MuscleMeat

Stokbroodje kip&ei

Bezoekers in dit topic

VinnieVince

Monstrous Giant
Lid geworden
13 mrt 2013
Berichten
11.140
Waardering
2.426
Lengte
1m93
Massa
73kg
Vetpercentage
35%
Niet "echt" een recept maar afgelopen 3 dagen als avond maaltijd gegeten en vind het echt heel lekker.
Nodig:
-Afbakstokbrood (ongeveer 200a250gr, 2 baguettes zijn 125gr per stuk)
-Kip(filet) 200-250gr
-4 eieren (middelgroot, als je grote eieren hebt dan minder)
-Smeerkaas (ik gebruik slankie smeerkaas met sambal)
-Augurk plakken, zelf snijden kan uiteraard maar ik gebruik voorgesneden augurkplakken.
-Bakboter/olie/..

Bereiding:
Zet een pan water op om de eieren in te koken. Zodra het kookt de eieren erin en stokbrood in de (voorverwarmde) oven. Kookwekker op ong 8 minuten. Snij vervolgens het grootste deel vet/bloed van de kip van de buitenste rand af, het midden maakt niet zoveel uit. Houdt de kip op zijn kant met je hand/een vork en snij de kip in reepjes/plakjes, je kan zelf wel inschatten hoe dik, hoe dikker de plakken hoe langer je moet bakken. Ik snij het in ongeveer 4-6 plakken. Koekenpan op hoog vuur en doe de bakboter/olie erin en bak de kip goudbruin.
Zodra het wekkertje afgaat, de pan met eieren afgieten en de eieren laten "schrikken" met koud water, ik doe een paar keer afspoelen met koud water omdat de eieren anders veel te warm zijn. Houd ook je kip, mits nog niet klaar, in de gaten :). Pel je eieren. Stokbroden zijn nu ongeveer klaar (meestal rond de 8-10 minuten nodig), haal ze eruit, snij ze open en smeer ongeveer 25gr smeerkaas (1/4e pakje) op elk stokbrood, snij (o.i.d.) de eieren in plakjes op het stokbrood, leg daar de plakjes kip op, zout/peper naar smaak toevoegen en dan de plakken augurk erop (ik doe 2 per stokbrood, meer kan uiteraard). En dan :meal:

VOEDINGSWAARDEN (indien 50gr slankie smeerkaas met sambal, 4 augurkplakken, 4 middeleieren en delifrance baguettes classiques en 250gr kip):
kcal/kh/v/e
Delifrance - 2 Baguettes Classiques, 1 container (2 baguette (125g) ea.) 662 136 2 22 1
Albert Heijn - Smeerkaas Sambal, 50 gr 127 0 70 0 7
Ei - Gekookt, 4 stuk 296 0 20 31 0
Vlees - Kip Filet, Gebakken, 250 gram 468 1 12 84 1
Algemeen - Augurk (Zoetzuur), 4 slizes 14 0 0 1 2


KCAL: 1473
KH: 137gr
E: 121gr !!
V: 101gr (komt voornamelijk door de smeerkaas, namelijk 70gr. Low-fat smeerkaas is hier mss een oplossing voor, gaat wss wel ten koste van de smaak)


Opmerking: Ik vind het koud ook erg goed te eten, misschien nog wel lekkerder dan warm. Dus meenemen naar je werk oid is zeker mogelijk!
Savonds nog een bak kwark en je hebt alweer bijna genoeg eiwitten voor de dag binnen, enkel uit voedsel)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt prima. Wil dat best proberen maar 250gram kip is toch geen 468 kcal?
 
Klinkt prima. Wil dat best proberen maar 250gram kip is toch geen 468 kcal?

myfitnesspal geeft dat aan, persoonlijk lijkt me dat ook wel erg veel. De exacte waarden weet ik niet precies. De overige producten zijn overigens overgenomen van het etiket dus die kloppen zeker.
 
250 gram gebakken kip (dus na bereiding) zou best nog wel eens tegen de 450kcal kunnen zitten...
Gebakken is het ongeveer 180 tot 185 kcal per 100 gram
250 gram rauwe kip zit op ongeveer 100 tot 110 kcal per 100 gram.
 
Wat ik wel eens doe is ik bak de kipfilet en bestrooi je ze met kipkruiden. Ik bak ook de eieren. Smeerkaas is niet nodig en zit heel veel vet in. Je kan bijvoorbeeld paprikamix oid kopen in een zakje en dat er nog op flikkeren (of augurken, komkommer wat jij zelf wil). Wat je eventueel zou kunnen doen is honingmosterd saus voor de extra smaak, die heeft 14g vet en 10 g suiker per 100ml
 
Wat ik wel eens doe is ik bak de kipfilet en bestrooi je ze met kipkruiden. Ik bak ook de eieren. Smeerkaas is niet nodig en zit heel veel vet in. Je kan bijvoorbeeld paprikamix oid kopen in een zakje en dat er nog op flikkeren (of augurken, komkommer wat jij zelf wil). Wat je eventueel zou kunnen doen is honingmosterd saus voor de extra smaak, die heeft 14g vet en 10 g suiker per 100ml

Doe de laatste tijd weinig kruiden om mn vocht% wat te laten zakken, maar ik heb laatst idd ook kip gebakken en de eieren ook. Gewoon een roerbakei gemaakt en de kip heel klein snijden en dan alleen wat peper en wat kaas erover. Smaakt goed inderdaad.
Honing-mosterd saus hebben we thuis niet maar zal ik weleens op het boodschappenlijstje zetten
 
ziet goed uit.. slankie smeerkaas is een stuk minder vet dacht ik dan AH smeerkaas
 
ziet goed uit.. slankie smeerkaas is een stuk minder vet dacht ik dan AH smeerkaas

Had later idd slankie smeerkaas 30+ ofzo, daar zitten amper calorieen en vetten in
 
Back
Naar boven