MuscleMeat

stomme vraag...

Bezoekers in dit topic

Gliderke

Novice
15 jaar lid
Waardering
0
euh here goes the stupidest question on this forum ever... ik veronderstel dat het een nederlands woord is en misschien dat ik het ook eet of drink maar het gewoon anders noem, maar als belg vraag ik mij dus het volgende af...
wát is KWARK ???

Dat hebben al meer Belgen (of moet dat Vlamingen zijn?) gevraagd :D

IK heb me laten vertellen dat het bij jullie 'platte melk' heet. Hoewel ik er geen melk in herken. Het is eerder extra dikke yoghurt.

. . . waarom vraag je em dan :p

just kidding :D

kwark = plattekaas

huh ? ik ben enthans ook een belg ! en die kwark vind je echt wel overal hoor ! ik koop en in de lidl en in de aldi +-0.50 cent per 500 gram en word ook onder de naam KWARK verkocht !

kwark ???
in de lidl ???
jeez, dan zal ik efkes wa beter uit mijn doppen moeten kijken hehe
thanks dudes !

juist gekeken op mijn doos platte kaas van delhaize... halfvolle kaas staat er op maar nergens het woord kwark te bespeuren... zal eens zoeken in de lidl ofzo...

nee maar je vind em echt in de lidl moet je kijken bij de zuivel daar bij de yoghurt enzo en dan heb je volle kwark en magere kwark de volle is per 250gram en de magere is 500 gr en eigenlijk wel goedkoop 0.50cent per pot !
ps de tonijn haal ik ook in de lidl --> lekker en goedkoop ook zo'n 50cent

cool dat je echt volle kwark kan krijgen... ik ben 1m80 en ik weeg 62 dus ik kan dat beetje extra vet echt wel gebruiken, maar 't probleem in onze maatschappij is dat er op alles 'mager' moet staan of het verkoopt nie meer, vandaar dat ik ook nooit volle platte kaas kon vinden
leve de lidl !

Hahahaha, moest wel ff lachen toen ik je vraag las joh! Ik dacht echt dat kwark een algemeen bekend begrip was. Blijkbaar niet... :)

algemeen bekend ?
ik had er echt nog nooit van gehoord, samen met 'mie' en 'brinta' of zoiets... ook geen id wat dat is... iemand ?

Verwar kwark/platte kaas niet met cottage cheese. In Angelsaksische landen kennen ze geen kwark.
Cottage cheese is weer net als hüttenkäse, het is dus een stapje verder in het kaasbereidingsproces.
Is ook erg lekker en een goede eiwitbron, maar veel duurder dan kwark.
Net als met kwark is het ook hier moeilijk volvette hüttenkäse in NL (of B) te vinden.
Echter, die volvette is dan weer flink aan de prijs.. voor extra vet kun je veel goedkoper slagroom nemen.. erg lekker en veel voordeliger!

Espi

slagroom? wow ik ga efkes zuiver slagroom gaan eten/drinken... ik denk dat mijn cholesterolpeil door 't plafond gaat schieten dan :)

Altijd weer dat gezeik over cholesterol. Zonder cholesterol ga je echt DOOD! En je lichaam bepaalt ZELF hoeveel het aanmaakt, dat hangt nauwelijks af van hoeveel cholesterol je inneemt. Sterker nog, het maakt er minder van als je er veel van eet.. De grootste hoeveelheid chol krijg je van te veel KH.

Blijf liever van de koolhydraten af zoals dat stomme brood.

Ik heb het ook niet over zuiver opdrinken maar ERBIJ doen..

Je moet hier ook echt alles uitspellen! Wie had het hier over volvette kwark, of niet dan?

Er zit 35% vet in slagroom per 100 ml. Als je dan op 25 gram vet wilt uitkomen heb je 70 ml slagroom nodig. Da's al gelijk 1/4 van het flesje.
Voor 12,5 gram vet is 35 ml slagroom genoeg. Volvette kwark zit iha op rond 5% vet. Voor een 500 g pot kwark is dat ook 25 gram vet, slimpie! Dus als je op 5% vet wilt uitkomen heb je 70 ml slagroom nodig. En dat is NIET achterlijk veel..

Ik heb 4 maanden op slechts 20-30 gram KH per dag geleefd en heb me prima geamuseerd met bijna uitsluitend eiwit en vet.. (plus groenten voor de anti-oxydanten).

Ik wil best stomme vragen beantwoorden, maar over die vet-fobie, daar ga ik van over de rooie.

Espi, in prikkelbare bui... omdat sommige mensen niet kunnen rekenen en zich hebben laten inpakken door de anti-vet maffia.

Sterker nog espi ; zonder cholesterol geen hormonen en dus geen testosteron !

De belangrijkste reden om in je vet te gaan snijden is vanwege de hoge calorische waarde die het heeft ..... en dan nog pas op dat je niet te weinig essentiele vetten krijgt. Als ik vet beperkt lijn doe ik er Lijnzaadolie met opzet bij (vroeger gebruikte ik vis olie, maar lijnzaad olie valt best mee en boert niet zo smerig op).

Idd Shadum cholesterol is de moeder aller geslachtshormonen, daar worden dus zowel de mannelijke als de vrouwelijke mee gevormd.

Vet moet je natuurlijk niet onbeperkt gaan gebruiken, maar die hetze is nergens voor nodig, zelfs niet tegen boter of andere melkvetten (zoals slagroom).

Overigens las ik een paar dagen geleden dat je nog beter levertraan kunt innemen ipv lijnzaad. Dit omdat je dan net een stapje verder zit in het omega-3 vetzuur verhaal.. maar laten we deze draad daar even niet mee vervuilen.
Ik maak er evt. vanavond nog wel een apart draadje van.. ben nu ff me op HST aan het inlezen om er vandaag wat mee te experimenteren (10 RM bepalen en zo... )

Espi

kan iemand mij vertellen
hoeveel vetten je binnenkrijgt per lepel lijnzaadolie?
ik heb ook van die capsules maar das mara heel klein beetje in verhouding van zon lepel lijnzaadolie lijkt mij..
of is dat erg geconcentreerd?

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven