Fitness Seller

Sticky: sta je stil met afvallen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

originele naam

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
3.626
Waardering
815
Ik denk dat een sticky dat uitlegt waardoor mensen stil vallen met afvallen een hoop mensen helpt. Vaak zie je topics van mensen die vertellen dat ze een paar weken, maanden, of soms zelfs meer dan een jaar niet meer gewicht kunnen verliezen.

Toegegeven, ze zijn te lui (of onwetend) om een voedingsschema op te stellen maar met zo'n specifieke titel denk ik wel dat mensen in deze situatie het topic lezen.
Deze sticky kan het best in het vetverlies forum.

Mijn suggestie qua inhoud:

"Misschien heb je het al gemerkt, maar het lichaam verliest niet graag vet.
Veel mensen die afvallen komen na verloop van tijd tegen een plateau aan te lopen, waardoor het niet meer lukt om verder af te vallen.

Hier hoef je je niet al teveel zorgen over te maken, want met de juiste voeding en beweging breek je hier met gemak doorheen!

Code:
Q: Ik eet onder mijn behoefte, waarom val ik niet af?
A: Je eet te weinig. Je lichaam heeft meer, en vooral betere voeding nodig om verder af te vallen. Als je consequent je lichaam ondervoed, zal je na een tijdje stil vallen.

Het is natuurlijk ook mogelijk dat je teveel eet. Als je verbruik gelijk is aan je inname zal je niet afvallen.
In beide gevallen is het noodzakelijk om een voedingsschema te maken.
Zorg dat je met je voedingsschema dagelijks je macro's bereikt (aangeraden hoeveelheden vet, eiwitten, koolhydraten e.d.) en volg verder de aanwijzingen in het voedingsschema sticky.

Het is trouwens al een tijdje bekend dat het niet van essentieel belang is om je inname uit te spreiden over 8 maaltijden per dag.
Een effectieve manier van afvallen is Intermittent Fasting, dit is een methode waarbij je 16 uur vast en je maaltijden (meestal 3) in een periode van 8 uur eet.

Je benodigde hoeveelheid calorieën kan je hier
(Harris-Benedict methode, Katch-McArdle als je je vet percentage weet) berekenen. Om effectief af te vallen moet je ervoor zorgen dat je ongeveer 300-500 calorieën minder eet dan je dagelijkse behoefte.

Als je een paar kilo bent afgevallen kan het geen kwaad om een 'refeed' dag te houden. Op deze dag eet je iets boven je verbruik, waardoor je lichaam te weten krijgt dat je het niet ondervoed, om zo weer door te gaan met het verbranden van vet. De refeed geeft je lichaam hiervoor ook weer een beetje extra energie.

Cardio is ook erg goed voor je, het verbeterd je conditie en je valt er van af. Zeker als je wilt afvallen moet je cardio niet overslaan!"

Het is natuurlijk open voor aanwijzingen, tips, edits e.d. Ik ben geen professional
 
Een effectieve manier van afvallen is Intermittent Fasting, dit is een methode waarbij je 16 uur vast en je maaltijden (meestal 3) in een periode van 8 uur eet.

Zo'n BS.
Sorry
 
Een effectieve manier van afvallen is Intermittent Fasting, dit is een methode waarbij je 16 uur vast en je maaltijden (meestal 3) in een periode van 8 uur eet.

Zo'n BS.
Sorry
Wat moet het zijn dan?
Ik heb het letterlijk overgenomen van leangains.com maar goed..
ik heb zelf nooit IF gedaan dus kan best dat ik uit mn nek lul :p
 
Back
Naar boven