eerder "C" waardig zijn.
Dit gewoon om een wildgroei aan zogenaamde "Sterkste-man" te krijgen.
Ik vind 170kg deadlift veel te licht voor "C". 200kg is een mooi gewicht voor reps. Op B-nivo zit je al snel op 240kg op reps.

niks dan respect voor je hoor maikel maar ik ben hety op dit punt gewoon niet met je eens
[/QUOTE]

Mag, maar ik vind dat je teveel klaagt over dat het te zwaar is. Gewoon doortrainen tot je wel het juiste nivo hebt. En niet wedstrijden aanpassen naar beneden omdat ineens half Nederland zichzelf sterkste-man atleet wil gaan noemen.
 
ik vind 200 dl op reps allesinds niet in verhouding staan tot 80kg timbers en 90 log press maar goed dat kan aan mij liggen:P ik doe echt nie mee om me "sterkste man athleet" te mogen noemen...
 
Ik vind 170kg deadlift veel te licht voor "C". 200kg is een mooi gewicht voor reps. Op B-nivo zit je al snel op 240kg op reps.

ben ik het wel mee eens, 200 dead for reps is nice. 200 squat op reps word een ander verhaal, maar then again... hoort de squat eigenlijk wel thuis @ een sm event? das ook discutabel
 
lager als 200 dead zo niet moeten vind ik. Maar dat er C moet zijn ben ik het helemaal mee eens! Je moet toch ergens starten. Competitie geeft net die extra stimulans naast dat je al gewoon met vrienden op de odds traint. Iedereen gaat vanzelf verder naar de B.
Zo stimuleer je wat mij betreft de sport. Sommige organisators mogen wel beter advies vragen aan mensen met meer ervaring over geschikte onderdelen en gewichten.
 
dan zal het dus inderdaad wel gewoon een kloteband zijn en dan kloppen de verhoudingen wel...

ze zijn dan dus in ieder geval uit op sterke jongens verzamelen daar in Ede



hij is niet van mij, gewoon degene die vanuit voorschoten naar ridderkerk is verhuist ;)
(maar ik denk niet dat je daar bekend mee bent?)

Er zit wel veel verschil in banden... Met die 400kg band van Wim kan ik wel flippen, maar dat gaat toch best moeizaam. En met die 380 in Voorschoten kan ik makkelijk 8 flips one-timen....

Maar het is idd een zware wedstrijd. Ik ben tegen die tijd al wat aan het afvallen dus voor mij is het dan niks... De meeste onderdelen trek ik dan nog wel, maar 200squat zit er dan niet meer in ben ik bang.
 
lager als 200 dead zo niet moeten vind ik. Maar dat er C moet zijn ben ik het helemaal mee eens! Je moet toch ergens starten. Competitie geeft net die extra stimulans naast dat je al gewoon met vrienden op de odds traint. Iedereen gaat vanzelf verder naar de B.
Zo stimuleer je wat mij betreft de sport. Sommige organisators mogen wel beter advies vragen aan mensen met meer ervaring over geschikte onderdelen en gewichten.

Mee eens. En ook met Mike eens.

Kijk, het moet wel sterkste man blijven... En niet een sport die een gemiddelde sportschoolbezoeker kan beoefenen.

Ik ben zeker voorstander van C wedstrijden om beginners te trekken. Maar ik vind dat C ook wel van een dermate niveau moet zijn dat je toch wel enigzins sterk moet zijn. En dan denk ik dus ook aan een 200 deadlift op herhalingen, 80 boom op herhalingen, stones tot 140 etc.
 
agree... maar ik vind niet dat squat in een sm wedstrijd thuis hoort... de rest moet ik je gelijk in geven
 
Misschien moeten we D wedstrijd gaan organiseren?
 
Back
Naar boven