MuscleMeat

Stiff Leg Deadlift

Bezoekers in dit topic

Ik heb het over goodmornings, die barbel rust toch op je nek dan? Squats doe ik wel nergens last van

Je kan bij de goodmorning de stang gewoon op dezelfde plaats leggen als bij de squat.

Het is bij de SLDL juist de bedoeling zo diep mogelijk te komen door de onderrug te bollen

Waarom denk je dat er zelf aangeraden wordt de oefening vanaf een verhoging te doen.

006.jpg

Benen net niet op slot en kont naar achter is de houden is een RDL variant, RDL komt uit de heup waarbij je je kont naar achter steekt (oude benaming van RDL daarom ook de Keystone deadlift)

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Even heeeeel simpel (en nee, de plaatjes zijn niet van mij zelf)

SLDL - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - RDL
deadlift-bad.gif - - http://cerin.files.wordpress.com/2010/06/rdl.jpeg

Ik doe de uitvoering als het 2e plaatje, aan de hand hiervan doe ik dus een RDL variant?

Hmm oke, dan zit ik te denken om de hyperextentions misschien te vervangen voor de goodmornings !

---------- Post toegevoegd 27 October 2013 om 21:17 ----------

Word doordat je de stang in je nek legt niet een grote hefboom en ook een betere ROM?

Hmm oke, dan zit ik te denken om de hyperextentions misschien te vervangen voor de goodmornings !

---------- Post toegevoegd 27 October 2013 om 21:17 ----------

Word doordat je de stang in je nek legt niet een grote hefboom en ook een betere ROM?

Grotere hefboom ja, ROM blijft hetzelfde.

Dus je oefent ook meer kracht uit wat resulteert in een betere spiergroei neem ik aan of niet?

Anders ga ik wel gewone deadlifts doen ipv stiff

Klopt het wel dat ik best wel pijn in mijn onder rug heb? Of doe ik het dan helemaal verkeerd?

Kan ook een pomp zijn, voelt ook niet heel erg geweldig vind ik zelf

Pomp is oncomfortabel, pijn is stoppen! Zoek eerst eens filmpjes met goede uitleg op!

Dat je de SLDL in je onderrug voelt is gezien de beweging die gemaakt wordt normaal (zou eerder vreemd zijn waneer je het niet zou voelen) maar pijn is meestal een teken dat er iets niet goed gaat.

Ik had in het 3e setje zoveel last dat ik de 15 die ik moest halen niet eens haalde.. volgende keer maar minder gewicht en iemand vragen of die even kan kijken of ik het wel goed doe.

Terug
Naar boven