Fitness Seller

Shocking Stijging loonbelasting van 23% naar 34% dankzij marktwerking

Bezoekers in dit topic

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
23.972
Waardering
3.517
Vanaf 33:20 http://zembla.vara.nl/seizoenen/2015/afleveringen/11-03-2015 de toelichting hoe de winstbelasting van bedrijven en loonbelasting van werknemers is veranderd tussen 2000 en 2013.

Belastinginkomsten Nederland 2000
Winstbelasting (bedrijven) 18%
Loonbelasting (werknemers) 23%

Belastinginkomsten Nederland 2013
Winstbelasting (bedrijven) 10%
Loonbelasting (werknemers) 34%
 
Laatst bewerkt:
ik weet wel hoe ze dat doen.. bedrijven trekken t bij ANBI af en laten de burgers meer betalen zoek maar eens op ANBI dan kom je al snel bij belastingdienst uit :) mensen denken dat je verplicht belasting moet betalen maar niks is verplicht als jij betaald schenk jij een gift aan hun. zonder natte inkt handtekening op accepgiro kaart of wat dan ook is gewoon niet geldig mensen slapen nog vrolijk verder :p


alles is aftrekbaar bij de belastingdienst..heb jij ooit een handtekening gezet op een contract van de belastingdienst.
 
Laatst bewerkt:
ik weet wel hoe ze dat doen.. bedrijven trekken t bij ANBI af en laten de burgers meer betalen zoek maar eens op ANBI dan kom je al snel bij belastingdienst uit :) mensen denken dat je verplicht belasting moet betalen maar niks is verplicht als jij betaald schenk jij een gift aan hun. zonder natte inkt handtekening op accepgiro kaart of wat dan ook is gewoon niet geldig mensen slapen nog vrolijk verder :p


alles is aftrekbaar bij de belastingdienst..

Hier kon je natuurlijk wel op rekenen ja...
 
Hier kon je natuurlijk wel op rekenen ja...

hun bepalen of jij geld terug krijgt of niet of dat je mag terug betalen.. als mens goed naar denkt weet je gewoon dat t niet klopt

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

ik noem het fraudeurs oplichtings praktijken ;)
 
hun bepalen of jij geld terug krijgt of niet of dat je mag terug betalen.. als mens goed naar denkt weet je gewoon dat t niet klopt

---------- Toegevoegd om 11:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

ik noem het fraudeurs oplichtings praktijken ;)

Ja man, is goed. Lekker coherent verhaal ook, bedankt!
 
Dat hele multinationalverhaal... Veel mensen moeten gewoon hun mond houden als ze er niks van weten. Als de fiscus die afspraken ook maar iets omhoog aanpast peren die bedrijven hem naar Luxemburg of Engeland, en wat hebben we dan? Helemaal niks ja. Lekker klagen man.
 
Dat hele multinationalverhaal... Veel mensen moeten gewoon hun mond houden als ze er niks van weten. Als de fiscus die afspraken ook maar iets omhoog aanpast peren die bedrijven hem naar Luxemburg of Engeland, en wat hebben we dan? Helemaal niks ja. Lekker klagen man.

Je hebt de aflevering niet gezien denk ik.
 
Je hebt de aflevering niet gezien denk ik.

Nee, alleen de inleiding en de tekst van ts. Maar dat riedeltje heb ik heel vaak voorbij zien komen ook bij andere mensen(niet hier op dbb). Ik zal hem kijken als ik tijd heb. In ieder geval komen mijn argumenten van hoogleraren en docenten van de EUR, die ook bij de belastingdienst en de Hoge Raad hebben gewerkt wat betreft die multinationaldiscussie(maar daar gaat het dus blijkbaar niet om).
 
De belastingdruk komt steeds lager te liggen, en we moeten dus steeds meer betalen voor minder goede overheidsdiensten. Martkwerking is de oorzaak, maar die komt niet uit de lucht vallen. In feite zoals gasgitaartje zegt. Er is meer concurrentie tussen landen die elkaar beconcurreren voor het "grootkapitaal". Ga je belasting heffen, krijg je kapitaalvlucht. Daarom ben ik ook voor radicalere oplossingen dan belastingheffen, maar goed.
 
Gaat hier om de gevolgen dat arbeid steeds duurder mede door de stijging van loonbelastingen, hele slechte ontwikkeling.
Een functionele marktwerking is een illusie. We moeten gewoon naar het systeem waarin je niet belasting betaald daar waar de meeste winst wordt gegenereerd maar waar de meeste economische activiteiten plaatsvinden.
 
Nee, alleen de inleiding en de tekst van ts. Maar dat riedeltje heb ik heel vaak voorbij zien komen ook bij andere mensen(niet hier op dbb). Ik zal hem kijken als ik tijd heb. In ieder geval komen mijn argumenten van hoogleraren en docenten van de EUR, die ook bij de belastingdienst en de Hoge Raad hebben gewerkt wat betreft die multinationaldiscussie(maar daar gaat het dus blijkbaar niet om).
Daarom dat het ook op Europees vlak geregeld moet worden maar de afzonderlijke landen willen hun belastingverminderingen afwijkingen nationaal houden.
 
Daarom dat het ook op Europees vlak geregeld moet worden maar de afzonderlijke landen willen hun belastingverminderingen afwijkingen nationaal houden.

Europees niveau heeft geen zin. Dit moet in ELK land internationaal geregeld zijn en dat is een illusie. Het is niet voor niks dat de OESO hier al jaren mee bezig is en er volgens mij nog steeds weinig schot in zit om dit aan te pakken.

Ik deel verder de mening van gasgitaartje. Dit is een leuk punt voor de politieke partijen om lekker op het rechtvaardigheidsgevoel van de kiezers in te spelen, terwijl niemand er wat van snapt.

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------

Gaat hier om de gevolgen dat arbeid steeds duurder mede door de stijging van loonbelastingen, hele slechte ontwikkeling.
Een functionele marktwerking is een illusie. We moeten gewoon naar het systeem waarin je niet belasting betaald daar waar de meeste winst wordt gegenereerd maar waar de meeste economische activiteiten plaatsvinden.

Zozo, klinkt als een verhaaltje van Jesse Klaver :D
 
Europees niveau heeft geen zin. Dit moet in ELK land internationaal geregeld zijn en dat is een illusie. Het is niet voor niks dat de OESO hier al jaren mee bezig is en er volgens mij nog steeds weinig schot in zit om dit aan te pakken.

Ik deel verder de mening van gasgitaartje. Dit is een leuk punt voor de politieke partijen om lekker op het rechtvaardigheidsgevoel van de kiezers in te spelen, terwijl niemand er wat van snapt.

---------- Toegevoegd om 12:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:12 ----------



Zozo, klinkt als een verhaaltje van Jesse Klaver :D

Zo moeilijk is het allemaal niet om te begrijpen.
En ik doe ik aan verhaaltjes Ziyedtje.
 
Europees niveau heeft geen zin. Dit moet in ELK land internationaal geregeld zijn en dat is een illusie. Het is niet voor niks dat de OESO hier al jaren mee bezig is en er volgens mij nog steeds weinig schot in zit om dit aan te pakken.
Wel als de EU eens toont dat ze ballen hebben en extra invoerbelastingen heft op landen die mindere sociale, milieu wetten hebben.
En sancties zoals ze doen met Rusland tegen "belastingparadijzen".
 
Zo moeilijk is het allemaal niet om te begrijpen.
En ik doe ik aan verhaaltjes Ziyedtje.

Oké kan je mij dan uitleggen hoe je dit gaat oplossen in Nederland zonder dat alle grote multinationals oprotten?
En kan je mij dan ook gelijk uitleggen hoe een rechtspersoon, dus simpelweg een gebouw, belasting kan dragen? Ik zeg expres dragen en niet betalen.

---------- Toegevoegd om 12:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Wel als de EU eens toont dat ze ballen hebben en extra invoerbelastingen heft op landen die mindere sociale, milieu wetten hebben.
En sancties zoals ze doen met Rusland tegen "belastingparadijzen".

Zo dat klinkt als een goede oplossing. Misschien even mailtje sturen naar de OESO dat je wilt helpen met het BEPS-project.
 
In ieder geval komen mijn argumenten van hoogleraren en docenten van de EUR, die

Ja, vast wel :roflol:
Ik kan je ook namen van uoogleraren geven die wel voor een eerlijke concurrentie pleiten, vb koen schoors.

Er is hier door de luxleaks etc beweging in de maak. Degenen die zeggen dat er niks zal verandert worden, zijn juist diegenen die er geen jota van snappen.

Er zijn een hoop retards die dom in de lucht klagen, maar de kneejerk reactie van : ''maar anders gaan ze weg!' Is even gatachterlijk.
 
Is het geen makkelijker idee om het aan de andere kant op te lossen door minder belastinggeld te verspillen? Scheelt vast weer een paar procentjes.
 
Dit geld alleen voor grote bedrijven neem ik aan? Ik als werkgever in het MKB zie alle belastingdruk alleen maar toenemen.
 
De overheid moet wat minder uitgeven en wat minder binnenhalen. Lagere belastingen, lagere/geen uitkeringen.
 
Back
Naar boven