Fitness Seller

stomme vragen maja (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Welke supplementen raden jullie mij aan als tiener van 16 jaar?

Doe al whey sochtends en binnenkort creatine...

Ik wil graag erg groot gaan worden :D

wat gebruiken jullie zelf en waarom?

en wat vooor creatinecyclus werkt het beste bij jullie?
 
een goede weightgainer, vitaminen, mineralen, magnesium misschien ZMA, whey/casseine shakes, lijnzaadolie of visolie, en creatine event. eentje met transporter dextrose ed (zell tech, RAGE, etc.)

wat die crea aangaat , kanje doen laden maar hoeft niet dan : 15 tot 20 gram per dag verdeelt in 5-10 gram per keer, 's ochtends en na de training, 1 week lang daarna 5-6 weken onderhouds dosis.
Verder als je geld genoeg hebt dan kan je de onderhouds dosis doortrekken tot 6 maanden, zon 5 gram/dag na de training.
Als je gaat cutten gooi je nog wat glutamine erbij en 's ochtends event. amino's
 
je bent 16 jaar oud, dus heb je je ouders nog om alles te betalen. Ik ben ietsje eerder begonnen dan jij en mijn ouders waren het daar absoluut niet mee eens. Als jij die whey en creatine van je ouders krijgt, dan zullen ze wel achter je keuze staan en kan je dat netjes uitbuiten. Daar geloof ik echter niets van. Vandaar dat ik denk dat je die troep allemaal van je zakgeld + bijbaantje moet betalen (niet vervelend bedoeld). Ik zal je daarom zeggen dat je het het beste dan maar bij die whey kan houden en een goede multivitamine. Daar zul je nog het meeste aan hebben. Misschien wat casseinate eiwit erbij maar verder zal het je wel duur worden.

Probeer voor jezelf een mooi en goed dieetschema op te stellen (voor je bulk) dat is nog altijd PUNT 1 en daar zal je het beste van groeien. Zelfs de jongens die juicen groeien allereerst van de voeding en dan door de roids.

Ik zal je vertellen wat ik zelf nu gebruik en waarom (let wel ik ben 20, woon op mezelf, heb eigen inkomsten maar ben student dus ik let ook op de centen)

Een multivitamine van Solgar (v 75) Dat is een goede complete natuurlijke multivitamine. Wel wat prijzig maar het is het waard.
Daarnaast gebruik ik een selenium/zink supplement omdat de multi daar maar een kleine dosering van heeft.
Vitamine C voor het onderdrukken van de Cortisol na de training en voor een betere weerstand.
Vitamine E als anti-oxidant.
Soms vitamine B3 (niacine) voor een betere pomp.
een Vitamine B-complex voor meer energie en een betere pomp tijdens de training.

Whey voor na de training en in de ochtend.
Casseinate voor de momenten dat ik eiwit nodig heb en dat niet wil halen uit melk of iets dergelijks. Casseinate is nu eenmaal goedkoper dan whey en ook beter op andere momenten dan bovenstaande.
Soms creatine zoals vanaf het nieuwe jaar weer even. Het doet niet zoveel maar het helpt. (dus verwacht geen wonderen)
Glutamine als ik ga cutten en dat begint binnenkort ook weer.
Stackers als ik ga cutten of als ik een nacht door moet trekken voor een tentamen.
Lijnzaadolie voor de onverzadige vetzuren. Verhoging van de testos en nivelering van je cholesterol.

Ik heb verder van alles geprobeerd en hoezeer het bovenstaande al allemaal troep is. Al het andere is nog meer troep (althans 90%). Dus............tip...................verspil je geld niet aan supplementen maar aan goede voeding. ZONDER KOM JE ABSOLUUT NERGENS !!
 
Zal ik eens opgeven hoe men maaltijden, er zo wat uit zien
s,morgens waneer je lichaam open staat , creatine en vanadil tesamen met 1 liter water, is moeilijk maar went snel.
30min later een goei stevig bord havermout.
9u 500gr kwark zonder poespas.
11u rijstkoeken op elkaar geplakt met honing , neem gewoon vloeibaar kan je ter plaatse snel prepareren.
s middags spachetti zonder brood
2u opnieuw rijstkoeken met honing
4u blikje tonijn in eigen nat.
s avonds rijst met kip met groenten , tipje mitter er gewoon wa ketchup over.
15min na je eten multi vitaminen
wel minstens een uurtje voor je training
trainen!!!!!!!!!!!!
na je training als je lichaam open staat weer creatine ,vanadil met water heel veel
30 min later kan je weer eten , rijst ,kwark
Naar gelang de zwaarte van je trainig eiwitten bij laden
Let wel altijd eerst je koolydr. op pijl houden anders branden je spieren gewoon op ( worden in brandstoff om gezet )
tip: eieren zijn een goed alternatief maar neem van 1 ei de dooier en van de rest het ei wit.
Zo zie je , thoeft ni veel te kosten alleen veel moeite maar zonder dat sta je nergens.
Er is nog niemand geweest die het kon zonder een goede voeding, hou dat al maar eens een maandje vol en ga dan zoeken naar ander dingen
ook las in het begin geen eiwit dagen in je bent aant groeien en meot je dan ni droog zetten, das pas later vb tegen de zomer aan .
veel plezier D@@nvoeding
 
Laatst bewerkt:
was vergeten te vertellen , heel veel water, minsten een literke of 3,4
is goed voor jou en het toilet :-)

have fun !!!!!!!!!
 
dit volg ik nu ongeveer met dank aan robin..


07:15
20gr Whey met water.

