XXL Nutrition

Stiff legged deadlift (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoody

Massive Warrior
10 jaar lid
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
20.331
Waardering
4.832
Lengte
1m77
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Ello, ik had vandaag dus deze oefening geprobeert bij mijn beentraining, omdat ik deze oefening veel voorbij zie komen op dit forum. Nou had ik hem dus vandaag uitgevoerd, en ik voelde hem alleen in mijn onderrug, natuurlijk voor je een stretch, bij je achterkant benen maar niet zozeer alsof je het gevoel hebt, dat ik mijn benen aan het slopen ben. Dus mijn vraag is eigenlijk of die wel efficient voor een benentraining is? Of zou ik hem beter in mijn rug schema kunnen proppen?
 
Hij is erg goed voor je hamstrings.
 
Kan best, maar waarom voel ik hem dan vol in mijn onderrug en nauwelijks in mijn benen? Overigens voer ik hem(denk ik) wel goed uit, borst naar voren, rug beetje archen, naar voren kijken etc.
 
Ello, ik had vandaag dus deze oefening geprobeert bij mijn beentraining, omdat ik deze oefening veel voorbij zie komen op dit forum. Nou had ik hem dus vandaag uitgevoerd, en ik voelde hem alleen in mijn onderrug, natuurlijk voor je een stretch, bij je achterkant benen maar niet zozeer alsof je het gevoel hebt, dat ik mijn benen aan het slopen ben. Dus mijn vraag is eigenlijk of die wel efficient voor een benentraining is? Of zou ik hem beter in mijn rug schema kunnen proppen?

Wacht maar tot morgen. Ik denk dat je een verrassing krijgt als je wakker wordt.
 
Lol :p We'll see =p
 
Het is een compound; zowel je rug als je benen moeten aan het werk. Je rugmusculatuur wat meer statisch, je gluteaalmusculatuur en hamstrings dynamisch. De plaats waar je de oefening bij aanvang het meeste voelt, is de plaats die het minst is aangepast aan deze vorm van belasten. Dat betekent niet dat andere spiergroepen niet actief zijn. Dit alles uiteraard onder de aanname dat je de oefening daadwerkelijk correct uitvoert.
 
Kan best, maar waarom voel ik hem dan vol in mijn onderrug en nauwelijks in mijn benen? Overigens voer ik hem(denk ik) wel goed uit, borst naar voren, rug beetje archen, naar voren kijken etc.

Jij vraagt of het een goede oefening is voor je hamstrings, ik geef antwoord.
Probeer het een tijdje en kijk wat het verschil maakt. Je kunt een oefening meestal niet na een training beoordelen.
 
kleine buiging in je knieën, focussen op reet naar achter duwen en daardoor zakken... niet zakken door gewoon te buigen. als je ze dan nog niet voelt dan is je lowerback gewoon weaker.

edit: thnx impo. ik doelde hier inderdaad op romanian deadlift. epic reading disorder... :(
 
Laatst bewerkt:
ik oefende hem eerst met wat lichter gewicht.. 30kg ofzo tot ik de goede techniek te pakken had. Daarna kan je zwaarder pakken ;)
 
Eerst heel licht en je hamstrings even goed strekken en heel sloom naar beneden. Vervolgens wat zwaarder. Langzaam de stang tot iets onder je knieën en dan weer langzaam omhoog. Houd je benen altijd gelocked en de stang zo dicht mogelijk langs je benen naar beneden, dit werkt bij mij en geeft me moeite met lopen erna:rolleyes:
 
Ello, ik had vandaag dus deze oefening geprobeert bij mijn beentraining, omdat ik deze oefening veel voorbij zie komen op dit forum. Nou had ik hem dus vandaag uitgevoerd, en ik voelde hem alleen in mijn onderrug, natuurlijk voor je een stretch, bij je achterkant benen maar niet zozeer alsof je het gevoel hebt, dat ik mijn benen aan het slopen ben. Dus mijn vraag is eigenlijk of die wel efficient voor een benentraining is? Of zou ik hem beter in mijn rug schema kunnen proppen?

Dat kan goed kloppen, maar daar is de SLDL ook eigenlijk voor bestemd. Bij de SLDL rond/strek je de onderug waardoor de erector belast word. Hij wordt ook meestal bij rug gezet.

Als je iets verglijkends zoekt voor de benen moet je de Romanian deadlif (RDL) doen. Hierbij stop je waneer je max. bewegingsuitslag in de heup bereikt heb en rond je dus niet je onderrug waardoor het accent op de hams. blijft.

Ik vind de SLDL trouwens een blesuregevoelige onderugsloper.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf idd ook meer fan van de romanian deadlift voor de hamstrings.
 
Ok bedankt mensen! Maar je kont naar achter duwen... Geld dat ook bij de ''normale'' deadlift? (Nog nooit de normale gedaan)
 
Ello, ik had vandaag dus deze oefening geprobeert bij mijn beentraining, omdat ik deze oefening veel voorbij zie komen op dit forum. Nou had ik hem dus vandaag uitgevoerd, en ik voelde hem alleen in mijn onderrug, natuurlijk voor je een stretch, bij je achterkant benen maar niet zozeer alsof je het gevoel hebt, dat ik mijn benen aan het slopen ben. Dus mijn vraag is eigenlijk of die wel efficient voor een benentraining is? Of zou ik hem beter in mijn rug schema kunnen proppen?

Als je die oefenning goed heb uitgevoerd krijg jij de dag erna als je wakker word zeker het gevoel dat je hem toch goed heb getraind let maar op,
 
beter doe je idd de romanian ;)
 
Ik vind dit niet perse een onderrug sloper, maar aangezien je hierbij voornamelijk met je onderrug tilt is techniek belangrijker dan ooit en kan je het beste wat hoger in de reps zitten. Net zoals met een hyper ga je ook niet drie reps doen
 
Wacht maar tot morgen. Ik denk dat je een verrassing krijgt als je wakker wordt.

Awwww je had gelijk:(:( Doet hartstikke pijn op die plek bij me benen:(:( Ik schrok ook toen ik wakker werd:p
 
Back
Naar boven