AndroidHealthClinic

stome vraag waarscheinlek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

flurie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2005
Berichten
197
Waardering
4
Lengte
1m90
Massa
83kg
Vetpercentage
12%
ik heb mijn kcal uitgerekent en kom op 2136kcal per dag
maar hoe weet ik nu hoeveel gram eiwite ik nodig heb hoeveel gram vet en hoeveel gram koolh ik binne moet hebbe per dag ben iemand die makelijk vet opslaacht rond de buik en de borst ik wauw met50%kh30%eiw20%vet werken ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???
 
Laatst bewerkt:
flurie zei:
ik heb mijn kcal uitgerekent en kom op 21366kcal per dag
maar hoe weet ik nu hoeveel gram eiwite ik nodig heb hoeveel gram vet en hoeveel gram koolh ik binne moet hebbe per dag ben iemand die makelijk vet opslaacht rond de buik en de borst ik wauw met50%kh30%eiw20%vet werken ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

21366Kcal?
Succes met eten bro jij gaat zeker je huis uit groeien!
 
50% van het aantal kcal moet uit eiwitten bestaan, 1 gr eiwit levert 7 kcal (als ik me nie vergis...if so correct me guys), reken maar uit.
heb je overigens een dyslectisch probleem? (en dit is NIET grappig bedoeld, maar om een aantal posts voor te zijn, het is eerder voorgekomen.)
21000 kcal is een beetje veel overigens, dat krijgt een paard nauwelijks weg. :D k zou het nog maar eens uitrekenen. t zou ergens ergens in de buurt van de de 3 a 4000 kcal moeten liggen
 
Leg eens uit hoe je aan dat aantal caloriieen komt dan kunnen we zien waar de fout zit
 
rogierv zei:
Leg eens uit hoe je aan dat aantal caloriieen komt dan kunnen we zien waar de fout zit

Ik denk dat het cal's zijn en geen kcal's a;s het cal's zijn dan klopt het wel aardig!
 
man man man

deze jongen heeft 9 posts ... eerste post die hij deed was in het anabolen forum ...

...en weet nog niet eens hoe je deftig je kcal uitrekent ... goed bezig op je 19 jaar zou ik zeggen
 
builderB zei:
50% van het aantal kcal moet uit eiwitten bestaan,

Er moet niets, wat wel van belang is, is dat je voldoende eiwit binnen krijgt. Meestal word uitgegaan van 2gr/kg VVM.

De 1 zal dan op 20% uitkomen en een ander kan op 60% uitkomen, algelang de totaalhoeveelheid Kcal je binnen krijgt.

builderB zei:
1 gr eiwit levert 7 kcal (als ik me nie vergis...if so correct me guys),


4 :D
 
ReyMysterio zei:
Ik denk dat het cal's zijn en geen kcal's a;s het cal's zijn dan klopt het wel aardig!

kilo = 1000

dus dan zou het 21 kcal zijn en dat is weer wat weinig. maar vertel eens hoe je het dan hebt berekend.
 
builderB zei:
50% van het aantal kcal moet uit eiwitten bestaan, 1 gr eiwit levert 7 kcal (als ik me nie vergis...if so correct me guys), reken maar uit.
heb je overigens een dyslectisch probleem? (en dit is NIET grappig bedoeld, maar om een aantal posts voor te zijn, het is eerder voorgekomen.)
21000 kcal is een beetje veel overigens, dat krijgt een paard nauwelijks weg. :D k zou het nog maar eens uitrekenen. t zou ergens ergens in de buurt van de de 3 a 4000 kcal moeten liggen
Niets moet, alles mag.

Het ideale ligt op 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vetten.

1 gram koolhydraten = 4 kcal
1 gram eiwitten = 4 kcal
1 gram vetten = 9 kcal
 
21366kcal? Je kan het eens proberen maar ik denk niet dat je er veel resultaten mee boekt laat staan dat je dat lang kan volhouden :).

Post eens even hoe je je kcals hebt berekend? Dan krijgen we hoogstwsl een beter zicht op de zaak...
 
Santoz zei:
21366kcal? Je kan het eens proberen maar ik denk niet dat je er veel resultaten mee boekt laat staan dat je dat lang kan volhouden :).

Post eens even hoe je je kcals hebt berekend? Dan krijgen we hoogstwsl een beter zicht op de zaak...
Je zal dan zeker wel aankomen, man man man. Ben benieuwd waar je de fout in gaat met je berekening. Want ik hoop niet voor je dat je echt in de veronderstellig ben dat dat allemaal opkrijgt. 21336 kcal/dag :eek:
 
fout is aangepast heb als volgende gerekent
90kgx 13.8
190x5= 950
18x6.8= 122.4
67-122.4= -55.4
=2136.6
 
flurie zei:
fout is aangepast heb als volgende gerekent
90kgx 13.8
190x5= 950
18x6.8= 122.4
67-122.4= -55.4
=2136.6
lijkt voor mij onbekend dit schema.
ik heb deze gedaan.

je gewicht -je vet%=vvm.
vvm*24=totaal
+sdw(15%van je totaal)=
+sporttoeslag(10%)
arbeidstoeslag(60% voor iemand die niet zwaar werkt en hard traind)

som van alles.=totaal kcals.

vb:80kg en 15% vet

80-15%=68kg vvm
68*24=1632
sdw 15% van 1632=224.8
sporttoeslag 10% van 1632=163.2
arbeidstoeslag60% van 1632=979.2

totaal=1632+244.8+163.2+979.2=3018kcal.

hoop dat het beetje duidelijk is,heb die berekening hier op site gevonden.
mocht de berekening mis zijn,moet er iemand me daarop wijzen.

misschien moet je eerst enkele weken een op de site gaan zoeken en lezen(tip)en dan even zoeken en uitpluizen en dan posten.
heb ik ook gedaan.
 
flurie zei:
fout is aangepast heb als volgende gerekent
90kgx 13.8
190x5= 950
18x6.8= 122.4
67-122.4= -55.4
=2136.6

Bij gemiddeld trainen (3 tot 5x per week) moet je je sportindex nog berekenen. Dus vermenigvuldigen met 1.55

Dan kom ik uit op 3310 Kcal

Dat is in Bulk met verhouding 50% - 30% - 20%

Koolhydraten 414 gr.
Eiwitten 248 gr.
Vet 74 gr.

Succes!
 
maken jullie geen spelfouten mensen, deze jongen heeft moeite met schrijven, so what je snapt toch wat hij bedoelt !!!! :-)
 
flurie zei:
ik heb mijn kcal uitgerekent en kom op 2136kcal per dag
maar hoe weet ik nu hoeveel gram eiwite ik nodig heb hoeveel gram vet en hoeveel gram koolh ik binne moet hebbe per dag ben iemand die makelijk vet opslaacht rond de buik en de borst ik wauw met50%kh30%eiw20%vet werken ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???


Je hebt je post aangepast, maar pas meteen ook even je taalfouten aan. Dit is gewoon niet te lezen. Maak het leesbaar en je zult een stuk serieuzer genomen worden.
 
@ mods:

ik ben uitgegaan van zijn post, waarin hij uitgaat van een 50/30/20 verdeling. vandaar de 50%, deze 'moet' voor hem zo zijn...
 
Joyce zei:
maken jullie geen spelfouten mensen, deze jongen heeft moeite met schrijven, so what je snapt toch wat hij bedoelt !!!! :-)

daarom vroeg ik ook of hij dyslectisch was, om dergelijke posts te voorkomen.
Niks om je voor te schamen, als iederen het weet hoeft men er niet zo lacherig om te doen.
 
2136 is inderdaad de kamerplantjes-rate zoals het zo mooi wordt gezegd. als je constant binnen ligt te slapen zal je zo onegveer dat verbruiken. voor je rate, zie de post van jordees
 
Jordees zei:
Bij gemiddeld trainen (3 tot 5x per week) moet je je sportindex nog berekenen. Dus vermenigvuldigen met 1.55

Dan kom ik uit op 3310 Kcal

Dat is in Bulk met verhouding 50% - 30% - 20%

Koolhydraten 414 gr.
Eiwitten 248 gr.
Vet 74 gr.

Succes!
kan je me die berekening ook eens uitleggen???
dan weet ik da ook.

en van die post dat ie zo schreef.
had da ook men eerste keer,zal ook zijne eerste keer zijn denk ik.
alle begin is moeilijk..

ps:da laatste is niet persoonlijk bedoeld jordees,zette het hier even bij..
 
Back
Naar boven