- Waardering
- 0
Broeders en zusters!
ondanks het gebruiken van de zoekfunctie op het woord [Link niet meer beschikbaar] krijg ik de theorie omtrent de arbeidstoeslag en sporttoeslag die je bij je BMR moet optellen niet helder!
Wie o Wie kan de 2 tabellen hier posten, dan maken we er een sticky van als dat mag van de moddereters
Tot zover heb ik deze factoren gevonden:
1. Harris Benedict-formule
Harris Benedict Formula
1. If you are sedentary (little or no exercise) : Calorie-Calculation = BMR x 1.2
2. If you are lightly active (light exercise/sports 1-3 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.375
3. If you are moderatetely active (moderate exercise/sports 3-5 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.55
4. If you are very active (hard exercise/sports 6-7 days a week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.725
5. If you are extra active (very hard exercise/sports & physical job or 2x training) : Calorie-Calculation = BMR x 1.9
Bovenstaand spreekt alleen van een sporttoeslag, heeft HarrisBenedict geen arbeidstoeslag?
2. Onbekend
Arbeidstoeslag:
geringe arbeid = basisbehoefte x 0.3 =1455x0,3= 436 kcal
matige inspanning = basisbehoefte x 0.5 = ---------- kcal
lichtzware arbeid = basisbehoefte x 0.75 = ---------- kcal
zware arbeid = basisbehoefte x 1.0 = ---------- kcal
Sportieve arbeidstoeslag Beginners +300
Gevorderde beginners +400
Gevorderden +500
Vergevorderden +600
Dit verhaal is dus niet compleet, wie helpt mij even?
Thanks in advance!, Dan kan ik verder met mijn voedingsschema en nog meer domme vragen posten
ondanks het gebruiken van de zoekfunctie op het woord [Link niet meer beschikbaar] krijg ik de theorie omtrent de arbeidstoeslag en sporttoeslag die je bij je BMR moet optellen niet helder!
Wie o Wie kan de 2 tabellen hier posten, dan maken we er een sticky van als dat mag van de moddereters
Tot zover heb ik deze factoren gevonden:
1. Harris Benedict-formule
Harris Benedict Formula
1. If you are sedentary (little or no exercise) : Calorie-Calculation = BMR x 1.2
2. If you are lightly active (light exercise/sports 1-3 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.375
3. If you are moderatetely active (moderate exercise/sports 3-5 days/week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.55
4. If you are very active (hard exercise/sports 6-7 days a week) : Calorie-Calculation = BMR x 1.725
5. If you are extra active (very hard exercise/sports & physical job or 2x training) : Calorie-Calculation = BMR x 1.9
Bovenstaand spreekt alleen van een sporttoeslag, heeft HarrisBenedict geen arbeidstoeslag?
2. Onbekend
Arbeidstoeslag:
geringe arbeid = basisbehoefte x 0.3 =1455x0,3= 436 kcal
matige inspanning = basisbehoefte x 0.5 = ---------- kcal
lichtzware arbeid = basisbehoefte x 0.75 = ---------- kcal
zware arbeid = basisbehoefte x 1.0 = ---------- kcal
Sportieve arbeidstoeslag Beginners +300
Gevorderde beginners +400
Gevorderden +500
Vergevorderden +600
Dit verhaal is dus niet compleet, wie helpt mij even?
Thanks in advance!, Dan kan ik verder met mijn voedingsschema en nog meer domme vragen posten
Laatst bewerkt: