XXL Nutrition

Stinkdieren in de gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hahaha, jullie zijn altijd bezig over hardcore trainen, maar kunnen nog niet tegen een beetje stank! Ikzelf train heel de week met dezelfde kleren en douche me enkel op zondag! Vroeger kreeg ik daar veel negatieve commentaar op, maar naarmate ik breder wordt daalt die commentaar recht evenredig!!
 
Originally posted by Olimantado
hahaha, jullie zijn altijd bezig over hardcore trainen, maar kunnen nog niet tegen een beetje stank! Ikzelf train heel de week met dezelfde kleren en douche me enkel op zondag! Vroeger kreeg ik daar veel negatieve commentaar op, maar naarmate ik breder wordt daalt die commentaar recht evenredig!!

Oli, in mijn ogen ben je nu naast een gare haan...ook nog een gore haan geworden..

Hit the showers smellyboy :fart:
 
In de vorige gym had ik trouwens problemen met de baas. Ik was zaterdags gaan voetballen op een modderig veld en had toen ik maandag ging trainen me uitzonderlijk niet gedoucht de zondag erna. Maar toen ben ik naar een andere gym overgeschakeld en daar maken ze er minder problemen om, hoewel er in de sauna nog steeds soms een opmerking over gemaakt word....
 
Geen last van bij onze nieuwe gym eigenlijk, de oude was het nog wel eens dat je echt geen zin had om de krachthonk in te gaan van de 'drukkende' stank, maar nu is de ruimte groter, en zijn de leden properder.

Trouwens het schijnt dat zweetgeur sommige vrouwen seksueelopwind... dus weg met die deo :grinny:
 
Originally posted by admin
Geen last van bij onze nieuwe gym eigenlijk, de oude was het nog wel eens dat je echt geen zin had om de krachthonk in te gaan van de 'drukkende' stank, maar nu is de ruimte groter, en zijn de leden properder.

Trouwens het schijnt dat zweetgeur sommige vrouwen seksueelopwind... dus weg met die deo :grinny:

Wil je daarmee zeggen dat je een zweeterd bent? Of begrijp ik het verkeerd.. Ikzelf zweet nooit, heb wel soms last van zweetvoeten en dat is soms wel lastig.. Hangt af van welke schoenen ik bijheb..
 
Originally posted by admin
Geen last van bij onze nieuwe gym eigenlijk, de oude was het nog wel eens dat je echt geen zin had om de krachthonk in te gaan van de 'drukkende' stank, maar nu is de ruimte groter, en zijn de leden properder.

Trouwens het schijnt dat zweetgeur sommige vrouwen seksueelopwind... dus weg met die deo :grinny:

sommige vrouwen=verkeerde vrouwen.

nee, maar heb ik ook laatst gelezen. het visuele aspect van een zwetende man blijkt ook van positieve invloed te zijn op hun feromonen. dus als je weer zweet als een gek, loop naar een lekker wijf en veeg je kopaf met haar handdoek. als je een dumbbell naar je hoofd krijgt gesmeten heb je letterlijk een blauwtje gelopen maar prober t eens 10 x wie weet zit er eentje tussen die er wel gek op is. en jouw geur zit aan haar handdoek dus vergeten zal ze je niet
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel je zweet wordt sterk beinvloed door hoeveel je drinkt (water etc.) De geur is een combinatie van wat je eet (iemand die naar uien ruikt zou eens wat minder ui/knoflook moeten nuttigen) het soort en hoeveel bacterien er op je huid leven. Door schaam haar weg te scheren verminder je keihard het aantal bacterieen. Wat mezelf is opgevallen is dat ook het voor de was gebruikte was middel uitmaakt ! Sommige wasmiddel geuren worden walgelijk als er zweet bij komt.
 
euhhh.. zou 't ook niet kunnen dat mensen die zo'n doordringende geur verspreiden aan een of andere transpiratie-ziekte lijden?

ik ken nl. een gast van taekwondo, die zo'n ziekte heeft...
had ie net een nieuw wit pak gekocht, 2 weken later was 't weer geelachtig geworden door zijn zweet wat er blijkbaar niet uit te wassen is...
zijn zweet rook ook ammoniakachtig.. niet echt prettig nee..
 
Originally posted by Bracke


Wil je daarmee zeggen dat je een zweeterd bent? Of begrijp ik het verkeerd.. Ikzelf zweet nooit, heb wel soms last van zweetvoeten en dat is soms wel lastig.. Hangt af van welke schoenen ik bijheb..
Dat zweten heeft verschillende doelen, dit tegenwerken met producten als deo is eigenlijk heel dom.
Een van de belangrijkste redenen van zweten is het kwijtraken van CO2, dit gebeurd op verschillende manieren in het lichaam waar de longen en de zweetklieren een belangrijk deel van uitmaken. Verder is zweten een teken van je lichaam dat je goed opgewarmd bent, opvallend veel zweten betekend dat je lichaam TE warm (heet) wordt en dus moet afkoelen.
Verder gaan er met het zweet ook een heleboel giftige en vuile stoffen het lichaam uit. En zoals gezegd, het heeft ook een invloed op het seksueelaspect v/d mens.

Het idee dat zweten vies is en dat we dit met chemische middelen moeten tegenwerken is complete onzin en volstrekt onnatuurlijk.

Dat je zegt dat je nooit zweet is dus klinkklare onzin, iedereen zweet, elk lichaam heeft deze belangrijke functie nodig om gezond te blijven.
 
Originally posted by dandyman


sommige vrouwen=verkeerde vrouwen.
sommige vrouwen=eerlijke vrouwen
Originally posted by dandyman
nee, maar heb ik ook laatst gelezen. het visuele aspect van een zwetende man blijkt ook van positieve invloed te zijn op hun feromonen. dus als je weer zweet als een gek, loop naar een lekker wijf en veeg je kopaf met haar handdoek. als je een dumbbell naar je hoofd krijgt gesmeten heb je letterlijk een blauwtje gelopen maar prober t eens 10 x wie weet zit er eentje tussen die er wel gek op is. en jouw geur zit aan haar handdoek dus vergeten zal ze je niet
Precies, het is nog wel wat complexer maar hierop komt het neer.
 
Originally posted by admin
Het idee dat zweten vies is en dat we dit met chemische middelen moeten tegenwerken is complete onzin en volstrekt onnatuurlijk.


Maar chemische middelen gebruiken om groter te worden dat is natuurlijk geen complete onzin en ook niet onnatuurlijk :p
 
Originally posted by NewbieNeo
euhhh.. zou 't ook niet kunnen dat mensen die zo'n doordringende geur verspreiden aan een of andere transpiratie-ziekte lijden?

ik ken nl. een gast van taekwondo, die zo'n ziekte heeft...
had ie net een nieuw wit pak gekocht, 2 weken later was 't weer geelachtig geworden door zijn zweet wat er blijkbaar niet uit te wassen is...
zijn zweet rook ook ammoniakachtig.. niet echt prettig nee..
Hoeft geen ziekte te zijn, gewoon veel eiwit, weinig koolhydraten en weinig water drinken en je hebt het zitten.
 
Originally posted by Elmar



Maar chemische middelen gebruiken om groter te worden dat is natuurlijk geen complete onzin en ook niet onnatuurlijk :p
Goed, dat is ook onnatuurlijk, en zelf gebruik ik niet. Maar het doel is in dat geval belangrijker dan een beetje zweetgeur tegenwerken voor die 45 minuten in de gym.
 
En toch kunnen sommigen er best mee zitten, als ze het altijd hebben kan je dat maatschappelijk belemmeren, dus vindt as gebruik tov. hiervoor chemische middelen gebruiken geen verschil maken..
 
Maar dat zijn dan uitzonderingen, ik heb het over gezonde, normale mensen met een normale afgifte van zweet. In dat geval zweet je enkel aanzienlijk tijdens intensieve activiteit en daarvoor vind ik niet dat je deo moet gebruiken. Gewoon na de activiteit douchen met een vette zeep. (droogt de huid niet uit en beschadigd de beschermlaag v/d huid niet of minder.)
 
Originally posted by admin

Goed, dat is ook onnatuurlijk, en zelf gebruik ik niet. Maar het doel is in dat geval belangrijker dan een beetje zweetgeur tegenwerken voor die 45 minuten in de gym.


Ja je heb gelijk, kijk ik snap het wel dat als je er snel last van heb als je op je werk zit of iets dergelijks dat je het wilt tegenhouden, maar deo's die ECHT werken betaal je heel veel pleuro's voor. De rest Axe, Nivea etc helpen niet en alleen maar een parfummetje dat je onder je oksels stopt. Maar in de sportschool meot het kunnen zonder ik bedoel je bent er en je komt om te zweten voor een groot deel dus.

En Admin niet aan de AS?? hmm niet verwacht!
 
Originally posted by admin

Hoeft geen ziekte te zijn, gewoon veel eiwit, weinig koolhydraten en weinig water drinken en je hebt het zitten.

Yup veel eiwit en weinig khd zodat je eiwit gaat verbranden en daarvan ga je naar ammoniak ruiken.
 
Een technisch verhaal over zweten
Een belangrijke taak van water is de de afvoer van warmte die ontstaat bij de verbranding. Het menselijk lichaam heeft een slechte energieverbranding: slechts een kwart wordt omgezet in spierkracht. De rest komt vrij als warmte. Hierbij een rekenvoorbeeld wat er zou gebeuren als deze warmte niet wordt afgevoerd. Iemand van 70kg verbruikt in een uur hardlopen ongeveer 900 kcal. Er komt dus 675 kcal warmte vrij. Om een kilo van het menselijk lichaam 1 graden te laten stijgen is 0,83 kcal nodig. Dus voor iemand van 70kg is is slechts 58 kcal (70 x 0,83) nodig. Er is door de verbranding 675 kcal vrij gekomen, waardoor de lichaamstemperatuur 12 graden ( 675/58) kan stijgen als de warmte niet wordt afgevoerd. Dodelijk dus. Onder normale omstandigheden kan het lichaam gelukkig wel voldoende warmte kwijt raken door geleidelijke afvoer via de huid. Bij een flinke inspanning of als het warm weer is schiet dit systeem te kort: gaan we zweten. We hebben hiervoor twee miljoen zweetkliertjes ter beschikking. Hoe werkt dat nu. Het vocht op de huid gaat verdampen. Dat verdampen kost natuurlijk energie: voor één gram water is 0,58 kcal nodig. Er is 675 kcal vrijgekomen, dat betekend dat er ongeveer 1163 ml (675/0,58) aan zweet vrij komt. Dit is theorie is de praktijk is het meer, omdat niet al het zweet verdampt. Bij (veel) wind is de verdamping beter. Als de lucht vochtig is (drukkend weer) is de verdamping slechter. In tegenstelling wat veel mensen denken gaat er tijdens het zweten maar weinig mineralen verloren.

Samenstelling zweet per liter
Hieronder een lijstje met de samenstelling van het zweet. Hieruit kun je concluderen dat het allemaal wel mee valt met het mineraalverlies door het zweten. Wel moeten sporters die gemakkelijk zweten hun dagelijkse behoefte aan magnesium, zink en ijzer in de gaten houden.

Natrium 1200 mg
Chloride 1000 mg
Kalium 300 mg
Calcium 160 mg
Magnesium 36 mg
Zink 1,2 mg
IJzer 1,2 mg
Mangaan 0,06 mg
Koper 0,06 mg
Melkzuur 1500 mg
Ureum 700 mg
Ammoniak 80 mg
Fosfaten en sulfaten 40 mg
Pyrodruivenzuur 40 mg
Vitamine C 50 mg
 
Het probleem met zweten zit hem meestal (uitgezonderd genoemde mogelijke genetische defecten) niet in de 'lichaams eiegn geur' (sterker die is vaak juist prettig) maar in de afval producten die verschillende huidbacterien op basis hiervan maken.
 
Back
Naar boven