MuscleMeat

Stiff legged deadlift vs deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Maryton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 apr 2009
Berichten
466
Waardering
14
Lengte
1m77
Massa
89kg
Vetpercentage
13%
hallo,
Ik heb een knieblessure opgelopen tijdens het mountainbike en ik heb hier enorm veel lastbij tijdens deadlifts. Benen kan ik even niet trainen , maar zou graag verder doen voor een tijdje met stiff legged deadlifts omdat ik hier mijn knieen niet zo zeer gebruik. Ik voel het lekker in mijn rug, maar is dit goed tov normale deadlifts? Is het nou slechter of beter , ik heb ergens gelezen dat stiff legged deadlifts zelf beter zijn voor lower back dan gewone deadlifts. Of maakt het niet veel uit
 
Stiff legged deadlift legt een stuk meer nadruk op je hamstrings.
 
deadliften met n knieblessure ? vergeet dat toch maar,eender welke versie
 
Hoogstens op 50% leg press doen en GEEN deadlift (en al helemaal geen leg curls of extensions!) Een squat zonder gewicht zou je eens moeten proberen hoe dat voelt als revalidatieoefening. Heel langzaam en als het zeer doet moet je je ergens aan kunnen vastpakken om omhoog te komen.
 
Doe gwn geen benen tot je blessure over is, hoogstens wat revalidatie-oefeningen.
 
hallo,
Ik heb een knieblessure opgelopen tijdens het mountainbike en ik heb hier enorm veel lastbij tijdens deadlifts. Benen kan ik even niet trainen , maar zou graag verder doen voor een tijdje met stiff legged deadlifts omdat ik hier mijn knieen niet zo zeer gebruik. Ik voel het lekker in mijn rug, maar is dit goed tov normale deadlifts? Is het nou slechter of beter , ik heb ergens gelezen dat stiff legged deadlifts zelf beter zijn voor lower back dan gewone deadlifts. Of maakt het niet veel uit

Deadlift is niet alleen voor je rug, ook grotendeels voor je benen. Niet doen dus. Ook geen stiff legged deadlift.
 
k thanks
 
Je kan heus wel deadliften maar let wel op je techniek. Sinds ik begon met cutten ruim een maand geleden kreeg ik ook last van m'n knieën, ik denk omdat ik iets te enthousiast heb gefietst (te zware versnelling, te snel en te lang).

Squatten doe ik voorlopig niet meer maar deadliften op m'n rug dag gaat nog prima. Let wel dat je je benen goed opwarmt en strekt en dat je niet al te ver door je knieën zakt als het echt heel pijn doet. Mocht dat echt niet lukken probeer dan eens rack pulls oid voor je onderrug.

In ieder geval veel sterkte met je blessure ;)
 
Ik kamp op het moment ook met een knie blessure. De knieschijf spoort niet goed waardoor de rommel geirriteerd raakt. Alles waarbij ik mijn knie buig veroorzaakt ongemak na de training. Dus ik ben op het moment ook volop aan het trainen met stiff legged DL en GM's waarbij ik mijn benen op een kleine hoek na strek. Dit gaat prima en ik heb zo geen last van de blessure. Terwijl mijn hams, glutes en low back een beetje op peil blijven. Je hoeft natuurlijk niet helemaal kapot te gaan, maar trainen zonder pijn is zeker noet verkeerd:thumbs:. Mijn Fysio raad het zelfs aan...
 
Back
Naar boven