AndroidHealthClinic

Stijve onderdarmen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DUH! Maar in feite maak je ongeveer dezelfde beweging bij squat en deadlift, ze noemen deadlift niet voor niks poor-mans-squat.

Dus jij deadlift vanuit je rug ?

ik deadlift vanuit mn lowerbody. Deadlift is een pull geen push als squat. Als je uit je benen deadlift maken sommigen de fout dat ze het gewicht omhoog squatten en zo te lezen doe jij dat ook. Maw read again want je techniek zit er weer naast.
 
Het is volgens langeman ook niet goed dat je je onderrug voelt bij deads :haha:
 
tja dan weet ik het ook niet meer, iedereen zegt wat anders

3XL heeft me in ieder geval gezegd dat het niet normaal is dat je onderrug zo brand, kreeg altijd gigantische pomp
 
tja dan weet ik het ook niet meer, iedereen zegt wat anders

3XL heeft me in ieder geval gezegd dat het niet normaal is dat je onderrug zo brand, kreeg altijd gigantische pomp

Het is ook niet normaal. Uiteraard zal je ook vanuit je rug heffen, dat kan gewoon niet anders maar normaal gezien hef je vooral vanuit je glutes met hamstring en rug als secundaire spieren.

Techniek is zo: Bar tegen je schenen, rug recht en vanuit je heup (dus met glutes,primaire hip extensor enzo) de beweging starten. En dan HEFFEEEEUH!!
 
Het is ook niet normaal. Uiteraard zal je ook vanuit je rug heffen, dat kan gewoon niet anders maar normaal gezien hef je vooral vanuit je glutes met hamstring en rug als secundaire spieren.

Techniek is zo: Bar tegen je schenen, rug recht en vanuit je heup (dus met glutes,primaire hip extensor enzo) de beweging starten. En dan HEFFEEEEUH!!

Precies zoals ik hem tegenwoordig doe, naar wat ik begrepen heb is deadlift in eerste instantie ook voor de benen en omdat je je onderrug meegebruikt hij erg goed is voor je onderrug. Je onderrug niet gebruiken bij iets optillen is onmogelijk. Ik voel hem nu soms ook een beetje, maar niet meer dat ie zo erg opgepompt is dat het haast pijn doet.
 
Back
Naar boven