Ontbijt: 07:30
4 bruine boterhammen
250gr kwark
1 eetlepel lijnzaad olie


10:00
3 boterhammen met kipfillet (100gr)
of 3 boterhammen met beleg naar keuze en een tripro force shake(30-40gr).


Lunch: 12:00/12:30
1 liter melk ( was eerst brood met tonijn ) maar krijg die stinktonijjn niet naar binnen

14:30
100 g havermout + 400 ml melk en 100 g kipfilet.


17:30
Diner: (Tijd variabel aan de hand van je training)
Avondeten. (Niet gedefinieerd, omdat je denk ik met de pot mee eet…)
Bvb:
400gr aardappelen
400gr groente
100gr vlees.

20:30
4 boterhammen met beetje boter in broodrooster en 500 ml kwark.

23:30 100 g havermout en 100 g kipfilet



** Postworkout-shake:
40-60gr whey + 1gr dextrose per kg lichaamsgewicht(nu dus +-85gr) + 10gr creatine.
Houd je gewicht gestaag in de gaten, en als je zwaarder wordt moet je ook je postworkout shake hieraan aanpassen. Voorlopig zal 40-50gr whey voldoende zijn. Als je de 100kg begint te naderen is het verstandig om wat hoger te gaan zitten (50-60gr).
Ten alle tijden dus je dextrose laten meegaan met je gewicht. Dit per week aanpassen. En wekelijks 1 keer je gewicht opnemen (en evalueren richting mij!), op dezelfde dagen rond dezelfde tijd.



ps in het begin was het anders maar k heb het een beetje zelf aangepast...

ben nu ongeveer 89 kg met +/- 16 % vet
 
Daan ik vind dat er wel erg veel koolhydraten en weinig eiwitten in je voeding zitten.

Verder maak je vanadyl op en stap daarna over op liponzuur.
 
Jij kunt goed vergelijken Zwier, waarom geef jij nu zo sterk de voorkeur aan ALA boven vanadyl, dat ik op het punt sta te gaan kopen? 100 tab van 10 mg voor 10,30. ALA is toch duurder, of is het verschil echt zo groot?
 
Vind vanadyl op zich wel een goed product.

Heb het keerste 10 dagen gebruikt 100 mg per dag en kreeg er machtigge pomp van.

Maar het kan op lange termijn suiker ziekte veroorzaken.

Ala reinigt verder je lever is sterke anti oxidant.

Ik zou het alleen niet apart kopen maar in een combi product. Imitaties van cell tech zoals volu cell x celerator e.d
 
Wat heb je aan een pomp als dat geen sikkepit aan je groei toevoegd?
 
misschien is het wel lekker om een pomp te hebben ..
 
Die heb ik al voldoende zonder supplementen, een pomp kan zelfs je groei belemmeren doordat je spieren minder doorbloed zijn (afvalstoffen blijven zitten) en je bewegingsuitslag (oa piek) zal afnemen omdat het volume van de hele spier toeneemt en dus je ROM bemoeilijkt.
En waar neem je een supplement voor? Om te groeien niet om er tijdelijk wat voller uit te zien tijdens het trainen.
 
heb je gelijk in admin..
 
Originally posted by admin
Wat heb je aan een pomp als dat geen sikkepit aan je groei toevoegd?

Onzin...het is niet alleen de pomp. Er worden ook meer voedingsstoffen de spieren in gepompt door dat spul...dus beter herstel.
 
vanadyl werkt wat mij betrefd niet, zijn toch al paar onderzoeken die dat bevestigen. Bovendien zijn er gezondheidsrisico's die meespelen. Ik denk ook dat er betere alternatieven zijn.
verder een pomp is niets meer dan een spier die vol zit met bloed en de bloed(haar) vaten afsluit (dichtknelt) zodat juist voeding en afvalstoffen niet in en uit je spier kunnen. Dat zou dus verminderde toevoer/afvoer betekenen.
daarom dat het verstandig is om als je op je top van de pomp zit te stoppen met je oefening, maar velen zien dat niet in.
 
Die pomp is tijdelijk. De rest van de dag zijn er meer voedingsstoffen in de spier aanwezig voor groei en herstel. Of wil je soms beweren dat bij jou een pomp uren duurt :D
 
Mijn grootste pomp duurde een paar uur en het is niet iets wat je na iedere training moet hebben, maar af en toe is het wel lekker. Dan voel je tenminste dat je spieren hebt om op te pompen.
Die keer had ik trouwens crea en vanadyl gecombineerd, dus vandaar dat ik het trucje eigenlijk nog wel een keer wil proberen.
 
in 1 of 2 uren geen goede doorbloeding kan toch wat vertraging van herstel en supercompensatie betekenen.
Het beste is zo hard mogelijk trainen op zo kort mogelijke tijd (duh), korte pomp, metteen stoppen en cool down/masseren/douchen dan heb je een perfecte training :)
 
Originally posted by Zwier
Daan ik vind dat er wel erg veel koolhydraten en weinig eiwitten in je voeding zitten.

de reden waarom, koolydraten kan je ni te veel hebben, je moet zien dat er brandstof genoeg in je tank zit, ik gebruik meer eiwitten als ik droger wil staan, begin daar mee na nieuwjaar.
ik had mn chake's ni vermeld:thumb:

have fun and keep:) daan
 
Ja en ? Waarom zou je als je massa aan het zetten ben niet hoog in je eiwit gaan zitten.
Je verhouding koolhydraten eiwitten is niet goed. Als je zo hoog in je koolhydraten zit wat je eiwit op name bevorderd zou ik je eiwit ook hoog houden.
 
Back
Naar boven