Fitness Seller

stome vraag waarscheinlek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

builderB zei:
@ mods:

ik ben uitgegaan van zijn post, waarin hij uitgaat van een 50/30/20 verdeling. vandaar de 50%, deze 'moet' voor hem zo zijn...
Hij had het over 50% eiwitten.

Verder een tig tal posts verwijderd, ik hoop dat men nu weer gewoon serieus en on-topic kan blijven?
 
bakkerke zei:
kan je me die berekening ook eens uitleggen???
dan weet ik da ook.

2136.6 * 1.55 = 3311

De bulk verhouding die het meest gebruikelijk is is 50% koolhydraten, 30% eiwit, 20% vet. Verdeling kcals dus:

50% * 3311 = 1656 kcal = 414 gr (4 kcal per gram KH)
30% * 3311 = 994 kcal = 248 gr (4 kcal per gram Eiw)
20% * 3311 = 661 kcal = 74 gr (9 kcal per gram vet)
 
200 gram eiwitten voor mij ( ongeveer 70 kilo) en in bulk 220/230 gram per dag... Misschien heb je iets aan deze indicatie...
 
jorasho zei:
2136.6 * 1.55 = 3311

De bulk verhouding die het meest gebruikelijk is is 50% koolhydraten, 30% eiwit, 20% vet. Verdeling kcals dus:

50% * 3311 = 1656 kcal = 414 gr (4 kcal per gram KH)
30% * 3311 = 994 kcal = 248 gr (4 kcal per gram Eiw)
20% * 3311 = 661 kcal = 74 gr (9 kcal per gram vet)
die berekening had ik wel.
had het over de berekening hoe ie aan die kcals kwam.
staat alleen maar cijfers.
maar heb het gevonden hiet op ander topic ;)

toch thx jorasho..
 
Centaur zei:
Het ideale ligt op 50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vetten.

En waarom is dat ideaal ? ? ?
 
3XL zei:
Er moet niets, wat wel van belang is, is dat je voldoende eiwit binnen krijgt. Meestal word uitgegaan van 2gr/kg VVM.

De 1 zal dan op 20% uitkomen en een ander kan op 60% uitkomen, algelang de totaalhoeveelheid Kcal je binnen krijgt.




4 :D

a thanx dude! 4 it is, 4 it is...

Centaur zei:
Hij had het over 50% eiwitten.

Verder een tig tal posts verwijderd, ik hoop dat men nu weer gewoon serieus en on-topic kan blijven?

??? ik toch ook?
 
Lichaamsgewicht
=
---------- kg



Vetpercentage
=
---------- %



Vet Vrije Massa (VVM)
= Lichaamsgewicht x (100-vetpercentage%) =
---------- kg



Basisbehoefte =
VVM x 24 =
---------- kcal



Sporttoeslag =
0.1 x basisbehoefte =
---------- kcal



Arbeidstoeslag:

geringe arbeid=
basisbehoefte x 0.3 =
---------- kcal

matige arbeid=
basisbehoefte x 0.5 =
---------- kcal

lichtzware arbeid=
basisbehoefte x 0.75 =
---------- kcal

zware arbeid=
basisbehoefte x 1.0 =
---------- kcal


Sportieve arbeidstoeslag
Beginners
Gevorderde beginners
Gevorderden
Vergevorderden
+300
+400
+500
+600
---------- kcal
---------- kcal
---------- kcal
---------- kcal



Totale dagelijkse energiebehoefte =
---------- kcal



Eiwitbehoefte=
VVM x 1.5-2 gram =
---------- gram

aantal gram x 4 =
---------- kcal



Vetbehoefte=
20% van tot. energiebehoeften=
---------- kcal

aantal kcal / 9 =
---------- gram



Koolhydraatbehoefte=
(tot. dag. energiebeh.)-(dag. eiwitbeh.)-(behoefte aan vetten) =

---------- kcal

Aantal kcal / 4 =
---------- gram


Aan de hand van de uitgerekende behoefte aan eiwitten, vetten en koolhydraten ga je 5-6 maaltijden samenstellen. Zorg ervoor dat elke maaltijd bestaat uit eiwitten, koolhydraten en vetten, en dat je de meeste calorieën 's morgens nuttigt. Verder is het natuurlijk de bedoeling om variatie aan te brengen in de verschillende maaltijden. :cool:
 

Vet Vrije Massa (VVM) = Lichaamsgewicht x ((100-vetpercentage%)/100%) = .........................kg


:mier: zo klopt ie beter denk ik :D
 
3XL zei:
En waarom is dat ideaal ? ? ?
Het is ideaal om als beginner mee te beginnen, omdat die verhouding toe te passen is op 85% van de mensen met verschillende lichaamtypes en verbruik en bla bla bla. Met die verhouding krijg je sowieso resultaat, alleen zal er per persoon een beetje aan geschroefd moeten worden en zal er hier en daar een paar procentjes verschoven moeten worden.

Ideaal is misschien niet het goeie woord, maar het is een mooie instapverhouding, een beetje de basis om mee te beginnen, en om van daaruit verder te sleutelen.
 
builderB zei:

Vet Vrije Massa (VVM) = Lichaamsgewicht x ((100-vetpercentage%)/100%) = .........................kg


:mier: zo klopt ie beter denk ik :D

Inderdaad :D

ging ervan uit dat iedereen wel kan rekenen en de andere uitkomst zou anders wel bizar zijn ;-)
 
Little Me zei:
Vetbehoefte=
20% van tot. energiebehoeften=
---------- kcal


Mooie lijst, aleen vind ik dit een beetje kort door de bocht.l

Zou betekenen dat iemand die heel laag in z'n Kcal zit ook heel weinig vet nodig zou hebben ? ?

Of andersom, iemand in de bulk heel veel.

Vet moet je imo hetzelfde behandelen als eiwit. Je heb ....gr/kg VVM nodig (ga er nu even van uit iemand voornaamlijk movz en eovz gebruikt)
 
Laatst bewerkt:
3XL zei:
Mooie lijst, aleen vind ik dit een beetje kort door de bocht.l

Zou betekenen dat iemand die heel laag in z'n Kcal zit ook heel weinig vet nodig zou hebben ? ?

Of andersom, iemand in de bulk heel veel.

Vet moet je imo hetzelfde behandelen als eiwit. Je heb ....gr/kg VVM nodig (ga er nu even van uit iemand voornaamlijk movz en eovz gebruikt)
3Xl bedankt voor de info , ik ben zelf ook maar juist bezig met al deze zaken en dacht dat het voor een beginner die bv wenst bij te komen wel een redelijk schema is , heb aan de hand van dit mijn 5 a 6 maaltijdjes ineengestoken en begin toch bij te komen dus ....
 
Back
Naar boven