Fitness Seller

Shocking Stijging loonbelasting van 23% naar 34% dankzij marktwerking (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

dankzij marktwerking.. ok
 
Dit geld alleen voor grote bedrijven neem ik aan? Ik als werkgever in het MKB zie alle belastingdruk alleen maar toenemen.

Tijd om een Holding op Cyprus te beginnen Jaap
 
Kan je me precies uitleggen hoe de marktwerking, aka vraag/aanbod aka de onzichtbare hand, zorgt voor meer belasting? :o Indirect zorgt een hoger inkomen natuurlijk door meer belastinginkomsten door het progressief belastingstelsel, dus daarmee zou het gemiddelde gehele belastingpercentage stijgen.
 
Kan je me precies uitleggen hoe de marktwerking, aka vraag/aanbod aka de onzichtbare hand, zorgt voor meer belasting? :o Indirect zorgt een hoger inkomen natuurlijk door meer belastinginkomsten door het progressief belastingstelsel, dus daarmee zou het gemiddelde gehele belastingpercentage stijgen.

Ik heb de docu nog niet gezien (ga ik vanavond kijken), maar de grote multinationals kunnen winsten verschuiven van het ene naar het andere land (IPS, international profit shifting). Hierdoor kunnen zij ervoor zorgen dat ze minder vennootschapsbelasting (winstbelasting) betalen in het land met het hoogste tarief. Door o.a. nog wat slimmigheden zoals de innovatiebox in Nederland betalen bedrijven als Starbucks zo relatief heel weinig belasting.
Maar omdat de belasting toch ergens gedragen moet worden, gaat de belasting op arbeid (loonbelasting) om het verlies uit de vpb-sfeer te compenseren.

Komt er vaak op neer dat hoe groter het bedrijf, hoe slimmer zij zijn en hoe meer mogelijkheden om zo veel mogelijk belastingafdracht af te wentelen.

Als je er meer over wilt lezen, google op BEPS. Is echt veel te veel over te lezen om hier te bespreken.
 
Wat zielig allemaal zeg, ik heb mijn bedrijf in Belize lekkah puhhh ik betaal 0%
 
Ik heb de docu nog niet gezien (ga ik vanavond kijken), maar de grote multinationals kunnen winsten verschuiven van het ene naar het andere land (IPS, international profit shifting).

Ah, on that bicycle

Een logisch systeem zou me lijken, dat het 'in dat land verdiende geld' ook in dat land belast wordt, niet?
 
Ah, on that bicycle

Een logisch systeem zou me lijken, dat het 'in dat land verdiende geld' ook in dat land belast wordt, niet?

Daar zijn ze mee bezig, maar dan moet elk land dus meewerken en dat is illusie.
 
Daar zijn ze mee bezig, maar dan moet elk land dus meewerken en dat is illusie.

De VS heeft toch al zo'n regeling?

Uiteraard moeten dan wel de voors en tegens worden afgewogen, het belasten van het hier verdiende geld zal leiden tot minder investeringen/vestigingen in Nederland met alle gevolgen voor de werkgelegenheid van dien.
 
Zo dat klinkt als een goede oplossing. Misschien even mailtje sturen naar de OESO dat je wilt helpen met het BEPS-project.

Dus er moet niets gedaan worden?
 
Ah, on that bicycle

Een logisch systeem zou me lijken, dat het 'in dat land verdiende geld' ook in dat land belast wordt, niet?

haha steensteen

je moet niet denken wat er logisch of eerlijk zou zijn want dat boeit toch niks haha fuck dat

je moet gewoon denken wie heeft er macht of invloed en hoe kunnen ze daarmee lekker centjes verdienen
 
Dus er moet niets gedaan worden?

Knap als je dat uit mijn post afleidt.

Overigens zijn vooral derdewereldlanden hier de dupe van en niet zo zeer "wij".

---------- Toegevoegd om 01:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:07 ----------

De VS heeft toch al zo'n regeling?

Uiteraard moeten dan wel de voors en tegens worden afgewogen, het belasten van het hier verdiende geld zal leiden tot minder investeringen/vestigingen in Nederland met alle gevolgen voor de werkgelegenheid van dien.

Ja er zijn hier ook bepaalde substance eisen, weet niet exact wat. Maar wat je krijgt als het allemaal streng wordt, is dat al die holdings/brievenbusfirmas op de Zuidas verhuizen naar Cyprus, Andorra, Kaayman eilanden of andere vage oorden. Daar doen ze toch niet mee aan zulke harmonisatie.
 
Dat verbied je als land toch 'gewoon' die bedrijven? Kan het mkb in het gat springen dat ontstaat. Maar ik vraag me ten zeerste af of al die bedrijven dan überhaupt wel wegtrekken. Minder winst is nog altijd beter dan geen winst. Daarnaast moet het maar eens afgelopen zijn met dat gechanteer van die multinationals. Maar goed, ik speculeer een beetje. Economie is nou niet echt mijn forté.
 
Dat verbied je als land toch 'gewoon' die bedrijven? Kan het mkb in het gat springen dat ontstaat. Maar ik vraag me ten zeerste af of al die bedrijven dan überhaupt wel wegtrekken. Minder winst is nog altijd beter dan geen winst. Daarnaast moet het maar eens afgelopen zijn met dat gechanteer van die multinationals. Maar goed, ik speculeer een beetje. Economie is nou niet echt mijn forté.

Brb elke multinational verbieden.
Los van het feit dat tienermeisjes liever Starbucks willen dan Corrie's Koffiehuis, heb je enig idee hoeveel mensen multinationals te werk stellen?
 
Maar wat je krijgt als het allemaal streng wordt, is dat al die holdings/brievenbusfirmas op de Zuidas verhuizen.

Precies, daar zou dan inderdaad naar gekeken worden wat de plusjes en de minnetjes zijn in het economische model.

---------- Toegevoegd om 15:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:09 ----------

haha steensteen

je moet niet denken wat er logisch of eerlijk zou zijn want dat boeit toch niks haha fuck dat

je moet gewoon denken wie heeft er macht of invloed en hoe kunnen ze daarmee lekker centjes verdienen

beetje lobby'n, beetje geld schuiven
 
beetje joods zijn

beetje burgers kontneuken!11!!!!!1

oja shoutout naar gpro want dit is mn 10^4e post
 
Brb elke multinational verbieden.
Los van het feit dat tienermeisjes liever Starbucks willen dan Corrie's Koffiehuis, heb je enig idee hoeveel mensen multinationals te werk stellen?

Die bedrijven moet je dan ook vervangen als ze weggaan ('verboden' worden). Een doorstart maken. Lekker al hun bezit onteigenen en nieuwe cooperatieven met dezelfde werknemers. "Probleem" is is dat je dan het inversteringsklimaat grotendeels verpest, en dat je dan Venezuela wordt. Dat dwingt je dan tot nog radicalere maatregelen om het op te lossen, of je moet concessies doen en dan wordt je Bolivia (multinationals toch maar paaien). Die nog radicalere maatregelen vind ik best, maar helaas de meesten niet dus ja…. Alles blijft bij het oude hoe dan ook (zie Griekenland met de 'radicale' SYRIZA).
 
Het was maar een ideetje. :)
 
dankzij marktwerking.. ok

Idd, die snap ik ook niet helemaal. Denk dat ik die aflevering wel even ga kijken klopt allemaal geen hout van natuurlijk.
 
Hoe naïef kun je zijn. Dit is de essentie van marktwerking. Overheden hebben er totaal geen grip op of doen eraan mee.
 
Back
Naar boven